  • 1. Data: 2014-02-19 01:44:10
    Temat: mieszkam u rodziców a firma na kompie
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    http://formularze-deklaracje-podatkowe-deklaracja-pi
    t-druki.rozliczampit.pl/uzyczenie-lokalu-najblizszej
    -rodzinie-skutki-podatkowe-dla-osob-fizycznych.html

    wszystko jest niby jasne, rodzicom nic nie place
    podatku nie ma, handel internetowy przy biurku na kompie
    śpię, jem, oglądam tv, przebywam no i pracuję w tym pomieszczeniu
    jednak nie rozumiem poniższego, a pisze tam o działalności

    "Należy jednak dodać, iż jeśli bezpłatne użytkowanie przez członków rodziny
    jest świadczeniem otrzymywanym na podstawie stosunku pracy, pracy nakładczej
    lub umów będących podstawą uzyskiwania przychodów z działalności wykonywanej
    osobiście - wówczas powstanie konieczność zapłaty podatku. "

  • 2. Data: 2014-02-19 14:28:01
    Temat: Re: mieszkam u rodziców a firma na kompie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Feb 2014, zlotowinfo wrote:

> [...]
    > lub umów będących podstawą uzyskiwania przychodów z działalności wykonywanej
    > osobiście - wówczas powstanie konieczność zapłaty podatku. "

    Nomenklatura się kłania.
    Weźmij w garść ustawę, zajrzyj do art.3.2b i masz jasność.
    W cytacie nie jest wymieniona działalność GOSPODARCZA!

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,
    ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-oso
    b.html
    +++
    2b. Za dochody (przychody) osišgane na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej uważa się w szczególnoœci dochody (przychody) z:

    1) pracy [...]
    2) działalnoœci wykonywanej osobiœcie [...]
    3) działalnoœci gospodarczej [...]
    [...]
    ---

    Abstrahuję od słusznosci tezy, jakoby przy umowie wykonywanej osobiście
    istniał przychód, bo nie wiem jaką kontrukcję ma na myśli autor
    (czy przypadek bycia dającego w użyczenie jednocześnie zleceniobiorcą
    czy przeciwnie)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2014-02-19 21:00:01
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Nomenklatura się kłania.
    > Weźmij w garść ustawę, zajrzyj do art.3.2b i masz jasność.
    > W cytacie nie jest wymieniona działalność GOSPODARCZA!

    wiem co to jest podatek
    jak widzę też tego zdania nie rozumiesz ;p

  • 4. Data: 2014-02-19 21:41:58
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał

    Czego nie rozumiesz?

    Łatwo z tego tekstu wywnioskować że mieszkasz sobie u mamusi i tyle.
    Chyba że pracujesz u rodziców.

    A więc
    Rodzice zatrudnili cię do handlowania i w rozliczeniu dali pomieszkać.
    (stosunek pracy)
    Wykonują jakieś chałupnictwo i im pomagasz za mieszkanie (z pracy
    nakładczej)
    Mają firmę a ty jesteś w zarządzie (jeden z wielu przykładów działalności
    wykonywanych osobiście)

  • 5. Data: 2014-02-19 23:29:52
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Czego nie rozumiesz?

    no wlasnie tego zdania, mam wlasną dzialalnosc z adresem w mieszkaniu
    ktorego wlascielami są rodzice

> [...]
    > nakładczej)
    > Mają firmę a ty jesteś w zarządzie (jeden z wielu przykładów działalności

    Twoje rozwinięcie jest dla mnie bardziej zrozumiałe dla mnie
    czyli jak rozumiem żaden dodatkowy podatek od tego lokalu mi nie dochodzi.

  • 6. Data: 2014-02-20 10:48:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > wiem co to jest podatek

    ??

    > jak widzę też tego zdania nie rozumiesz ;p

    Ty nie rozumiesz co to jest działalność wykonywana OSOBIŚCIE.
    A raczej nie chcesz rozumieć, bo nie chce Ci się przeczytać tego
    co zacytowałem.
    Raptem trzy linijki.

    pzdr, Gotfryd