  • 1. Data: 2005-07-20 11:30:33
    Temat: F-ra z UE po jakim kursie przeliczyć
    Od: "Dzynek" <a...@w...pl>

    Witam

    Zakupiłem towar z EN ( Niemcy )

    Na początku czerwca udzieliłem 100% przedpłaty za towar
    Bank przeliczył mi po kursie 4,1125

    Natomiast faktura z Niemiec została wystawiona po 20-czerwca
    i jest inny kurs Euro

    Po jakim kursie z jakiego dnia nakleży ją przeliczyć
    aby poprawnie odprowadzić VAT.

    dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2005-07-20 11:56:44
    Temat: Re: F-ra z UE po jakim kursie przeliczyć
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Dzynek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Zakupiłem towar z EN ( Niemcy )
    >
    > Na pocz?tku czerwca udzieliłem 100% przedpłaty za towar
    > Bank przeliczył mi po kursie 4,1125
    >
    > Natomiast faktura z Niemiec została wystawiona po 20-czerwca
    > i jest inny kurs Euro
    >
    > Po jakim kursie z jakiego dnia nakleży j? przeliczyć
    > aby poprawnie odprowadzić VAT.

    po kursie dnia dokonania transakcji -dla ciebie jest to dzień dokonania
    przelewu

    --
    ==== opix ======

  • 3. Data: 2005-07-20 12:06:41
    Od: "my way" <y...@t...pl>

> [...]
    > i jest inny kurs Euro
    >
    > Po jakim kursie z jakiego dnia nakleży ją przeliczyć

    zakładam, że towar dostałeś w czerwcu -
    - wtedy kurs średni NBP z dnia wystawienia faktury

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-07-20 12:09:32
    Od: "my way" <y...@t...pl>

    Użytkownik "opix" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > po kursie dnia dokonania transakcji -dla ciebie jest to dzień dokonania
    > przelewu

    gdyby dostał fakturę zaliczkową- zgoda
    w tym przypadku - nie

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-07-20 12:15:18
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

    Dzynek napisał(a):

    > Po jakim kursie z jakiego dnia nakleży ją przeliczyć
    > aby poprawnie odprowadzić VAT.
    >
    > dzięki za pomoc

    Przeliczas po kursie z dnia, na który przypada obowiązek podatkowy,
    czyli najczęściej jest to dzień wystawienia faktury. (jeżeli fakturę
    otrzymałeś przed dniem złożenia deklaracji podatkowej za dany miesiąc)
    Oczywiście zakładam że masz NIP-UE...

    A teraz krótki wyciąg z przepisów:

    Art.20 ustawy potiu

    [...]
    5. W wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów obowiązek podatkowy powstaje
    15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy
    towaru będącego przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia, z
    zastrzeżeniem ust. 6-9.
    6. W przypadku gdy przed terminem, o którym mowa w ust. 5, podatnik
    podatku od wartości dodanej wystawił fakturę, obowiązek podatkowy
    powstaje z chwilą wystawienia faktury.
    7. Przepis ust. 6 stosuje się odpowiednio do faktur wystawianych przez
    podatnika podatku od wartości dodanej potwierdzających otrzymanie przez
    niego od podatnika całości lub części należności przed dokonaniem
    dostawy towaru będącego przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia
    towarów na terytorium kraju.
    [...]

    AlterNative
    http://grid.livenet.pl/news.php

  • 6. Data: 2005-07-20 13:59:29
    Od: "Dzynek" <a...@w...pl>

    Tak fakturę zakupou dostałem z datą 22 czerwca
    natomiast wcześniej na początku czerwca dostałem
    specyfikacje ile zapłacić