  • 1. Data: 2005-04-07 21:14:43
    Temat: Eksport a VAT
    Od: "Jan Kowalski" <o...@m...com>

    Zalozmy, ze kupuje u producenta w kraju pewien produkt po cenie 100 zl netto
    /122 brutto. Nastepnie sprzedaje go poza granice UE za rownowartosc 150 zl,
    a moj klient przy odprawie celnej placi swoj VAT czy jak to tam sie u niego
    nazywa. A co z moim VAT-em? Odzyskuje go jakos? Kiedy? W jakiej wielkosci?
    Pomozcie poczatkujacemu byznesmenowi.

  • 2. Data: 2005-04-07 22:09:36
    Temat: Re: Eksport a VAT
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Jan Kowalski <o...@m...com> wrote:
> [...]
    > nazywa. A co z moim VAT-em? Odzyskuje go jakos? Kiedy? W jakiej wielkosci?

    Na początek te nadpłacone 22 zł VATu odejmie Ci się od VATu należnego
    od sprzedaży krajowej. Czyli 25 przyszłego miesiąca zapłacisz o 22 zł mniej.

    Jeśli sprzedaży krajowej nie będzie wystarczająco dużo, to będziesz miał
    nadpłatę. Możesz wystąpić o jej zwrot (na 90% masz kontrolę skarbową) albo
    poprosić o zaliczenie jej np. na poczet podatku dochodowego (to jest o
    wiele bezpieczniejsze).

    P.

  • 3. Data: 2005-04-08 06:57:27
    Od: "Piotr/inw" <p...@a...alto.com.pl>

    > Na początek te nadpłacone 22 zł VATu odejmie Ci się od VATu należnego
    > od sprzedaży krajowej. Czyli 25 przyszłego miesiąca zapłacisz o 22 zł
    mniej.

    O ile oboje posiadacie EuroNip...

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2005-04-08 07:08:44
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Piotr/inw <p...@a...alto.com.pl> wrote:
    > mniej.
    > >
    > O ile oboje posiadacie EuroNip...

    On pisał o eksporcie poza UE.

    P.

  • 5. Data: 2005-04-08 07:09:08
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    >Nastepnie sprzedaje go poza granice UE

    Cos kolega nie doczytal, po co EuroNip przy eksporcie?

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 6. Data: 2005-04-08 11:08:23
    Od: "Piotr/inw" <p...@a...alto.com.pl>

    > Cos kolega nie doczytal, po co EuroNip przy eksporcie?

    Fakt...nie doczytałem..poprawię sie:-)

    --
    Piotr