  • 1. Data: 2010-11-26 15:56:31
    Temat: [Dz.U.] Ryczałtowcy - uwaga na zmiany PKWiU
    Od: tomek <t...@o...pl>

    1442

    Dotyczy też zielarzy i stoczniowców :)

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-12-04 09:33:38
    Temat: Re: [Dz.U.] Ryczałtowcy - uwaga na zmiany PKWiU
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 26.11.2010 16:56, tomek wrote:
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2010219
    1442

    > Dotyczy też zielarzy i stoczniowców :)

    Update - kolejne zmiany w updof, a także w uptu:

    http://isap.sejm.gov.pl/VolumeServlet?type=wdu&rok=2
    010&numer=226

    Na horyzoncie jest jeszcze ustawa "horyzontalna":

    http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/3430_u.htm

    która w art. 19 nowelizuje uptu w zakresie stawek VAT i okolic.

    Swoją drogą, w art. 6 tejże ustawy znalazłem taki przepis:

    "Wielkość ulg i zniżek taryfowych, o których mowa w ust. 1 pkt 2, nie
    może wynosić 95 %, 93 %, 78 %, 51 %, 49 % i 37 %, stanowić
    wielokrotności tych liczb oraz nie może być przez nie podzielna."

    :-)

    A w art. 32 czytamy:

    Art. 32.
    W ustawie z dnia 22 stycznia 2010 r. o zmianie ustawy o Najwyższej Izbie
    Kontroli (Dz. U. Nr ..., poz. ...) w art. 1 uchyla się pkt 57.

    ^^ kropki umieścił tam racjonalny ustawodawca (chyba że to Kancelaria
    Sejmu się pomyliła, zobaczymy w Dz.U) :-)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-12-04 10:11:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-04 10:33, tomek pisze:

> [...]
    > może wynosić 95 %, 93 %, 78 %, 51 %, 49 % i 37 %, stanowić
    > wielokrotności tych liczb oraz nie może być przez nie podzielna."

    A co w tym dziwnego?
    To są najczęściej ulgi ustawowe a doświadczenie dowiodło, że z połówek
    lub ich dwukrotności też można stworzyć sprawny mechanizm wyciągania
    pieniędzy z budżetu przez przewoźników. :)

    --
    spp;

  • 4. Data: 2010-12-04 11:07:27
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 04.12.2010 11:11, spp wrote:

    > A co w tym dziwnego?
    > To są najczęściej ulgi ustawowe a doświadczenie dowiodło, że z połówek
    > lub ich dwukrotności też można stworzyć sprawny mechanizm wyciągania
    > pieniędzy z budżetu przez przewoźników. :)

    To że to są wysokości ulg ustawowych to skojarzyłem, ale drugiej części
    zdania nie rozumiem

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-12-04 11:10:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010, tomek wrote:

> [...]
    > wynosić 95 %, 93 %, 78 %, 51 %, 49 % i 37 %, stanowić wielokrotności tych
    > liczb oraz nie może być przez nie podzielna."

    Ten ustawodawca pewnie zdawał "humanistyczną" maturę :>, pojęcia "podwielokrotność"
    nie zna bo w sjp nie występuje, a z ułamków był zawsze słaby ;)
    No ale w zamian dwa razy zapisał ważne zastrzeżenie...

    Nie wolno dać ulgi 74%, 98%, 102%, 111%, 156%, 186%, 190%... no dobra :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-12-04 11:13:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010, spp wrote:

    > A co w tym dziwnego?

    To, że dwa razy zapisano to samo.

    > To są najczęściej ulgi ustawowe a doświadczenie dowiodło, że z połówek lub
    > ich dwukrotności

    Ale pojęcie "podwielokrotność" w powyższym tekście nie występuje.
    Ani literalnie, ani znaczeniowo (zabraniają ulgi podzielnej
    w zapisie przez 37, ale ulgi której *wielokrotność* wynosi
    78% lub 95% już nie - chyba nie twierdzisz, że 5 jest podzielne
    przez 95?)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-12-04 11:39:17
    Od: spp <s...@o...pl>

> [...]
    > w zapisie przez 37, ale ulgi której *wielokrotność* wynosi
    > 78% lub 95% już nie - chyba nie twierdzisz, że 5 jest podzielne

    Godfryd - przyznaj - jesteś matematykiem-purystą?

    Fakt, nawet nie zwróciłem na to uwagi, ale...

    Okydrcie - tkylo mdąrzy lduzie mgoą to przczyteać.
    Nie moegłm ueiwrzyć że waśłciiwe młgoem zozureimć co cztyam.
    Fenoemen słiy lukidzego mógzu. Weułdg odykcira na Uinerwtesycie Cmabrigde,
    nie wżane w jaiekj kleojonści ułżoone są lietry w wryazie.
    Najawżnjszeią rzczeą jset żbey peirtszwa i otsanita letria błya na
    waśłciywm meijcsu. Rszeta mżoe być uożołna gdizeklowiek
    a i tak wcąiż mżemoy to bez porbelmu perzytczać.
    Dzejie się tak daltgeo bo ldzuki mzóg nie cztya kadeżj poejdnczyej ltiery,
    ale słwoa jkao cłaśoć. Neiasmowtie? tak...
    Jak zwasze mśylaełm że otrogarfia jset wżana...!
    Jśeli mżesz to prezcztyać, perzśilj daelj...

    ;)

    --
    spp

  • 8. Data: 2010-12-04 11:48:22
    Temat: [OT] Re: [Dz.U.] Ryczałtowcy - uwaga na zmiany PKWiU
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-12-04 12:39, spp wrote:
> [...]
    > ale słwoa jkao cłaśoć. Neiasmowtie? tak...
    > Jak zwasze mśylaełm że otrogarfia jset wżana...!
    > Jśeli mżesz to prezcztyać, perzśilj daelj...

    Dobre ...

    Piotrek

  • 9. Data: 2010-12-04 13:13:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010, spp wrote:

    > Godfryd - przyznaj - jesteś matematykiem-purystą?

    Nie do końca, ale "ścisłowcem" po części tak.
    Z komputerem bardzo trudno się dogadać, każąc mu domyślać się
    co samemu ma się na myśli, dojście do tego co miał na myśli
    programista, a tym bardziej co miał na myśli twórca dokumentacji,
    to już wystarczająca przeszkoda ;)

    Poważniej:

    > Fakt, nawet nie zwróciłem na to uwagi, ale...
    >
    > Okydrcie - tkylo mdąrzy lduzie mgoą to przczyteać.
    > Nie moegłm ueiwrzyć że waśłciiwe młgoem zozureimć co cztyam.

    Widziałem, znam :)
    Problem w czym innym: to powyżej stanowi PRZEPIS.

    SN wielokroć przy rozpatrywaniu apelacji podnosił że to "litera
    stanowi prawo" (a rozumienie odkłada się na później, jak litera
    jest niejednoznaczna).
    W proponowanym przepisie literalny zapis *JEST* jednoznaczny!
    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-12-04 13:18:31
    Temat: Re: [OT] Re: [Dz.U.] Ryczałtowcy - uwaga na zmiany PKWiU
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010, Piotrek wrote:

    > Dobre ...

    To jest dowód, że uczenie czytania "literka po literce" wcale
    nie jest optymalnym rozwiązaniem. Poprzednie zdanie nie znaczy,
    że znam lepsze :P, ani że ktokolwiek je zna, jedynie widać
    iż do nauczenia się "prawdziwego" czytania każdy musi dojść
    (przy metodzie "po literce") tak naprawdę *sam*, w którymś
    momencie "zaskakując" umiejętność czytania "blokami" (sylabami
    i więcej).
    Chyba nie tylko zapisu graficznego to dotyczy... (mam na myśli
    Morse'a na przykład)

    pzdr, Gotfryd