  • 1. Data: 2005-07-20 09:47:19
    Temat: Zamknięcie działalności
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    Witam.

    Prośbę mam, bo już się gubię.
    Chcę zlikwidować działalność z dniem 31 lipca. Czy ktoś mógłby
    mi napisac proste krok-po-kroku jak to zrobić?

    ZTCW musze wyrejestrować sie w zusie, cuś w skarbowym (co? jakie druki?)
    i chyba coś w urzędzie miasta.gminy?

    Hmmm... Do kiedy zapłacić zus za lipiec? Tak, żeby ująć go w kosztach.
    Dokumenty PIT5 i VAT7 w sierpniu - po zamknięciu działalności ?

    I jeszcze jeden problem: Wiszę kasę jednemu kontrahentowi bo mi nie
    wystawił jeszcze faktury. I z czystej złośliwości wystawi mi ją w sierpniu.
    Wtedy nie zaliczę jej w KUP - czy bede mógł ją zignorować i nie zapłacic,
    skoro "firma nie istnieje" ? Bo już trzeci dzień wydzwaniam i błagam o
    fakture.

  • 2. Data: 2005-07-20 10:00:25
    Temat: Re: Zamknięcie działalności
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bozoo" <...@...com> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Prośbę mam, bo już się gubię.
    > Chcę zlikwidować działalność z dniem 31 lipca. Czy ktoś mógłby
    > mi napisac proste krok-po-kroku jak to zrobić?
    >
    > ZTCW musze wyrejestrować sie w zusie
    ZUS ZWUA, ZPA

    , cuś w skarbowym (co? jakie druki?)

    Remanent likwidacyjny ze stawkami VAT, Nip3, PIT 5x, VAT R - chyba

    > i chyba coś w urzędzie miasta.gminy?

    Zgłoszenie zakończenia dzialaności.

    > Hmmm... Do kiedy zapłacić zus za lipiec? Tak, żeby ująć go w kosztach.

    Zus za lipiec rozliczysz w rocznym rozliczeniu.

    > Dokumenty PIT5 i VAT7 w sierpniu - po zamknięciu działalności ?
    Tak do 20 - 25 VIII

  • 3. Data: 2005-07-20 10:05:24
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > mi napisac proste krok-po-kroku jak to zrobić?
    >
    > ZTCW musze wyrejestrować sie w zusie, cuś w skarbowym (co? jakie druki?)
    W Urzędzie Miasta - wyrejestrowanie (likwidacja) działalnosci, czyli
    wykreslenie z EDG
    W ZUS - na druku ZWPA (wyrejestrowanie działalnosci) oraz ZWUA
    (wyrejestrowanie odoby prowadzącej działalnosć) z datą 01.08.2005r. i wysłać
    do 7 dni.

    > Hmmm... Do kiedy zapłacić zus za lipiec? Tak, żeby ująć go w kosztach.
    Do 10 sierpnia jeśli nie zatrudniałes pracowników lub do 15 sierpnia razem z
    pracownikami
    A jesli chcesz ująć to w PIT-5 za lipiec to do 31.07.2005r.

    > Dokumenty PIT5 i VAT7 w sierpniu - po zamknięciu działalności ?
    Jeśli składasz PIT-5 to musisz go i tak składać już do końca roku (kwoty
    będą takie same za każdy następny miesiąc).
    W sierpniu równiez trzeba złożyć NIP-3 z datą likwidacji działlanosci.
    VAT-7 do 25.08.2005 a potem VAT-Z (ewentualna nadwyżka VATu naliczonego
    przepada)
> [...]
    > sierpniu.
    > Wtedy nie zaliczę jej w KUP - czy bede mógł ją zignorować i nie zapłacic,
    NIE

    > skoro "firma nie istnieje" ? Bo już trzeci dzień wydzwaniam i błagam o
    > fakture.
    Możesz wymagać od niego faktury do 7 dni od wydania towaru lub wykonania
    usługi - jesli 7 dni minęło to postrasz go US.
    Nawet jeśli dostaniesz ją w sierppniu a dotyczy kosztów lipca to możesz ją
    zaliczyć memoriałowo do KPIR w 07/2005r.

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]

  • 4. Data: 2005-07-20 10:06:13
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Remanent likwidacyjny ze stawkami VAT
    A co on ma zawierać? Zajmowałem się wyłącznie usługami,
    więc nie mam żadnych materiałów handlowych (remanent na konec
    roku był pusty).

    > Zus za lipiec rozliczysz w rocznym rozliczeniu.
    Czyli na razie mam go nie płacić w ogóle?
    A czy nie możnaby bo zapłacić jeszcze w lipcu i od razu rozliczyć?

  • 5. Data: 2005-07-20 10:12:38
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    > A co on ma zawierać? Zajmowałem się wyłącznie usługami,
    > więc nie mam żadnych materiałów handlowych (remanent na konec
    > roku był pusty).
    To w takim razie nie robisz remenantu tylko wyślij pismo do US ze na dzień
    31.07.2005r zlikwidowałes działlność a remanent likwidacyjny wyniósł 0.

    > Czyli na razie mam go nie płacić w ogóle?
    > A czy nie możnaby bo zapłacić jeszcze w lipcu i od razu rozliczyć?
    Można jeszcze w lipcu. Musisz zapłacić najpóźniej do 10/15 sierpnie żeby
    zmieścić się w terminach ZUSu. Ale odliczysz dopiero w zeznaniu rocznym.

  • 6. Data: 2005-07-20 10:25:41
    Temat: Re: Zamkni?ciedzia?alno?ci
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Bozoo napisał:

> [...]
    > Wtedy nie zaliczę jej w KUP - czy bede mógł ją zignorować i nie zapłacic,
    > skoro "firma nie istnieje" ? Bo już trzeci dzień wydzwaniam i błagam o

    To nie wydzwaniaj, tylko się zastanów za co ta faktura. Jak usługa
    wykonana/towar wydany to mamy 7 dni na wystawienie faktury. Wezwanie do
    wystawienia faktury poleconym ZPO + kopia dw US. Zadziała.

    pzdr

    Tomek

    Na randke, na randke, na randke... >>> http://link.interia.pl/f189c

  • 7. Data: 2005-07-20 10:31:21
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    Użytkownik "Magdalena B" <email> napisał w wiadomości
    <CIACH>

    Dzięki za rozwianie wątpliwości.
    Jeszcze tylko takie pytanko: czy urzędy skarbowe i zusy
    pracują w soboty?? ;)

    Pozdro

  • 8. Data: 2005-07-20 10:43:03
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Magdalena B" <email> napisał w wiadomości
    > <CIACH>
    >
    > Dzięki za rozwianie wątpliwości.
    > Jeszcze tylko takie pytanko: czy urzędy skarbowe i zusy
    > pracują w soboty?? ;)

    Niestety nie

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

  • 9. Data: 2005-07-20 11:41:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Magdalena B wrote:

    > To w takim razie nie robisz remenantu tylko wyślij pismo do US ze na
    > dzień 31.07.2005r zlikwidowałes działlność a remanent likwidacyjny
    > wyniósł 0.

    Pusty remanent to też remanent i też się go robi. I potem wycenia. Więc
    nie ma żadnej potrzeby pisania jakichś pism do ZUS z tego powodu.
    Natomiast nikt jeszcze nie napisał, że na co najmniej 7 (jeśli więcej
    to może ktoś poprawi) dni przed zrobieniem remanentu musisz o nim
    powiadomić US. Radzę zrobić to na piśmie.

  • 10. Data: 2005-07-20 11:46:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Andrzej wrote:

    > Remanent likwidacyjny ze stawkami VAT,

    A tak naprawdę to dwa remanenty: jeden do dochodowego, drugi do VAT.
    Tem drugi musi obejmować także środki trwałe.