  • 1. Data: 2008-07-23 10:53:45
    Temat: Ewidencja zanieczyszczeń wprowadzonych do powietrza
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    http://tiny.pl/2w2b

    Spojrzałem sobie do rozporządzenia (http://tiny.pl/2w85 - być może jest
    gdzieś bardziej aktualna wersja) i faktycznie wychodzi na to, że wszyscy
    używający samochodów do DG powinni stosowne rejestry prowadzić.

    Ciekaw jestem czy jest to martwe prawo, czy też już ktoś kogoś ścigał za
    brak takiej ewidencji?

    Piotrek

  • 2. Data: 2008-07-23 11:10:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > używający samochodów do DG powinni stosowne rejestry prowadzić.
    >
    > Ciekaw jestem czy jest to martwe prawo, czy też już ktoś kogoś ścigał za

    Spojrzałem sobie jeszcze do rozporządzenie w sprawie opłat za
    korzystanie ze środowiska i wychodzi na to, że pewnie opłaty się nie
    należą (bo są niższe niż 400 plz), ale ewidencje prowadzić trzeba ...

    Argh!

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-07-23 12:11:34
    Od: r...@o...pl

    On 23 Lip, 13:10, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Spojrzałem sobie jeszcze do rozporządzenie w sprawie opłat za
    > korzystanie ze środowiska i wychodzi na to, że pewnie opłaty się nie
    > należą (bo są niższe niż 400 plz), ale ewidencje prowadzić trzeba ...

    Tez dzisiaj to gdzies wyczytalem - wnioski podobne.
    Pytanie - czy wyrzucenie zapisanej kartki do kubla tez trzeba
    odnotowac
    i czy zeby nie trzeba bylo to firma odbierajaca smieci z tego kubla
    musi mic
    jaki specjlany status ktory przerzuca na nia te oplaty?

    Co do martwoty przepisow - poki nie otworze produkcji i nie dorobie
    sie floty
    skuterow to ... ;)

  • 4. Data: 2008-07-23 12:58:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    r...@o...pl wrote:
    > [...]
    > Co do martwoty przepisow
    > [...]

    Ciekaw jestem, czy gdziekolwiek jest w miarę kompletne zestawienie
    ewidencji, rejestrów i sprawozdań które OFPDG powinna prowadzić.

    Nie chodzi mi oczywiście o te standardowe ewidencje/rejestry.
    Chciałbym jednakowoż wytropić te co bardziej debilne, o których
    przeciętna OF/OFPDG nie ma zielonego pojęcia.

    Moje typy to:
    1) zgłoszenie i sprawozdawczość związana z posiadaniem konta w PayPal
    2) ewidencje związane z ochroną środowiska, w szczególności ewidencja
    zanieczyszczeń wprowadzonych do powietrza

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 5. Data: 2008-07-24 07:29:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jul 2008, Piotrek wrote:

    > Chciałbym jednakowoż wytropić te co bardziej debilne, o których przeciętna
    > OF/OFPDG nie ma zielonego pojęcia.

    Ciesz się że część już znieśli.
    Np. ewidencję PCC - raz się zapłaciło 20 zł od minimalnego przekroczenia
    1000 zł przy zakupie od OF na cele DG i była dożywotnia ewidencja.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-07-24 07:52:44
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    > Chciałbym jednakowoż wytropić te co bardziej debilne, o których przeciętna
    > OF/OFPDG nie ma zielonego pojęcia.

    dorzucę coś ;)
    opłata, o której mało kto wie:

    http://wyborcza.pl/1,75248,3047663.html

    pozdrawiam,
    m.w.

  • 7. Data: 2008-07-24 08:00:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    >
    > dorzucę coś ;)
    > opłata, o której mało kto wie:
    >
    > http://wyborcza.pl/1,75248,3047663.html

    A może tak kilka słów cytatu?
    Gołe linki to sobie w buty możesz wsadzić.

  • 8. Data: 2008-07-24 08:49:16
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > A może tak kilka słów cytatu?
    > Gołe linki to sobie w buty możesz wsadzić.

    specjalnie dla Ciebie ;)

    Ustawa z dnia 26 października 1982 r.

    o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U.07.70.473)

    Art. 132. 1. Podmioty świadczące usługę będącą reklamą napojów alkoholowych
    wnoszą na wyodrębniony rachunek utworzony w tym celu przez ministra
    właściwego do spraw kultury fizycznej i sportu opłatę w wysokości 10 %
    podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług wynikającej z tej
    usługi.

    2. Podmioty, o których mowa w ust. 1, sporządzają zbiorczą deklarację
    miesięczną według wzoru określonego na podstawie ust. 4 i przekazują ją w
    terminie do 20. dnia miesiąca następującego bezpośrednio po miesiącu, w
    którym powstał obowiązek wystawienia faktury, zgodnie z przepisami o podatku
    od towarów i usług, na wynagrodzenie lub jego część.

    3. Deklaracje, o których mowa w ust. 2, składa się do tego samego urzędu
    skarbowego, do którego składa się deklarację dotyczącą podatku od towarów i
    usług w zakresie usługi, o której mowa w ust. 1.

    4. Minister właściwy do spraw kultury fizycznej i sportu w porozumieniu z
    ministrem właściwym do spraw finansów publicznych określi, w drodze
    rozporządzenia, wzór zbiorczej deklaracji miesięcznej dotyczącej opłaty, o
    której mowa w ust. 1, oraz szczegółowy zakres zawartych w niej danych,
    uwzględniając w szczególności imię i nazwisko lub nazwę (firmę) podmiotu
    zobowiązanego do wniesienia opłaty, jego adres zamieszkania lub siedziby,
    numer identyfikacji podatkowej oraz dane dotyczące faktur, które mają być
    podstawą do ustalenia wysokości opłaty, o której mowa w ust. 1.

    5. Opłatę, o której mowa w ust. 1, wnosi się najpóźniej w ostatnim dniu
    miesiąca, w którym stosownie do ust. 2 powstał obowiązek złożenia zbiorczej
    deklaracji miesięcznej.

    6. Opłata, o której mowa w ust. 1, stanowi dla podmiotu zobowiązanego do jej
    wniesienia koszt uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z
    dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000
    r. Nr 54, poz. 654, z późn. zm.2)) lub art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca
    1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14,
    poz. 176, z późn. zm.3)).

    7. W sprawach nieuregulowanych do opłaty, o której mowa w ust. 1, stosuje
    się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja
    podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.4)).

    pozdrawiam,

    m.w.

  • 9. Data: 2008-07-24 12:06:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jul 2008, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał

    > A może tak kilka słów cytatu?
    > Gołe linki to sobie w buty możesz wsadzić.

    O coś takiego Ci chodzi:
    "Obchodzimy ten przepis - przyznaje właœciciel jednego z domów. -
    Wynagrodzenie z firmy produkujšcej alkohol dzielimy na dwie częœci: 25
    proc. fakturujemy jako przychód podlegajšcy temu podatkowi i 10 proc. tej
    sumy odprowadzamy, ale 75 proc. to już na fakturze koszt utrzymania
    reklamy (np. billboardowej) w czystoœci i dobrym stanie."

    ?
    ;)

    pzdr, Gotfryd