  • 1. Data: 2003-10-29 21:35:05
    Temat: Export uslug czy licencjonowanie?
    Od: yaphoto <y...@p...fm>

    Witam,

    prowadze DG z VAT na karcie podatkowej (dzialalnosc fotograficzna).

    Wystawie zagranicznemu kontrahentowi f-re i wiem, ze w normalnym
    trybie musze mu naliczyc 22% VAT (usl. wykonana w PL.)*

    A moze tak moglbym zawrzec umowe na udzielenie licencji i przekazanie
    praw majatkowych do utworow i w slad za tym wystawic 0% VAT? Tylko czy
    to mozliwe w ramach mojej karty?

    * - jak to jest, my kupujac cokolwiek na zachodzie, np. TV w Niemczech
    placicmy ichni MSWT ale oddaja go nam na granicy. A jak to jest w PL
    dla obcokrajowcow? Istnieje podobny mechanizm?

    y.

  • 2. Data: 2003-10-29 22:28:34
    Temat: Re: Export uslug czy licencjonowanie?
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    ani, ani

    > A moze tak moglbym zawrzec umowe na udzielenie licencji i przekazanie
    > praw majatkowych do utworow i w slad za tym wystawic 0% VAT?

    nie,
    (przepis, na który (pośrednio) się powołujesz, dotyczy tylko
    udzielania licencji w rozumieniu przepisów prawa własności
    przemysłowej oraz na oprogramowanie)

    > * - jak to jest, my kupujac cokolwiek na zachodzie, np. TV w Niemczech

    http://www.google.pl/advanced_group_search?q=zwrot+g
    ranicy+group:pl.soc.prawo.podatki
    http://www.google.pl/advanced_group_search?q=tax+fre
    e+group:pl.soc.prawo.podatki