  • 1. Data: 2009-07-14 07:24:56
    Temat: "Drastycznie spadaja wpływy z akcyzy".
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam.
    Tytuł to cytat z wypowiedzi w radiu, usłyszanej kilka godzin temu.

    Wypowiedź była oczywiście ciut dłuższa, zwierała m.in. tekst
    o "legalnej sprzedaży" :>, przyznaję, że nie pamiętam o akcyzę
    od czego szło.

    Skoro taki efekt był OCZYWISTY, bo testy były robione wielokrotnie
    (i przy "normalnych" towarach akcyzowych, z wysoką akcyzą - bo
    np. soli nie liczę - zawsze wzrost akcyzy powodował spadek wpływów
    i zawsze obniżenie stawki powodowało wzrost wpływów) to mam pytanie :>

    Dlaczego nikt, w szczególności Trybunał Stanu, nie ma pytań do
    osób które:
    - proponowały podniesienie stawki akcyzy; z tego pytania wyłączone
    są oczywiście stawki, które były niższe niż minimum UE
    (o ile jeszcze takie mamy), wtedy pytania powinien zadawać
    stosowny organ kontrolny UE stosownemu organowi stanowiącemu
    tejże UE :>
    - ujęły "oczekiwany wzrost wpływów z akcyzy" w budżecie,
    zamiast zaplanować stosowny spadek (w przypadku "nakazu
    z UE" trzeba było tak zrobić - do tego była okazja do zagrywki
    propagandowej, że "to przez Kwaśniewskiego, bo za jego
    prezydentury weszliśmy do UE" :P)
    - pod płaszczykiem j.w. przeznaczyły "oczekiwany wpływ" na
    taki czy inny cel - i czy w związku z tym pieniądze, które
    zostały "przeznaczone ze wzrostu z akcyzy" zostały *z tego
    celu* budżetowego wycofane, oczywiście włącznie z kwotą
    o którą wpływ z akcyzy spadł?

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2009-07-14 07:44:30
    Temat: Re: "Drastycznie spadaja wpływy z akcyzy".
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    [ ciach ]

    Gotfryd, badz powazny, prosze ;)

    Przeciez nami rzadza 'tumanisci' selekcjonowani pod
    katem bezrefleksyjnosci i braku oceny wplywu wlasnych
    dzialan na dobro spoleczne. Ujmujac krocej: nasz system
    polityczny selekcjonuje najbardziej skrajnych egoistow
    z krotkookresowym horyzontem dzialan. W dodatku niedoukow :/
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-07-14 09:26:01
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-07-2009 o 09:44:30 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

> [...]
    > polityczny selekcjonuje najbardziej skrajnych egoistow
    > z krotkookresowym horyzontem dzialan. W dodatku niedoukow :/

    Rozumiem że ów 'system polityczny' to taki eter,
    nie da się go wskazać z imienia i nazwiska ;) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-07-14 09:28:44
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-07-2009 o 09:24:56 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > i zawsze obniżenie stawki powodowało wzrost wpływów) to mam pytanie :>
    >
    > Dlaczego nikt, w szczególności Trybunał Stanu, nie ma pytań do

    Ale Ty na poważnie bierzesz ten teatr ze straszakami na kapiszony ;) ?
    Bo wiesz, za kurtyną mają niezły ubaw.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-07-14 09:28:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Wypowiedź była oczywiście ciut dłuższa, zwierała m.in. tekst
    > o "legalnej sprzedaży" :>, przyznaję, że nie pamiętam o akcyzę
    > od czego szło.

    Chodzilo o papierosy.

> [...]
    > (o ile jeszcze takie mamy), wtedy pytania powinien zadawać
    > stosowny organ kontrolny UE stosownemu organowi stanowiącemu

    Podwyzka wynikala z dyrektywy UE.

    MJ
    PS. Akurat co do papierosow, to moze jednak spada tez spozycie? Zakazy
    palenia sie rozszerzaja, o szkodliwosci sie krzyczy...

  • 6. Data: 2009-07-14 09:49:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 11:28:51 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > PS. Akurat co do papierosow, to moze jednak spada tez spozycie? Zakazy
    > palenia sie rozszerzaja, o szkodliwosci sie krzyczy...

    Oczywiście, że spada spożycie polskich papierosów.

    Rośnie ukraińskich....

  • 7. Data: 2009-07-14 11:00:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> writes:

    > Oczywiście, że spada spożycie polskich papierosów.
    >
    > Rośnie ukraińskich....

    No ale ilez moze byc tego przemytu? Nie przesadzajmy...

    MJ

  • 8. Data: 2009-07-14 11:11:11
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomek napisal:
    > Rozumiem że ów 'system polityczny' to taki eter,
    > nie da się go wskazać z imienia i nazwiska ;) ?

    A ile chcesz tych nazwisk i imion wymienic? ;)
    Bo jednak jest to system a nie pojedyncza personalizacja.
    Watahe zainteresowana materialnie trwaniem tego
    systemu oceniam na kilka...kilkanascie tysiecy
    osob u samej gory. Kacykom dolnym to zwisa i powiewa,
    kto bedzie u gory, bo oni sa plastyczni i do kazdego
    sie dopasuja.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2009-07-14 11:35:56
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > No ale ilez moze byc tego przemytu? Nie przesadzajmy...

    Kolejki na granicy znowu rosną. W sobotę stałem w Krakowcu ponad 6 godzin na
    wjazd.
    A tak na oko 90% z tego to "prawdziwi turyści" ;)

    dK

  • 10. Data: 2009-07-14 11:55:14
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego nikt,

    Bo mamy demokrację http://pl.wikipedia.org/wiki/Demokracja.
    Ekonomia jest wbrew pozorom (wiedzy dyletantów) nauką, ale władza ludowa nie
    będzie się narażać ludowi pracującemu miast i wsi.

    --
    andreas