  • 1. Data: 2003-04-22 18:07:50
    Temat: VAT 0% a zwolnioy...
    Od: "Slawomir Babinski" <s...@s...pl>

    Dwa pytania:

    1) Czy paliwo do samochodu od którego nie mogę odliczyć VAT (DG, KPiR, auto
    o ład. mniejszej niż 500kg) powinienem wpisać do komputerowej KPiR jako 0%
    czy zwolniony, bo takie tylko mam poza resztą stawek pola do wyboru?

    2) Auto kupiłem wcześniej prywatnie, kiedy jeszcze nie było firmy, potem
    przekazałem w środki trwałe założonej firmy i teraz po 2 latach sprzedaję.
    Wystawiam FA VAT sprzedaży oczywiście bez vatu bo takowego nie było przy
    zakupie, ale ponownie pytanie jak? Czy na FA wpisac 0% czy zw. czy moze coś
    jeszcze?

    Prawde mówiąc auto sprzedalem a na FA wpisalem 0% i nie wiem czy to błąd...

    Pozdrawiam
    SB

  • 2. Data: 2003-04-22 18:19:08
    Temat: Re: VAT 0% a zwolnioy...
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > o ład. mniejszej niż 500kg) powinienem wpisać do komputerowej KPiR jako 0%
    > czy zwolniony, bo takie tylko mam poza resztą stawek pola do wyboru?

    Ach te programy :-)
    Z dwojga zlego - jesli nie mozna inaczej - to ja bym zaznaczyl "ZW",
    na pewno nie 0% no i oczywiscie jako kwote zakupu wpisal
    pelna kwote z vat-em.

> [...]
    > Wystawiam FA VAT sprzedaży oczywiście bez vatu bo takowego nie było przy
    > zakupie, ale ponownie pytanie jak? Czy na FA wpisac 0% czy zw. czy moze

    Tez mnie to pytanie nurtuje, bo kiedys sprzedam swoje autko.
    Wiem jak obliczyc dochod z takiej sprzedazy,
    ale nie wiem co z VAT-em.
    Chetnie sie dowiem.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 3. Data: 2003-04-22 18:50:03
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > coś
    >
    > Tez mnie to pytanie nurtuje, bo kiedys sprzedam swoje autko.
    > Wiem jak obliczyc dochod z takiej sprzedazy,

    Sprzedaż auta jest zwolniona jeśli nie był odliczony Vat w zakupie.
    Wiola

  • 4. Data: 2003-04-22 20:36:30
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Sprzedaż auta jest zwolniona jeśli nie był odliczony Vat w zakupie.

    Samochod jest w EŚT.
    Ale byl nabyty jako uzywany od osoby prywatnej
    przeze mnie jako osobe prywatna, na dlugo przez moja DG
    - czyli zadnej faktury wtedy nie bylo, tylko umowo C-P.

    I teraz - załóżmy - chce go sprzedac.
    W dowodzie rejestracyjnym jestem ja, a nie moja firma.
    Ale jest on w EST.
    Czy musze go sprzedawac na fakture wystawiona
    przez moja firme (jesli tak, to wiem juz ze VAT "ZW"),
    czy tez moge normalnie, jak czlowiek, na umowe C-P?
    Oczywiscie nie pamietam, ze sprzedaz bedzie moim przychodem
    do opodatkowania (wzory znam). Chodzi mi tylko o to,
    czy musze go sprzedawac jako firma, czy moge jako czlowiek?

    dzieki,

    latet

  • 5. Data: 2003-04-22 20:43:30
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Musze wyslac korekte do mojego poprzedniego postu.
    Wyrazam czynny zal za pomylki:

    > Ale byl nabyty jako uzywany od osoby prywatnej
    > przeze mnie jako osobe prywatna, na dlugo przez moja DG

    powinno byc: "na dlugo przed moja DG"

    > Oczywiscie nie pamietam, ze sprzedaz bedzie moim przychodem
    > do opodatkowania (wzory znam). Chodzi mi tylko o to,
    > czy musze go sprzedawac jako firma, czy moge jako czlowiek?

    powinno byc: "oczywiscie pamietam, ze sprzedaz bedzie moim....."

    Sorry za to, ale to chyba skutek stania 1,5 h w duchocie
    w US do okienka przyjmujacego roczne PIT-y. :)

    Latet

  • 6. Data: 2003-04-22 20:48:09
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

> [...]
    > do opodatkowania (wzory znam). Chodzi mi tylko o to,
    > czy musze go sprzedawac jako firma, czy moge jako czlowiek?

    W/g mnie sprzedajesz jako firma i wystawiasz fakturę Vat ze zwolnieniem
    jesteś płatnikiem Vat .To że masz w dowodzie wpisane twoje dane a nie firmy
    to myśle że tak mają osoby prowadzące działalność.
    Wiola

  • 7. Data: 2003-04-22 20:51:50
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

> [...]
    >
    > Sorry za to, ale to chyba skutek stania 1,5 h w duchocie
    > w US do okienka przyjmujacego roczne PIT-y. :)

    ------------------------------------
    Już zaniosłeś PIT zazdroszcze a mam niechęć sporządzenia a tu już tylko
    kilka dni do końca.
    Wiola

  • 8. Data: 2003-04-22 21:17:53
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Już zaniosłeś PIT zazdroszcze a mam niechęć sporządzenia a tu już tylko
    > kilka dni do końca.

    Nie ma czego zazdroscic. Cale swieta nad tym spedzilem. :-/

    latet

  • 9. Data: 2003-04-23 07:41:09
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slawomir Babinski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    coś
    > jeszcze?
    >
    > Prawde mówiąc auto sprzedalem a na FA wpisalem 0% i nie wiem czy to

    Wystawiasz fakturę Vat ze stawką ZW. Możesz pod spodem w treści faktury
    wpisać adnotację, że towar zwolniony z Vat na podst. art.7 ust.1 pkt 5
    ustawy o podatku od towarów i usług i podatku akcyzowym. Dochód ze sprzedaży
    tego samochodu jest Twoim dochodem z działalności gospodarczej, ale
    pamiętaj, że dochód (lub strata) z tej sprzedaży to różnica między
    przychodem a wartością samochodu wykazaną w EŚT powiększona o wartość
    dokonanych odpisów amortyzacyjnych (art.24 ust.2 ustawy o pdof). Pozdrawiam
    Aneta

  • 10. Data: 2003-04-23 08:32:14
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Wystawiasz fakturę Vat ze stawką ZW. Możesz pod spodem w treści faktury
    > wpisać adnotację, że towar zwolniony z Vat na podst. art.7 ust.1 pkt 5
    > ustawy o podatku od towarów i usług i podatku akcyzowym.

    Czyli:

    Art. 7. 1. Zwalnia się od podatku od towarów i usług oraz od podatku
    akcyzowego:
    (...)
    5) sprzedaż towarów używanych, z wyjątkiem importu, pod warunkiem
    że w stosunku do tych towarów nie przysługiwało sprzedającemu prawo
    do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony; zwolnienie dotyczy
    również używanych budynków, budowli i ich części będących przedmiotem
    umowy najmu, dzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze (...)

    Latet - ktory coraz czesciej siega do ustaw ;-)