  • 1. Data: 2008-07-23 06:39:33
    Temat: Opóźnienie w zgłoszeniu darowizny
    Od: e...@g...com

    Witam!

    Mam spory problem, może ktoś z Was miał do czynienia z podobną
    sytuacją i zna rozwiązanie. Po dosyć dokładnym przeczesaniu sieci
    niestety nie znalazłem rozwiązania, stąd moje pytanie.

    Spóźniłem się o 1 dzień ze zgłoszeniem darowizny i nieświadomy sankcji
    wysłałem zgłoszenie 1 dzień po terminie (data stempla pocztowego to 15
    maja a powinna być max 14 maja). No i teraz US wezwał mnie do
    zapłacenia podatku (darowizna w 1 grupie pokrewieństwa) - ponieważ nie
    dotrzymałem warunków całkowitego zwolnienia z podatku od spadków i
    darowizn (zamiast miesiąca było 31 dni).
    Czy ktoś ma jakiś pomysł na wybrnięcie z tej sytuacji, czy jest jakaś
    szansa na uniknięcie zapłacenia tego podatku (podejrzewam, że pisma
    typu: kara jest niewspółmierna do popełnionego wykroczenia... niewiele
    tu wskórają). Z pewnych względów odpada też manewr z mnożeniem
    darczyńców i obdarowanych.

    Pozdrawiam

    Tomek.

  • 2. Data: 2008-07-26 10:23:44
    Temat: Re: Opóźnienie w zgłoszeniu darowizny
    Od: "Gizzi" <w...@o...pl>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    Witam!

    Miałem podobny problem. Zrób tak:
    Wystąp doUS z pismem uzasadniającym, dlaczego nie mogłeś zapłacić w
    terminie. Uzasadnienie musi mieć jakąś konkretną przyczynę.
    Mnie US poszedł na rękę.

  • 3. Data: 2008-07-27 12:39:56
    Od: prefi <p...@g...pl>

    Gizzi pisze:
> [...]
    > Wystąp doUS z pismem uzasadniającym, dlaczego nie mogłeś zapłacić w
    > terminie. Uzasadnienie musi mieć jakąś konkretną przyczynę.

    mozesz tez powolac art. 5 k.c., moze sie skarbowka opamieta,
    choc w to nie za bardzo mozna wierzyc...