  • 1. Data: 2009-07-14 05:48:30
    Temat: Krzywa Laffera w praktyce
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    "Politycy" znów płaczą, że po podwyżce akcyzy na papierosy ich
    legalna sprzedaż spadła. Kiedy w końcu będziemy mieli na górze ludzi
    myślących, a nie tylko ministrów o egzotycznych imionach?

    http://www.pb.pl/2/a/2009/07/14/Sprzedaz_papierosow_
    w_zapasci2

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2009-07-14 06:51:08
    Temat: Re: Krzywa Laffera w praktyce
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Liwiusz napisal:
    > "Politycy" znów płaczą, że po podwyżce akcyzy na papierosy ich
    > legalna sprzedaż spadła. Kiedy w końcu będziemy mieli na górze ludzi
    > myślących, a nie tylko ministrów o egzotycznych imionach?

    A skad ich chcesz brac? Szkolnictwo podstawowe zarzniete,
    srednie zarzniete, wyzsza jest wlasnie zarzynane. Z humanistow
    zrobiono nieznajacych logiki i matematyki 'tumanistow',
    a populacje 'scisla' likwiduje sie systematycznie w sposob
    scisly. No wiec skad? Niezly bylby cenzus wyksztalcenia uzyskanego
    wczesniej niz 5 lat przed kandydowaniem (casus Begerowej), ale od
    razu podniesie sie krzyk, ze jajoglowi chca zablokowac 'zdrowy
    fundament narodu'. A zdrowy fundament narodu to cwierinteligentny
    miesniak lub inna barbie - zawsze ze swietnym mniemaniem o sobie ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-07-14 06:55:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > sprzedaż spadła. Kiedy w końcu będziemy mieli na górze ludzi myślących,
    > a nie tylko ministrów o egzotycznych imionach?

    W tym przypadku to akurat sytuacja jest komfortowa - konieczność
    podwyżki można "zwalić" na tę (niedobrą) EU.

    Co jednak nie zmienia faktu, że każda kolejna ekipa raczej woli uczyć
    się na własnych błędach, a nie na sukcesach/porażkach poprzedników.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-07-14 09:32:51
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-07-2009 o 08:51:08 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

> [...]
    > zrobiono nieznajacych logiki i matematyki 'tumanistow',
    > a populacje 'scisla' likwiduje sie systematycznie w sposob

    To oczywiście prawda, ale tego nie robi 'eter', o którym wspomniałem
    w innym poście. I moim zdaniem naiwnością jest sądzić że to się
    dzieje przypadkowo.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-07-14 10:43:47
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Co jednak nie zmienia faktu, że każda kolejna ekipa raczej woli uczyć się
    > na własnych błędach, a nie na sukcesach/porażkach poprzedników.

    Żeby to jeszcze chciała się uczyć - najczęściej swoje błedy lansuje jako
    sukcesy
    PawelT

  • 6. Data: 2009-07-14 11:13:40
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomek napisal:
    > To oczywiście prawda, ale tego nie robi 'eter', o którym wspomniałem
    > w innym poście. I moim zdaniem naiwnością jest sądzić że to się
    > dzieje przypadkowo.

    Uwazaj! ;) bo zaraz cie odsadza od czci i wiary za teorie spiskowe.
    Ja juz dostalem po glowie, jak ocenilem destrukcyjny wplyw jawnych
    wtyczek Opus Dei (kiedys Suchocka, pozniej Giertych) w naszych wladzach
    wykonawczych. A ile niejawnych jest to trudno powiedziec.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2009-07-14 14:07:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-07-2009 o 13:13:40 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

> [...]
    > wtyczek Opus Dei (kiedys Suchocka, pozniej Giertych) w naszych wladzach
    > wykonawczych. A ile niejawnych jest to trudno powiedziec.

    Na tej grupie chyba jest lepiej, bo każdy przedsiębiorca wie ile
    znaczą kontakty. A co dopiero gdy znamy kogoś kto gdzieś pracuje
    i może coś zrobić tak że inni nie będa wiedzieć - pokusa jest wtedy spora.
    Więc skoro praedsiębiorcy się kuszą, to co dopiero politycy i "okolice".
    Do tego skoro to tak dobrze działa, to oczywistym jest że każde środowisko
    chce penetrować inne środowiska żeby być w lepszej pozycji i forsować od środka
    swoje postulaty. Nie ma w tym żadnej teorii spiskowej - samo życie.

    A czy to Opus Dei, ABW czy Komisja Europejska, to dla nas szaraków nie ma znaczenia,
    bo i tak każde z nich szarpie w swoją stronę.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek