  • 1. Data: 2005-01-17 12:57:15
    Temat: Działalność na allegro.pl, podatki i inne ... [kilka pytań początkującego]
    Od: "JK" <j...@p...onet.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów!

    Na początku chciałbym sie przywitać i pozdrowić wszystkich bywalców,
    ponieważ jestem pierwszy raz na tej grupie. Jeśli mój problem, który zaraz
    przedstawię nie dotyczy tematyki tej grupy lub też był omawiany, to bardzo
    przepraszam, a zarazem prosiłbym o wskazanie miejsca, gdzie mogę uzyskać
    takie informacje. Jeśli natomiast będziecie w stanie udzielić mi cennych
    informacji, to będę dozgonnie wdzięczny.
    Otóż moja sprawa przedstawia się następująco: chciałbym zacząć
    działalność w serwisie aukcyjnym allegro.pl. Miałbym sprzedawać obuwie
    renomowanych firm (oczywiście oryginały) oraz trochę sprzętu komputerowego
    (głównie laptopy - nowe jak i używane). Towar sprowadzałbym z USA, gdyż mam
    tam zaufanego znajomego, który kupowałby mi towar w tamtejszym serwisie,
    jakim jest eBay.com. Wiadomo, że w Stanach Zjednoczonych sprzęt
    elektoniczny, odzież, obuwie i wiele innych produktów jest o wiele tańszych
    niż w Polsce i to przemawia za mną, aby podjąć się sprzedaży sprowadzonych
    towarów w Polsce. Tak po krótce miałby wyglądać charakter mojej
    działalności.
    A teraz najważniejsze - o ile dobrze się orientuję (czytałem trochę w
    Internecie; kolega zajmujący się podobną branżą wytłumaczył mi co nieco) to,
    aby móc zacząć taki interes, musiałbym założyć działalność gospodarczą. I
    tutaj chciałbym skierować swoje wątpliwości i pytania:

    1. Czy rzeczywiście konieczne jest założenie działalnści gospodarczej?
    (Wydaje mi się, że tak, gdyż musiałbym odprowadzać podatki od dochodu)
    2. Jaki rodzaj działalności najlepiej wybrać? (Jestem uczniem ostatniej
    klasy Liceum; oczywiście pełnoletni; chciałbym sam prowadzić sprzedaż)
    3. Jakiej wysokości podatki musiałbym odprowadzać (jak wygląda cała
    procedura)?
    4. Komu przysługuje zwolnienie z płacenia podatku VAT? (Przy sprowadzaniu
    towaru z USA, trzeba opłacać cło i podatek VAT; czy istnieją jakieś ulgi,
    zwolnienia?)
    5. Gdzie mogę znaleźć stawki i taryfy celne na komputery (laptopy), obuwię
    itp.?

    Inaczej mówiąc chcialbym prosić, aby ktoś tak życzliwy, mógł opisać mi
    krok po kroku, co musiałbym zrobić, aby wprowadzić w życie swój plan. Może
    istnieją jakieś strony WWW z informacjami związanymiz moimi pytaniami.
    Naprawdę zależy mi na tym i jestem poważnie zainteresowany.

    Za każdą odpowiedź, sugestię, pomoc bardzo dziękuję!

    Pozdrawiam i mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem!