  • 1. Data: 2003-04-22 20:15:55
    Temat: Dywidenda z zagranicy
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Jak rozliczyc podatkowo (PDOP) dywidende otrzymana z zagranicy (raj
    podatkowy).
    Dywidenda bedzie przeslana w kwocie brutto.
    Czy nalezy ja potraktowac art. 10 czy art. 20 ustawy o PDOP?
    Kiedy wystepuje przychod z tytulu tej dywidendy (memorial czy kasa) ?

    Ja przychylam sie do art. 10 i opodatkowanie w momencie otrzymania.
    Spotkalem sie jednak z argumentacja, ze nalezy korzystac z art. 20, wynikiem
    czego opodatkownie bedzie w dniu przyznania prawa do dywidendy.

    Pozdrawiam,
    Karol