  • 1. Data: 2003-10-29 18:57:58
    Temat: ręta
    Od: "Zenon" <d...@p...onet.pl>

    Poproszę przetłumaczyć na nasze. W Orzeczeniu o stopniu niepełnosprawnośći w
    uzasadnieniu jest napisane cyt.
    kwalifikuje osobę badaną do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności. Koniec
    cytatu.Mam rozumieć że jest przyznana renta?

  • 2. Data: 2003-10-29 22:31:56
    Temat: Re: ręta
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    Koniec
    | cytatu.Mam rozumieć że jest przyznana renta?

    Nie.
    Orzeczenie o niepełnosprawności nie jest jednoznaczne z orzeczeniem o
    niezdolności do pracy, będącym podstawą do przyznania renty.

    W drugą stronę zasada działa, tj. osobę z orzeczoną niezdolnością do pracy
    traktuje się jak osobę niepełnosprawną.

    Orzeczenia o niepełnosprawności wydają zespoły ds orzekania o
    niepełnosprawności (powiatowe i wojewódzkie), orzeczenia o niezdolności do
    pracy - lekarz orzecznik ZUS.

    Andrzej K.