  • 1. Data: 2002-12-10 13:38:39
    Temat: opoznienie w zgloszeniu PCC i pytanie
    Od: Pawel Kiljan <p...@c...waw.pl>

    Witam,

    Po zakupie jednego ze sprzetow spoznilem sie z zaplaceniem deklaracji
    PCC i zaplacilem ja wraz z odsetkami.

    Teraz US wyslal mile pismo, ze popelnilem wykroczenie skarbowe
    polegajace na nieterminowej zaplacie podatku wynikajacego z PCC i
    wzywaja mnie zebym dobrowolnie poddal sie karze.

    Moga mnie tak okradac, czy jest jakis paragraf zeby sie odczepili ?

    Sprawa miala miejsce mniej wiecej rok temu, moje spoznienie bylo rzedu
    40 dni, a kwota podatku - 46 PLN plus 1,50 (!) karnych odsetek. Teraz
    chca extra 100 PLN.

    KJ

  • 2. Data: 2002-12-13 13:14:20
    Temat: Re: opoznienie w zgloszeniu PCC i pytanie
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Pawel Kiljan" <p...@c...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Sprawa miala miejsce mniej wiecej rok temu, moje spoznienie bylo rzedu
    > 40 dni, a kwota podatku - 46 PLN plus 1,50 (!) karnych odsetek. Teraz

    Było to spóźnione złożenie deklaracji PCC, czy deklaracja była złożona w
    terminie, a spóźniona zapłata z niej wynikająca? Iwona

  • 3. Data: 2002-12-16 12:21:52
    Od: Pawel Kiljan <p...@c...waw.pl>

    "Iwona Ślusarczyk" napisał:

    > Było to spóźnione złożenie deklaracji PCC

    TAK.

    Bylem zreszta u nich i najpierw pogadalismy o art.16 (ustawy o wykroczeniach
    czy jak jej tam) - czyli o tym, ze przeciez sam sie zglosilem i w koncu
    zaplacilem to PCC wraz z odsetkami wiec nie powinno byc to zakwalifikowane
    jako wykroczenie, na co urzednik odpowiedzial, ze gdybym wraz z PCC zlozyl
    oddzielne pismo (lub "ustnie do protokolu"), ze skladam PCC za pozno to ten
    artykul mialby zastosowanie - ciekawostka proceduralna :-)

    Wiec powolalem sie na znikoma szkodliwosc spoleczna :-), poszlismy z
    urzednikiem do Naczelnika, przybilem piatke :-) i ustalilismy, ze napisze
    pismo zeby mnie nie karali. Napisalem, zanioslem i mam nadzieje, ze to final
    sprawy.

    KJ