  • 1. Data: 2002-01-10 07:52:33
    Temat: EIDENCJA VAT
    Od: "Zagłoba" <z...@m...pl>

    Witam!
    Firma nasz zakupiła talony na f-rę Vat z funduszu socjalnego.Prowadzimy
    sprzedaż opodatkowaną, a więc możemy odliczyć vat, ale jak mam zaksięgować
    f-rę?
    Kwota brutto Wn fundusz Ma Zobowiązania
    a VAT Wn vat naliczony Ma ? .Proszę o pomoc. Irena.

  • 2. Data: 2002-01-10 08:13:18
    Temat: Re: EIDENCJA VAT
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Zagłoba napisał(a) w wiadomości: <3c3d48fb$1@news.vogel.pl>...
> [...]
    >a VAT Wn vat naliczony Ma ? .Proszę o pomoc. Irena.
    >
    >Ja jak kupuje talony to biore tylko notę księgową i nie ma żadnego Vat i
    tylko przekazujemy pracownikom same talony .Vat płaci sprzedawca towaru a ja
    nic nie odliczam .
    Jolka

  • 3. Data: 2002-01-10 09:08:42
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    "Zagłoba" napisał(a):

> [...]
    > f-rę?
    > Kwota brutto Wn fundusz Ma Zobowiązania
    > a VAT Wn vat naliczony Ma ? .Proszę o pomoc. Irena.

    Ej, talony na f-rę VAT??? Przeciez to nie jest towar ani usługa, to
    taki pieniądz, tylko gorszy :-).
    W życiu nie widziałam faktury VAT na talony.
    Ale nawet gdyby, to od wydatkow z FS nie odlicza się VAT.
    Pomniejszają fundusz w kwocie brutto.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-01-11 07:54:31
    Od: "Zagłoba" <z...@m...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

  • 5. Data: 2002-01-11 07:59:22
    Od: "Zagłoba" <z...@m...pl>

> [...]
    > taki pieniądz, tylko gorszy :-).
    > W życiu nie widziałam faktury VAT na talony.
    > Ale nawet gdyby, to od wydatkow z FS nie odlicza się VAT.

    Witam ! F-ra wystawiona jest na art.spożywcze ,które były kupione na talony.
    Proszę podaj mi , gdzie można znaleźć o tym, że nie odlicza się Vatu.
    Będę bardzo wdzięczna.Z góry dziękuję.Irena

  • 6. Data: 2002-01-11 09:44:14
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    "Zagłoba" napisał(a):

> [...]
    > Proszę podaj mi , gdzie można znaleźć o tym, że nie odlicza się Vatu.
    > Będę bardzo wdzięczna.Z góry dziękuję.Irena

    Wydatki ze środków funduszu socjalnego nie stanowią kosztu uzyskania
    przychodu (kosztem takim jest sam odpis na fundusz) a w związku z tym
    nie przysługuje z tego tytułu odliczenie VAT (art. 25 ust. 1 pkt.3
    Ustawy o PTU).

    A jeżeli same talony były kupowane ze środków ZFŚS, to fakturami za
    zakupy opłacone tymi talonami nie obciąża się już Funduszu. Byłoby to
    uznanie dwa razy tego samego wydatku. To tak tylko gwoli
    przypomnienia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-01-11 14:19:38
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Zagłoba <z...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...

> [...]
    > Proszę podaj mi , gdzie można znaleźć o tym, że nie odlicza się Vatu.
    > Będę bardzo wdzięczna.Z góry dziękuję.Irena

    Ja nie rozumiem kilku rzeczy:
    1. Czy talony zostaly kupione na fakture czy za talony kupiono "cos" na
    fakture.
    W dwoch roznych postach piszesz o dwoch roznych rzeczach.

    2. Dlaczego "podmiot" kupowal talony, nastepnie zaplacil nimi za art,
    spozywcze, a fakture za te art. chce zaksiegowac na ZFSS? Nie prosciej bylo
    ominac etap "talonow"?

    3. Dotychczas wydawalo mi sie, ze "podmiot" finasuje z ZFSS
    talony/kupony/bony, ktore sa rozdawane pracownikom. Od kiedy to "podmiot"
    kupuje talony dla samego siebie i dlaczego?

    4. Ostatnia mozliwosc jest taka jak pisze Maddy. Na to nie wpadlem, zeby
    zadac od pracownikow faktur za zakupy oplacone talonami. To chyba jakas
    nadgorliwosc.

    Karol

  • 8. Data: 2002-01-12 07:25:04
    Od: "Zagłoba" <z...@m...pl>

> [...]
    > zakupy opłacone tymi talonami nie obciąża się już Funduszu. Byłoby to
    > uznanie dwa razy tego samego wydatku. To tak tylko gwoli

    Witam Maddy !
    Twoja odpowiedź mnie satysfakcjonuje w zupełności.Dziękuję.Irena

  • 9. Data: 2002-01-12 14:04:22
    Od: "Slawka" <b...@2...pl>

    Użytkownik "Zagłoba" <z...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > f-rę?
    > Kwota brutto Wn fundusz Ma Zobowiązania
    > a VAT Wn vat naliczony Ma ? .Proszę o pomoc. Irena.
    Otrzymaliscie bledna fakture.Talony nie sa towarem i nie podlegaja wogole
    Vatowi.Powinien byc wystawiony rachunek /nie myle sie/,a fakture mozna
    ewentualnie przyjac, ale bez vat, jasli z vatem to nie mozna go odliczyc,
    zaksiegowac w koszty nie stanowiace kosztow uzyskania przychodow, a Wn
    f.socjalny netto.Gdyby na kwote brutto wystawili rachunek to cala kwota z
    rachunku jako wartosc bonow obciaza w calosciZFSS

  • 10. Data: 2002-01-14 09:23:00
    Od: "Zagłoba" <z...@m...pl>

    Użytkownik Slawka <b...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1pfn4$o9d$...@o...icpnet.pl...