-
1. Data: 2002-12-10 15:12:39
Temat: Drukarka fiskalna
Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>
Podmiot gospodarczy eksploatuje komputer dzierżawiony w formie leasingu tzw.
operacyjnego (odpisów amortyzacyjnych dokonuje leasingodawca).Cena zakupu
komputera jest wyższa niż 3500,- pln. W trakcie trwania leasingu podmiot
gospodarczy dokupuje drukarkę fiskalną (może pracować wyłącznie we
współpracy z leasingowanym komputerem - sama drukarka nie może pracować) za
kwotę netto powyżej 3500 pln. Podmiot rozlicza się na zasadach ogólnych.
Jak wprowadzić do eksploatacji drukarkę i jak księgować koszty jej zakupu ?
Czy będzie to inwestycja w obcy środek trwały ?
Druga wersja pytania :
Ów komputer kosztuje 500,- pln ( cena zakupu - nie wykupu od leasingodawcy)
i nie jest ani wyposażeniem, ani środkiem trwałym. Dokupiono do niego
identyczną jak w pytaniu pierwszym drukarkę fiskalną. Drukarka sama nie może
pracować - nie może być więc środkiem trwałym. Jak dalej postąpić ?
A.Rządkowski