  • 1. Data: 2002-10-28 19:43:53
    Temat: Zona jako osoba wspolpracujaca - ZUS i koszty
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam.
    Czy jesli w mojej firmie (DG, zasady ogolne) zglosze zone jako osobe
    współpracującą, to:
    a) opłacane za nią ubezpieczenie zdrowotne będę mógł odliczyć od podatku?
    b) opłacane pozostałe ubezpieczenia społeczne będę mógł wliczyć w koszty
    (odliczyć od dochodu)?

    Z góry dziękuję,

    BaLab

  • 2. Data: 2002-10-28 22:33:17
    Temat: Re: Zona jako osoba wspolpracujaca - ZUS i koszty
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Oct 2002, BaLab wrote:

> [...]
    >+ b) opłacane pozostałe ubezpieczenia społeczne będę mógł wliczyć w koszty

    Hej tam na statku, czy ty kiedyś *przeczytałeś* co podpisujesz
    na PIT-5 ??
    Bo w moim ostatnim egzemplarzu w E.1, opis do poz. 34 zawiera
    "oraz osób z nim współpracujących..." ;)
    Z kolei J.2 poz. 52 zawiera "opłacona przez podatnika", czyli
    albo żona albo ty odlicza(sz) :)
    A jako że formularz jest mniej ważny - to uwaga o czytaniu
    pewnie zahaczy o ustawę ;), dla leniwych ;] link:
    http://www.infor.pl/dane/index.html?akt_prawny=ok&ak
    t_id=p2

    Pozdrowienia, Gotfryd