  • 1. Data: 2002-12-10 14:20:46
    Temat: Rachunek w DG
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Z dzisiejszej Rzepy:
    http://www.rp.pl/dodatki/firma_c_021210/1

    Jak zawiadomić US o zamknięciu / założeniu rachunku? Jak to zrobić w
    odniesieniu do VAT (jest jakiś specjalny VAT-x) ? Banki teraz tak kuszą
    ofertami, że praktycznie zakładam i likwiduję konta kilka razy w roku
    :-).

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-12-10 20:27:48
    Temat: Re: Rachunek w DG
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Dec 2002, Bax wrote:

    >+ Z dzisiejszej Rzepy:
    >+ http://www.rp.pl/dodatki/firma_c_021210/1

    U mnie "nie znaleziono strony" !
    Miało być #1 :)

    >+ Jak zawiadomić US o zamknięciu / założeniu rachunku?

    Jest formularz NIP-B pt. "wykaz rachunków bankowych".
    Wziąc z www.mofnet.pl lub druk z US i wypełnić.
    Dla porządku: NIP-B powinien być tylko załącznikiem do NIP-1
    (czy jak mu tam), na co Maddy (zdaje się) kiedyś zwracała
    uwagę. Ale w imię ochrony lasów można się bronić że na
    NIP-B jest oddzielna data złożenia załącznika, a w ustawie
    nie zauważono nakazu składania formularza (NIP-1 czy jak
    mu tam) i załącznika *łącznie* :)
    Zastrzegam że to moja interpretacja postępowania US Zabrze :)
    który uznaje że starczy tych papierów (IMO słusznie - NIP-1
    zaiwera mnóstwo rubryk, dla większości - zbędnych).

    >+ Jak to zrobić w
    >+ odniesieniu do VAT (jest jakiś specjalny VAT-x) ?

    A zastanów ty się... :] Po co ??
    Do informacji "ogólnopodatkowych" jest NIP, nie mylić
    z PIT ani VAT...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-12-10 21:46:38
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > Jak to zrobić w
    > odniesieniu do VAT (jest jakiś specjalny VAT-x) ?

    Nie ma czegos specjalnegom zresztą w tym artykule do któregolink podałeś:

    "Podatnik VAT musi to robić w terminie 14 dni od daty powstania zmiany,
    pozostali podatnicy - w ciągu 30 dni."

    czyli różnica jest tylko w terminie zawiadomienia

    > Banki teraz tak kuszą
    > ofertami, że praktycznie zakładam i likwiduję konta kilka razy w roku

    Kilka razy w roku i to bez zawiadamania USu, no to policzmy, niech kilka to
    będzie tyle ile liter w "kilka"
    5 x 3000 zł = 15K zł ;))))

    podstawa "Za niedopełnienie tych obowiązków grozi kara grzywny do 3000 zł,
    orzekana w trybie przepisów kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia."

    > Zastrzegam że to moja interpretacja postępowania US Zabrze :)
    > który uznaje że starczy tych papierów (IMO słusznie - NIP-1
    > zaiwera mnóstwo rubryk, dla większości - zbędnych).

    Zgadza się, w moim też krzycza że maja dosyć makulatury a aktualizacjie
    nipowe sa "on line" i w praktyce wyglądaja tak że podchodzisz do
    wydzielonego okienka gdzie czeka pani NIPmanka z komputerem; pierwsze
    pytanie "Co się dokładnie zmieniło ?" "Bank przeszedł na IBAN i zmienił
    numer konta" i w tej chwili wprowadza do kompa, stempluje orginał i kopię i
    po sprawie.

    Sark

  • 4. Data: 2002-12-10 22:10:24
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Dec 2002, Sark wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl>
    >+ napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > Jak to zrobić w
    >+ > odniesieniu do VAT (jest jakiś specjalny VAT-x) ?
    >+
    >+ Nie ma czegos specjalnegom zresztą w tym artykule do któregolink podałeś:

    Użytkownik Gotfryd Smolik protestuje niniejszym przeciw cytowaniu
    składanki z 2 postów bez oznaczania co kto kiedy i komu !!
    :)

    [...]
    >+ > Zastrzegam że to moja interpretacja postępowania US Zabrze :)

    A to już moje :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-12-10 22:40:24
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
    > Użytkownik Gotfryd Smolik protestuje (...)

    Przepraszam, za dużo wyciąłem (dane autora pierwszej części).

    Sark

  • 6. Data: 2002-12-11 14:12:10
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > U mnie "nie znaleziono strony" !
    > Miało być #1 :)

    Wklejałem Ctrl+C, Ctrl+V widocznie rózne przeglądarki róznie mają, a
    może rzepa zmieniła lokalizację...

    > Jest formularz NIP-B pt. "wykaz rachunków bankowych".
    > Wziąc z www.mofnet.pl

    No, chyba ktoś zmienił lokalizację tego serwera ;-).

> [...]
    > NIP-B jest oddzielna data złożenia załącznika, a w ustawie
    > nie zauważono nakazu składania formularza (NIP-1 czy jak

    Thnx.

    > A zastanów ty się... :] Po co ??
    > Do informacji "ogólnopodatkowych" jest NIP, nie mylić
    > z PIT ani VAT...

    :-) Jak to po co? Żeby karac podatników, że czegoś-tam nie dopełnili
    :-). Przecież to głowne zadanie US, nie?

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-12-11 15:15:59
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bax" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl>
    > napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > No, chyba ktoś zmienił lokalizację tego serwera ;-).

    Gotfryd zbyt uprościł ;)
    www.mofnet.gov.pl

    dochodzi jeszcze domena rządowa

    Sark