  • 1. Data: 2007-02-01 13:53:44
    Temat: Eksport usług do USA
    Od: Adam <a...@i...sp.am.pl>

    Witam!

    Chciałbym się upewnić, że dobrze wnioskuje, chodzi mi o eksport usługi
    (licencji do mojego programu, program przesłany via internet) dla firmy
    w USA.

    1. wystawiam fakturę w USD
    http://www.ivpro.net/faktura.png

    Czy taka postać może być, czy tez czegoś brakuje?

    2. Przeliczam wg. kursu średniego NBP
    http://www.nbp.pl/Kursy/KursyA.html

    na dzień poprzedzający sprzedaż, czyli jeśli jutro sprzedaż to
    przeliczam kurs z 2007.02.01 * ilość USD i zapisuje do KPIR
    (kolumny 7 i 9)

    3. Do ewidencji VAT nie zapisuje bo nie podlega

    4. Jak już wpłynie zapłata to sprawdzam po jakim kursie zostało
    zaksięgowane (na koncie złotówkowym) i obliczam różnice kursową,
    którą wpisuje w KPIR kolumny 8 i 9. Z wartością dodatnią (gdy
    dostałem więcej - kurs zdrożał lub ujemną jak się zmniejszył

    Nie wiem jak w mbiznes są księgowane przelewy zagraniczne, czy będzie
    kurs podany, jeśli nie i uwzględniając, że opłatę za przelew ponosi
    klient to mogę zrobić proste działanie,
    Kwota otrzymana w PLN / ilość USD = kurs ?

    5. Do faktury dopinam informacje o obliczonej różnicy kursowej.

    Czy to wszystko?

    Mam drobną wątpliwość, w USA zasadniczo to chyba VATu nie ma, a mam
    dopisek, że klient rozliczy VAT u siebie.

    Pozdrawiam Adam.
    KPIR, VAT, memoriał, ZUSy :)

  • 2. Data: 2007-02-01 17:08:19
    Temat: Re: Eksport usług do USA
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Adam wrote:
> [...]
    >
    > 1. wystawiam fakturę w USD
    > http://www.ivpro.net/faktura.png
    >
    > Czy taka postać może być, czy tez czegoś brakuje?

    No chyba brakuje paru rzeczy - jesli jestes VAT-owcem to poczytaj co
    powino się znajdować na fakturze VAT

> [...]
    > przeliczam kurs z 2007.02.01 * ilość USD i zapisuje do KPIR
    > (kolumny 7 i 9)
    >
    > 3. Do ewidencji VAT nie zapisuje bo nie podlega

    Jesli jestes VAT-owcem to wpisujesz bo uwzględniarz to przecież w VAT7/VAT7K

> [...]
    >
    > Czy to wszystko?
    >
    > Mam drobną wątpliwość, w USA zasadniczo to chyba VATu nie ma, a mam
    > dopisek, że klient rozliczy VAT u siebie.

    IMHO, ta formułka jest raczej zbędna.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 3. Data: 2007-02-01 18:12:16
    Od: Adam <a...@i...sp.am.pl>

    Witam!

    Dzięki za odpowiedź.

    > No chyba brakuje paru rzeczy - jesli jestes VAT-owcem to poczytaj co
    > powino się znajdować na fakturze VAT

    To nie jest faktura VAT tylko faktura NP.
    Dlatego nie dałem tam Stawki i kwoty VAT oraz kwoty netto i brutto, być
    może powinno być ale gdzieś doczytałem (na grupie), że jeśli to jest
    faktura NP to należy unikać info o VAT (który nie występuje)a w
    szczególności tytułowania tego dokumentu jako faktura VAT.

    Poszukam jeszcze info.

    > Jesli jestes VAT-owcem to wpisujesz bo uwzględniarz to przecież w
    > VAT7/VAT7K

    Racja wypełnia się to w polu 21 VAT7.

    > IMHO, ta formułka jest raczej zbędna.

    Formułkę też wygooglowałem ;)

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2007-02-01 19:34:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Adam wrote:
> [...]
    > faktura NP to należy unikać info o VAT (który nie występuje)a w
    > szczególności tytułowania tego dokumentu jako faktura VAT.

    IMHO, wystawiasz normalna fakture VAT ze "stawką" nie podlega.
    I normalnie wpisujesz do ewidencji VAT.

    > Formułkę też wygooglowałem ;)

    Możesz sobie też dopisać "Niech żyją krasnoludki" i niespecjalnie będzie
    to przeszkadzało. Ale pomóc też nie pomoże ;-)

    Piotrek

  • 5. Data: 2007-02-01 19:48:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Adam wrote:

    > To nie jest faktura VAT tylko faktura NP.

    http://www.gazetapodatkowa.pl/przepisy.php?s=2&pkt=3
    5&id=43180&p=4

    Zwróć uwagę na § 27

    P.

  • 6. Data: 2007-02-01 19:53:15
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Adam napisał(a):
> [...]
    >
    > Chciałbym się upewnić, że dobrze wnioskuje, chodzi mi o eksport usługi
    > (licencji do mojego programu, program przesłany via internet) dla firmy

    IMHO powinno się to nazywać 'Faktura VAT', chociaż vatu nie ma.
    Niektórzy na wszelki wypadek dodają jeszcze kolumnę zatyłowaną 'VAT',
    gdzie piszą NP i podstawę tegoż, tzn. 'Art.27 ust.3 i 4 ustawy o PTU',
    choć to może nadgorliwość....

    > 3. Do ewidencji VAT nie zapisuje bo nie podlega

    Wpisuje się do vat-7, więc ewidencja musi być.

> [...]
    > którą wpisuje w KPIR kolumny 8 i 9. Z wartością dodatnią (gdy
    > dostałem więcej - kurs zdrożał lub ujemną jak się zmniejszył

    Teraz to na + wpisuje się jako przychód, a na - jako koszty.
    > Czy to wszystko?
    >
    > Mam drobną wątpliwość, w USA zasadniczo to chyba VATu nie ma, a mam
    > dopisek, że klient rozliczy VAT u siebie.

    Dopisek jest wymagany, gdy odbiorca jest z UE, do USA niepotrzebny.

    Andrzej

  • 7. Data: 2007-02-01 20:08:39
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    ajt napisał(a):

    >(...)

    No i jeszcze data wystawienia, napisy 'oryginał/kopia', kwota słownie...
    Czyli normalna, kompletna faktura vat, ale bez vatu :)
    Andrzej

  • 8. Data: 2007-02-01 22:58:31
    Od: Adam <a...@i...sp.am.pl>

    Witam!

    Piotrek i Ajt dziękuję serdecznie za cenne uwagi.

    Zrobiłem drugą wersję, jakbyście mogli zweryfikować czy już nic nie
    brakuje byłbym wdzięczny.

    http://www.ivpro.net/faktura2.png

    Trochę jestem nadal oszołomiony po dzisiejszym horrorze jaki nam
    piłkarze ręczni sprawili, więc mogłem cos przeoczyć ;)

    Pozdrawiam Adam.

  • 9. Data: 2007-02-02 06:26:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Adam wrote:
> [...]
    >
    > Trochę jestem nadal oszołomiony po dzisiejszym horrorze jaki nam
    > piłkarze ręczni sprawili, więc mogłem cos przeoczyć ;)

    Zamazałeś ostatnie linie ale zgaduję, że tam masz wartość słownie.
    Jeśli nie to trzeba jeszcze to dopisać.

    Piotrek

  • 10. Data: 2007-02-02 08:55:22
    Od: "Matt Dz." <m...@i...edu.ms-NO-SPAM.please>

    Adam wrote:
> [...]
    >
    > Piotrek i Ajt dziękuję serdecznie za cenne uwagi.
    >
    > Zrobiłem drugą wersję, jakbyście mogli zweryfikować czy już nic nie

    Troche OT, ale wydaje mi sie, ze poprawniej byloby:
    "Development non-exclusive licence..."

    // przyklad (jakas_inna_licencja, chodzi o slownictwo):
    http://www.opensource.org/licenses/cddl1.php

    Pozdrawiam,

    Matt P. Dz.