  • 1. Data: 2005-01-17 12:42:55
    Temat: Podatek od nieruchomości...
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

    Witam,

    Prowadze od roku dzialalnosc gosp. W US przy rejestracji przedstawilem umowe
    miedzy mną a moim i rodzicami (właścicielami mieszkania) na użyczenie 6m
    kwadratowych pokoju na potrzeby dzialalnosci gospodarczej. W praktyce jest to
    moj pokoj, ktorego cześć (owe 6m2) zajmuje biurko, komputer i szafka na
    dokumenty. Teoretycznie uzywam też tej powierzchni do życia prywatnego.

    Jako miejsce prowadzenia dzialnosci w NIP-1 podane mam: moj adres oraz "w
    siedzibie klienta"

    Nic do tej pory nie zrobilem w kierunku podatku od nieruchomosci.. nie wiem...
    nie wiedzialem, w UM nikt nic nie mowil itp.

    Czy trzeba placic zwiekszony z 0,50 do 17zł /m2 podatek od tych 6 metrów?
    Czy to urzad miasta sam wydaje decyzje czy trzeba mu pomoc.. a co jesli mu nie
    pomoglem, ani nie pomogę w przyszłości.. w końcu wiedza ze prowadze dzialalnosc.
    Jak to jest w praktyce? Co powinienem teraz zrobic?

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2005-01-17 17:13:21
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości...
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Przeredagowałam bo Anna uprawa internetowe plucie na podłoge i jedzenie
    palcami.

    Nancy napisał(a):
    > Użytkownik "Maciek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a co jesli bedziesz mial kontrole??i powiedza to Prosze Pna
    > przedsiebiorcy czy placi Pan podatek od nieruchomosci na dg czy
    > nie????
    >
    > zawsze ryzyko ot co!!!

    Nie przesadzaj. Za powierzchnię, a raczej pomieszczenie (nie mozna
    podatku od nieruchomości zwiększyć za ten kąt w którym stoi biurko z
    komputerem) która nie utraciło swojego przeznaczenia mieszkalnego nie
    płaci się zwiekszonego podatku od nieruchomości.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-01-17 23:20:54
    Od: "Nancy" <n...@n...com>

    a co jesli bedziesz mial kontrole??i powiedza to Prosze Pna przedsiebiorcy
    czy placi Pan podatek od nieruchomosci na dg czy nie????

    zawsze ryzyko ot co!!!

    Anna

  • 4. Data: 2005-01-18 00:17:17
    Od: "karrool" <t...@w...pl>

    > Przeredagowałam bo Anna uprawa internetowe plucie na podłoge i jedzenie
    > palcami.

    dobre :)))
    jeśli można to kupuję ten text :))))

  • 5. Data: 2005-01-18 00:32:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jan 2005, Maciek wrote:
> [...]
    >+ dokumenty. Teoretycznie uzywam też tej powierzchni do życia prywatnego.

    ...co wyjaśnia sprawę.
    O "wykorzystaniu na DG" decyduje "zmiana przeznaczenia".
    Dopóki "przeznaczenie" jest "mieszkalne" to nawet nie ma jak
    przekwalifikować *pomieszczenia* :)
    Mnie z UM wyrzucili jak im takie pytanie zadałem raz czasu ;)

    >+ Czy trzeba placic zwiekszony z 0,50 do 17zł /m2 podatek od tych 6 metrów?
    >+ Czy to urzad miasta sam wydaje decyzje czy trzeba mu pomoc..

    Trzeba by *było* mu pomóc.
    Jak wstawisz tokarkę karuzelową i piłę taśmową to niewątpliwie tak.
    Ale to chyba trzeba zacząć od wydziałów architektury i budownictwa coby
    dostać zgodę na "przekwalifikowanie" i warunki techniczne używania :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)