  • 1. Data: 2007-11-11 14:46:59
    Temat: Era Premia a KPiR
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Mam nastepujace pytanie - zalozmy, ze ktos ma telefon Ery zarejestrowany "na
    firme" - czyli jako abonent widnieje jego OF DG. No i sa sobie nagrody w
    programie "Era Premia". Jesli jest to "elektroniczny kupon na zakupy" - to
    ok, rozumiem, ze jego wartosc mam wpisac do kolumny 8. KPiR. Ale co z takimi
    nagrodami jak:

    - bezplatne minuty i SMSy

    no i ciekawsze:
    - darmowy bilet do Cinema City.

    Jesli ktos nie wie, to informuje, ze taki bilet polega na tym, ze kupuje sie
    jeden bilet za wlasna kasa a drugie sie dostaje za 400 pktow Era Premia. Co
    w takim przypadku? Czy z chwila wydania biletu powstaje obowiazek podatkowy?
    A jesli tak, to skoro warunkiem uzyskania tego "przychodu" jest kupno
    drugiego biletu za wlasna krwawice - czyli kupuje ten bilet w celu uzyskania
    przychodu polegajacego na uzyskaniu darmowego biletu - moge sobie tenzakup
    wrzucic w KUP?
    Prosze o ciekawe dywagacje :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2007-11-11 19:44:15
    Temat: Re: Era Premia a KPiR
    Od: artur <a...@o...fuw.edu.pl>

    On 11 Lis, 15:46, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > przychodu polegajacego na uzyskaniu darmowego biletu - moge sobie tenzakup

    IM*VH*O nie mozesz wrzucic w KUP bo ten przychod nie ma zwiazku z
    przedmiotem prowadzonej dzialalnosci. Ale moge sie mylic :)

  • 3. Data: 2007-11-12 17:41:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Nov 2007, SDD wrote:

> [...]
    > ok, rozumiem, ze jego wartosc mam wpisac do kolumny 8. KPiR. Ale co z takimi

    IMVHO - one nie są "bezpłatne". Otrzymuje się je przecież w zamian
    rabatu otrzymanego "z programu" :)
    Co przemawia przeciw?

> [...]
    > w takim przypadku? Czy z chwila wydania biletu powstaje obowiazek podatkowy?

    Coś ciekawego napisałeś :)
    Mianowicie to, że PŁACISZ za ten drugi bilet.
    Punktami Era Premia.
    No chyba, że powiesz iż zapłata wekslem, innym zobowiązaniem (znaczy
    długiem z "faktury w drugą stronę", potrąceniem znaczy) albo dowolna
    inna niepieniężna zapłata to nie zapłata :)
    Mi wychodzi że to nie jest za darmo i już.
    Natomiast ustawa stanowi tak:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    2. Przychodem z działalnoœci gospodarczej sš również:
    2) dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne œwiadczenia otrzymane
    na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków

    ...i IMHO to jest TEN przepis :)

    Kłopot mam w ocenie VATu - bo w cenie owych 400 pkt VAT niewątpliwie
    jest, ale owa "cena zakupu" (w postaci opłat!) została zaliczona
    w koszty, więc... hm...
    Ale tu chyba występuje sławetny kiks "herbatka" :) - nie wiem czy
    kojarzysz, poszło o różnicę między "wydaniem towaru" a "zużyciem",
    czyli przypadkiem, kiedy (w czasach, jak jeszcze RiR był limitowanym
    kosztem) przyłażą goście firmy, i dostają po batonie zapakowanym,
    batonie odpakowanym i herbatę z cukrem.
    Odpakowany baton i herbata zostały "zużyte", związek z DG to MIAŁO
    i podstaw do konieczności doliczenia VAT na FW nie było - nie
    pamiętam, ale chyba nawet NSA się problemem zajął :)
    Oczywiście batonik, który gość dostał "z możliwością dysponowania"
    (więc NIE musiał być "zużyty") podlegał pod opodatkowanie.
    IMO w omawianym przypadku jest tak, że obowiązek opodatkowania
    będzie, ale po stronie sprzedawcy. To, że ten VAT został UPRZEDNIO
    odliczony (w cenie rozmów i abonamentu :)) to już chyba pech
    skarbu państwa ;)
    Kto za, kto przeciw - i DLACZEGO?

> [...]
    > przychodu polegajacego na uzyskaniu darmowego biletu - moge sobie tenzakup

    W KUP *czego*?
    W koszty kupienia *sobie* biletu do kina na cele *osobiste*?
    Ależ oczywiście :)
    Co to da to już nie wiem ;)
    Przezornie napiszę, że w koszty *DG* czyli przychodu *z tego źródła*
    nie widać jak.
    Patrz wyżej: uważam, że to nie jest "nieodpłatny przychód" w ogólnej
    postaci (art.11), lecz "zwrot wydatku uprzednio zaliczonego w koszty".

    > Prosze o ciekawe dywagacje :)

    A proszę bardzo, nie wiem czy ciekawe, ale nie wątpię że mało
    strawne :)
    Przypadkiem niedawno 14.2 przeczytałem i miałem w cache ;)

    pzdr, Gofr4yd

  • 4. Data: 2007-11-12 20:48:36
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0711121824130.3820@athlon64...

    > ...i IMHO to jest TEN przepis :)

    No ok - a na podstawie jakiego dowodu ksiegowego nalezaloby ten przychod
    zaksiegowac?

    Pozdrawiam
    SDD