  • 1. Data: 2005-07-20 12:30:06
    Temat: umowa najmu ?
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Czy urząd skarbowy może kwestionować wysokość czynszu w kwocie 1 zł na
    miesiąc lub rok za najem samochodu?
    Czy może próbować kwestionować umowę najmu próbując w ten sposób
    zakwalifikować ją jako umowę użyczenia?

    Najem dotyczy samochodów osobowych wspólników spółki cywilnej
    wykorzystywanych do działalności prowadzonej przez spółkę.

    pozdrawiam
    fart

  • 2. Data: 2005-07-25 21:34:10
    Temat: Re: umowa najmu ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Jul 2005, fart wrote:

    > Czy urząd skarbowy może kwestionować wysokość czynszu w kwocie 1 zł na
    > miesiąc lub rok za najem samochodu?

    Hm... ! :)

    > Czy może próbować kwestionować umowę najmu próbując w ten sposób
    > zakwalifikować ją jako umowę użyczenia?

    Ja bym ją zakwalifikował jako "świadczenie częściowo odpłatne",
    art. 11.2b... !

    > Najem dotyczy samochodów osobowych wspólników spółki cywilnej
    > wykorzystywanych do działalności prowadzonej przez spółkę.

    "Osoby powiązane", a wtedy US może na pewno "zastosować ceny
    rynkowe", art. 25. ustawy !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)