  • 1. Data: 2002-10-28 19:09:50
    Temat: Dwie firmy...czy tak można ?
    Od: "Jerzy Nowok" <b...@w...pl>

    witajcie.

    Mam trochę kasy ...odlożonej.
    Chcę uruchomic D.G. - spożywka + alkohol. (nic wielkiego)
    Jak zarejestrować, NIP...Regon__wiem.

    Nie bardzo jednak chce mi się uzerać z pracownikami...
    (sprawy kadrowe, rozliczanie ZUSu etc.etc.)

    Teraz pytanie :
    Sąsiednia firma (przez scianę) prowadzi sklep chemiczny.
    Właściciel obeznany jest z tajnikami rozliczeń skarbowych,
    zusowskich, pracowniczych itd.

    Czy mogę jemu (jako firmie) powierzyć prowadzenie
    sprzedaży w moim sklepie ?
    Rozliczeń z Zusem, Skarbowym ?

    pzdr
    dla wszystkich
    Jurek

  • 2. Data: 2002-10-29 02:12:55
    Temat: Re: Dwie firmy...czy tak można ?
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 28 października 2002 o godzinie (20:09:50) napisano:
    JN> witajcie.

    JN> Nie bardzo jednak chce mi się uzerać z pracownikami...
    JN> (sprawy kadrowe, rozliczanie ZUSu etc.etc.)

    To najlepiej przekazac sprawy jakiemus biuru rachunkowemu.

    JN> Teraz pytanie :
    JN> S?siednia firma (przez scianę) prowadzi sklep chemiczny.
    JN> Wła?ciciel obeznany jest z tajnikami rozliczeń skarbowych,
    JN> zusowskich, pracowniczych itd.

    JN> Czy mogę jemu (jako firmie) powierzyć prowadzenie
    JN> sprzedaży w moim sklepie ?
    JN> Rozliczeń z Zusem, Skarbowym ?

    Wszystko mozna. Tylko czasami niewarto. Poza tym cos nie wierze w to
    "obeznanie z tajnikami". To, ze postepowanie sasiada w JEGO
    konkretnych sprawach sie sprawdza, nie znaczy, ze tak bedzie i u
    Ciebie. Powierzanie prowadzenia spraw ksiegowych sklepowi chemicznemu
    jest dla mnie co najmniej dziwne. Warto pewnie korzystac z rad tego
    wlasciciela, ale uzywac go jako ksiegowego we wlasnej firmie?

    No chyba, ze piszac "prowadzenie sprzedazy" miales na mysli to, ze
    sasiad bedzie pracowal u Ciebie jako sprzedawca. Jesli sie zna na
    handlu, to czemu nie? :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl
    "Menedżerowie mają rozwiązanie dla każdego problemu. Urzędnik ma
    problem z każdym rozwiązaniem." Guenter Hartkopf

  • 3. Data: 2002-10-29 12:19:28
    Od: "Jerzy Nowok" <n...@w...pl>

    > No chyba, ze piszac "prowadzenie sprzedazy" miales na mysli to, ze
    > sasiad bedzie pracowal u Ciebie jako sprzedawca. Jesli sie zna na
    > handlu, to czemu nie? :)

    Właśnie o to mi chodziło.
    a raczej o to, że jego pracownice będą sprzedawały
    towar w moim sklepie.
    Pisząc o tajnikach miałem na myśli to , że sąsiad
    prowadzi D.G. już od kilku lat ...wie jak te pracownice
    rozliczac z zusem,skarbowym.
    Ja musiałbym najpierw zatrudnić pracownice, potem zgłość-
    zarejestrować w Zusie...no a następnie co miesiąc wypisywać
    ileś tam druków-deklaracji
    No więc pomyślałem sobie, że on (jego firma)
    będzie świadczyła usługi ... odpłatne oczywiście ...
    dla mnie.

    tylko czy tak można ?

  • 4. Data: 2002-10-31 00:41:40
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)