  • 1. Data: 2005-06-13 19:29:54
    Temat: VAT-7 a import usług
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    przeszukałem archiwum. ale takiego problemu nie znalazłem

    1. 19.05 otrzymałem fakturę za wykonanie usług z Irlandii
    2. 23.05 zgłosiłem rozpoczęcie transakcji z UE
    3. 24.05 otrzymałem kolejną fakturę za wykonanie usług z Irlandii

    dla obydwu faktur wystawiłem faktury wewnętrzne gdzie nabywcą i dostawcą
    jestem ja - podpiąłem oryginały faktur

    do KPiR wprowadziłem obydwie faktury i oznaczyłam je jako "wpisz do rejestru
    VAT"
    i teraz wypełniam VAT-7
    - do pierwszej faktury doliczę VAT, ale go nie odliczę, bo jest przed 23
    maja
    - do drugiej faktury doliczę VAT i jednocześnie potraktuję go "do
    odliczenia'

    mam dwa pytania

    1. czy moje powyższe rozumowanie jest poprawne? czy jeśli wystawiam faktury
    wewnętrzne to w mojej KPiR nie pojawi się kontrahent zagraniczny?
    2. czy kwotę z faktur wpisać do rubryki 32 "wewnątrzwspólnotowy import
    usług" ?

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 2. Data: 2005-06-13 20:14:28
    Temat: Re: VAT-7 a import usług
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:42addd2b$0$2122$f69f905@mamut2.aster.pl,
    niejaki(a): plusz z adresu <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> napisał(a):

    > 2. czy kwotę z faktur wpisać do rubryki 32 "wewnątrzwspólnotowy import
    > usług" ?

    i pytanie pomocnicze

    czy podatek do odliczenia wpisuję w rubrykę 46 (korekta podatku naliczonego
    od pozostałych nabyć) ?
    a może po prostu dodaję do wartości z 43 i 44 (nabycie toewarów i usług
    pozostałych) ?

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 3. Data: 2005-06-18 21:18:59
    Od: "Aneta Janiszewska" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> napisał w
    wiadomości news:42addd2b$0$2122$f69f905@mamut2.aster.pl...
> [...]
    > 3. 24.05 otrzymałem kolejną fakturę za wykonanie usług z Irlandii
    >
    > dla obydwu faktur wystawiłem faktury wewnętrzne gdzie nabywcą i

    a dlaczego dla obu faktur wystawiasz fakturę wewnętrzną jeśli nie byłeś
    zarejestrowanym podatnikiem Vat UE tak na zdrowy rozum.
    Wiesz co nie wiem ale czy nie należy Ci się na 100% odliczenie Vat-u bo
    jeśli tak to możesz dać go w koszty czyli do KPiR wpisujesz zakup w
    kwocie brutto .Tak myślę

> [...]
    faktury
    > wewnętrzne to w mojej KPiR nie pojawi się kontrahent zagraniczny?
    Kotuś poczytaj jak wystawia się fakturę Vat wewnętrzną dla UE niestety
    nie jesteś na niej i kupującym i sprzedającym masz na niej wyszczegulnić
    od kogo w jakim dniu i na podstawie jakiego dokumentu tworzysz dokument
    wewnętrzny to niestety nie R i R.Możesz wystawić jedną fakturę na
    wszystkie tranzakcje z UE.
    > 2. czy kwotę z faktur wpisać do rubryki 32 "wewnątrzwspólnotowy import
    > usług" ?
    wg mnie tak a na pewno tej po zarejestrowaniu sięjako podatnik Vat UE a
    tej pierwszej raczej nie jeśli nie odliczasz vatu bo jeśli tak wpiszesz
    to program sam ci odliczy VAT a sam piszesz że odliczenie Ci się nie
    należy, tylko czy na pewno się nie należy i jak wystawili Ci Irlandczycy
    f-rę, bo nasi kontrahenci nie chcieli spójrz jaki nr Vat Ci wpisali.
    słuchaj a może tak korekta faktury i podanie nowgo nr Vat, tylko czy
    można się posłużyć nr którego wtedy jeszcze nie miałeś szczerze mówiąc
    trochę skomplikowałeś sobie życie.