  • 1. Data: 2008-07-23 08:34:55
    Temat: Pare pytan ;)
    Od: "arkady" <a...@w...poczta.onet.pl>

    Nie rozumiem paru kwestii albo ni emoge znalezc odpowiedzi. Moze ktos pomoze
    ;)

    1. Sprzedajemy cos na kasie fiskalnej i dajemy paragon. Udzielamy
    jednoczesnie rabatu, ktory nie widnieje na paragonie. Czy korekta (na minus)
    w ksiazce przychodow o kwote udzielonego rabatu jest mozliwa? A moze
    istnieje inne rozwiazanie zeby przychod byl mniejszy? Albo niestety takiego
    rozwiazania nie ma?

    2.Zakładamy filię przedsiębiorstwa w Holandii. Czy ewentualne przychody ze
    sprzedaży uzyskane w ramach filli są opodatkowane również w Polsce?

    3. Przedsiębiorca A stosuje wobec przedsiębiorcy B ceny o 30% niższe w
    porównaniu do cen wystawianych innym kontrahentom. Czy przedsiębiorca B
    powinien wykazac przychód z tego tytułu?

    4. Jesli dywidenda płacona jest przez spółkę komadytowa spółce zoo to
    podatek od dywidendy jest ryczałtowy? Czy powiększa dywidenda przychód
    spolko zoo?

    5. Czy otrzymana dotacja przez spółdzielnie jest przychodem spółdzielni?

    6. Czy zakłady związkowe są w jakimś zakresie zwolnione od podatku
    dochodowego?

    7. Jezeli faktura zostanie uznana za niesciagalna. Czy podatek VAT wliczamy
    do kosztow, czy pomniejszamy VAT nalezny?

    8. Czy ZUSy są kosztem podatkowym?

    9. Czy wynagrodzenia z tytułu pracy w spółce dotyczące współwłaścicieli są
    kosztem?

    10. Czy od samochodu ciężarowego zarejestrowanego tymczasowo odprowadza się
    również podatek transportowy

  • 2. Data: 2008-07-23 08:40:06
    Temat: Re: Pare pytan ;)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "arkady" <a...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 1. Sprzedajemy cos na kasie fiskalnej i dajemy paragon. Udzielamy
    > jednoczesnie rabatu, ktory nie widnieje na paragonie.

    Błąd.
    Musi istnieć.

  • 3. Data: 2008-07-23 09:57:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jul 2008, arkady wrote:

    > Nie rozumiem paru kwestii albo ni emoge znalezc odpowiedzi. Moze ktos pomoze
    > ;)

    Ale piszesz miejscami niejasno.
    Na 1. masz już od Cavallino

    > 3. Przedsiębiorca A stosuje wobec przedsiębiorcy B ceny o 30% niższe w
    > porównaniu do cen wystawianych innym kontrahentom. Czy przedsiębiorca B
    > powinien wykazac przychód z tego tytułu?

    Znaczy mówisz, że jak kupuję w firmi która prowadzi jednocześnie
    np. sprzedaż detaliczną i hurtową i z okazji hurtu dostałbym
    "automatyczny rabat" (znaczy że NIE WIEM iż kupiłem taniej), to mam się
    spytać czy i ile mam doliczyć do podatku?
    Oczywiście pomijajac "powiązania" :)

    > 5. Czy otrzymana dotacja przez spółdzielnie jest przychodem spółdzielni?

    Jasne.
    Jasne również, że nie każdy przychod musi być opodatkowany, tak dla
    porządku.

    > 6. Czy zakłady związkowe są w jakimś zakresie zwolnione od podatku
    > dochodowego?

    Znaczy związki zawodowe organizują zakłady o to, czy reprezentacja
    czegoś tam zdobędzie srebrny medal w Chinach na olimpiadzie, tak?

    > 7. Jezeli faktura zostanie uznana za niesciagalna. Czy podatek VAT wliczamy
    > do kosztow, czy pomniejszamy VAT nalezny?

    A do ustawy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    ...z poszukiwaniem tekstu "nieściągaln" i znalezieniem art. 89a
    nie łaska zajrzeć? ;)

    > 8. Czy ZUSy są kosztem podatkowym?

    "Zależy".
    Mogą być.
    Mogą być wprost (np. u prowadzącego DG), mogą być pośrednio
    (jako częśc wynagrodzenia pracownika), mogą nie być kosztem
    lecz stanowić odliczenie (np. u prowadzącego DG).

    NIE MA jednej dobrej odpowiedzi na takie pytania jakie stawiasz!

    > 9. Czy wynagrodzenia z tytułu pracy w spółce dotyczące współwłaścicieli są
    > kosztem?

    "A dlaczego by nie"?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-07-23 10:04:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > "A dlaczego by nie"?

    Zależy w jakiej spółce.

  • 5. Data: 2008-07-23 11:18:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

    > wiadomości news:

    > Zależy w jakiej spółce.

    Oj, Gotfryd dziś sobie grabi. :-)

    Gotfrydzie, z całą sympatia do Ciebie mówię - opuść sobie dziś, masz
    pechowy dzień.
    Zrób sobie wolne i wróć jutro z nowymi siłami :)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813