  • 1. Data: 2014-02-19 13:53:32
    Temat: Duplikat faktury z 2008 roku
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Podczas sprawdzania dokumentacji okazało się, że jedna faktura za towar
    z 2008 roku nie została wpisana do rejestru zakupów VAT. Towar przyjęto
    na magazyn i potem sprzedano (jest dowód dostawy).
    Czy w tej sytuacji prosić o duplikat, czy zostawić tak, jak jest?
    Do VAT i do kosztów już się chyba tego nie da zaliczyć.
    Wartość nie jest duża kilkaset zł, ale dobrze by było mieć porządek.
    Jacek

  • 2. Data: 2014-02-21 08:58:29
    Temat: Re: Duplikat faktury z 2008 roku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Feb 2014, Jacek wrote:

> [...]
    > Do VAT i do kosztów już się chyba tego nie da zaliczyć.
    > Wartość nie jest duża kilkaset zł, ale dobrze by było mieć porządek.

    Czekaj, chcesz porządnie komplet przekazać na opał?
    :)

    Bo skoro dokument jest już prawnie nieskuteczny, to w sumie po co
    on komu. No chyba, żeby wykazać, że towar nie jest kradziony.
    Ale w zamian trzeba wyjaśnić, co się z nim stało w remanencie :)

    No i oczywiscie wystawca faktury najpierw zaliczy opad szczęki,
    a potem pewnie wyśle na drzewo - bo sam już dokumenty ma popaczkowane
    do utylizacji :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2014-02-21 11:50:08
    Od: Jacek <s...@o...pl>

> [...]
    > on komu. No chyba, żeby wykazać, że towar nie jest kradziony.
    > Ale w zamian trzeba wyjaśnić, co się z nim stało w remanencie :)
    No zaraz, chwila, moment.
    Dokumenty trzyma się 5 lat ALE interpretacja jest taka, że ponieważ
    podatek za 2008 płaci się w 2009, to jeszcze muszę trzymać do 31.12.2014
    cały rok 2008. De facto należy przechowywać 6 pełnych lat wstecz, czyli
    jeszcze 2008-2013.
    Mylę się?
    Jacek

  • 4. Data: 2014-02-21 23:53:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Feb 2014, Jacek wrote:

> [...]
    > za 2008 płaci się w 2009, to jeszcze muszę trzymać do 31.12.2014 cały rok

    Khem... oczywiście, thx!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-02-22 08:21:18
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    > Khem... oczywiście, thx!
    A tak a propos utylizacji starych dokumentów.
    Napisałeś coś o "wykazaniu, że towar nie kradziony".
    Skoro wywalam 2007 i starsze, to czy dla w/w celu mam trzymać w
    nieskończoność faktury zakupu towarów? Czy po 7, 8 itd. latach może ktoś
    żądać dowodu, że nie jestem wielbłądem?
    Jacek

  • 6. Data: 2014-02-22 18:14:13
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2014-02-22 08:21, Jacek pisze:
> [...]
    > Skoro wywalam 2007 i starsze, to czy dla w/w celu mam trzymać w
    > nieskończoność faktury zakupu towarów? Czy po 7, 8 itd. latach może ktoś

    A tam kradziony. O ile rozumiem doniesienia prasowe, każdy może cię
    wpisać do czarnej księgi dłużników z uzasadnieniem "niezapłacony
    rachunek z 1980 r."

    MJ

  • 7. Data: 2014-02-22 18:25:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    > A tam kradziony. O ile rozumiem doniesienia prasowe, każdy może cię
    > wpisać do czarnej księgi dłużników z uzasadnieniem "niezapłacony rachunek
    > z 1980 r."

    Co zresztą doprowadziło do sytuacji, że te bazy danych są po prostu
    niewiarygodne i nie ma co sobie nimi zawracać głowy na poważne.

  • 8. Data: 2014-02-22 19:53:51
    Od: adam <a...@w...pl>

> [...]
    > Skoro wywalam 2007 i starsze, to czy dla w/w celu mam trzymać w
    > nieskończoność faktury zakupu towarów? Czy po 7, 8 itd. latach może ktoś

    Ja trzymam dowody zakupu środków trwałych i wyposażenia

  • 9. Data: 2014-02-22 21:20:06
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-02-22 19:53, adam pisze:
    > Ja trzymam dowody zakupu środków trwałych i wyposażenia
    Ja też trzymam, ale wyobraziłem sobie sytuację, że wyskoczy jakaś afera
    dajmy na to złomowa i ktoś mnie zapyta: skąd pan wziął te 300 kilo
    złomu, któreś pan sprzedał. Podejrzewamy, że to były kradzione dekle od
    studzienek kanalizacyjnych w latach 2005-2007.
    Jacek

  • 10. Data: 2014-02-22 21:50:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Feb 2014, Jacek wrote:

> [...]
    > na to złomowa i ktoś mnie zapyta: skąd pan wziął te 300 kilo złomu, któreś
    > pan sprzedał. Podejrzewamy, że to były kradzione dekle od studzienek
    A kiedy pan je sprzedał?
    ;)

    pzdr, Gotfryd