  • 1. Data: 2008-02-18 10:28:48
    Temat: FVAT dla osoby fizycznej
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Prowadzę DG i od czasu do czasu sprzedaję coś osobom prywatnym (do 15k
    PLN łącznie w roku). I tu mam kilka pytań:

    1. Czy mogę wystawić fvat osobie prywatnej, która nie ma numeru NIP ??
    2. Czy mogę wystawić fvat osobie prywatnej, która ma numer NIP ?
    3. Jeżeli powyższe odpowiedzi brzmią NIE, to w jaki sposób sprzedać ten
    towar nie wpadając w obowiązek posiadania kasy fiskalnej.

    Pozdrawiam
    smykas

  • 2. Data: 2008-02-18 10:40:35
    Temat: Re: FVAT dla osoby fizycznej
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    s...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    >
    > 1. Czy mogę wystawić fvat osobie prywatnej, która nie ma numeru NIP ??
    > 2. Czy mogę wystawić fvat osobie prywatnej, która ma numer NIP ?

    Tak, na fakturze dla osoby fizycznej nie prowadzącej działalności
    gospodarczej nie musi być numeru NIP.

    Nie ma takiego podmioty dla którego nie mógłbyś wystawić faktury VAT o
    ile tylko jesteś zarejestrowanym vatowcem.

    > 3. Jeżeli powyższe odpowiedzi brzmią NIE, to w jaki sposób sprzedać ten
    > towar nie wpadając w obowiązek posiadania kasy fiskalnej.

    Wpadnięcie w kasę nie ma związku z faktem wystawiania faktur a jedynie z
    wielkością sprzedaży dla osób fizycznych. Limit dla tych który
    prowadzili DG juz w zesżłym roku to 40tys zł a dla rozpoczynających w
    tym roku 20tys.

    Rozumiem, że nie pierwszy rok prowadzisz DG.
    Jak dotąd funkcjonowałeś nie znając podstawowych zasad wystawiania faktur???

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-02-18 10:44:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 18 Feb 2008 11:40:35 +0100, Maddy napisał(a):

> [...]
    >
    > Rozumiem, że nie pierwszy rok prowadzisz DG.
    > Jak dotąd funkcjonowałeś nie znając podstawowych zasad wystawiania faktur???

    On chyba chce zapytać o to co ma wystawić osobie fizycznej której nie
    wystawia paragonu fiskalnego (bo nie ma kasy) ani faktury (bo nie ma
    takiej potrzeby).

  • 4. Data: 2008-02-18 11:11:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    jureq pisze:

    > On chyba chce zapytać o to co ma wystawić osobie fizycznej której nie
    > wystawia paragonu fiskalnego (bo nie ma kasy) ani faktury (bo nie ma
    > takiej potrzeby).

    Zapytał co miałby zrobić jeżeli nie może wystawić faktury. Skoro może to
    pytanie można uznać za niebyłe.
    Poczyniłam śmiałe założenie, że w jego wypowiedzi kolejne zdania się
    tematycznie łączą. Zasugerowałam sie tu słowami "Jeżeli powyższe
    odpowiedzi brzmią NIE"

    Dodatkowo wyraźnie przebijało tam przekonanie, że wystawienie faktury
    chroni przed kasą. Uważałam za swój obowiązek wyprowadzić go z błędu.

    Gdzie wyczytałeś cokolwiek o POTRZEBIE wystawienia faktury?
    Między wierszami?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-02-18 11:20:44
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    Maddy pisze:
    > Rozumiem, że nie pierwszy rok prowadzisz DG.
    > Jak dotąd funkcjonowałeś nie znając podstawowych zasad wystawiania
    > faktur???

    Dotąd sprzedawałam tylko firmom ;-))

    Pozdrowienia i dzięki
    smykas

  • 6. Data: 2008-02-18 11:23:12
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    jureq pisze:
    > On chyba chce zapytać ...

    On to Ona ;-))
    Już wszystko wiem. Dzięki.

    Smykas

  • 7. Data: 2008-02-22 10:00:18
    Od: Terrmit <t...@p...onet.pl>

    s...@p...onet.pl pisze:

    > Dotąd sprzedawałam tylko firmom ;-))

    Coś tu się nie klei, kręcisz, bo wcześniej pisałaś:
    > Prowadzę DG i od czasu do czasu sprzedaję coś osobom prywatnym (do 15k
    > PLN łącznie w roku). I tu mam kilka pytań:
    To znaczy, że już sprzedajesz coś osobom prywatnym. To jak rozliczałaś
    do tej pory taką sprzedaż skoro nie masz kasy i nie wiedziałaś jak
    wystawić takim osobom fakturę?
    Hmmm....a może nie powinienem wnikać.

  • 8. Data: 2008-02-22 19:45:45
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > To znaczy, że już sprzedajesz coś osobom prywatnym. To jak rozliczałaś
    > do tej pory taką sprzedaż skoro nie masz kasy i nie wiedziałaś jak

    A to osoba "prywatna" działalności prowadzić nie może? Lata, kiedy wszystko
    było państwowe już prawie minęły :))

  • 9. Data: 2008-02-22 20:24:33
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Terrmit pisze:
    > To znaczy, że już sprzedajesz coś osobom prywatnym. To jak rozliczałaś
    > do tej pory taką sprzedaż skoro nie masz kasy i nie wiedziałaś jak
    > wystawić takim osobom fakturę?

    Pewnie do tej pory zwyczajnie takie osoby faktury nie chciały :)
    Andrzej www.album.radom.pl

  • 10. Data: 2008-02-22 20:30:11
    Od: Terrmit <t...@p...onet.pl>

    ajt pisze:

    > Pewnie do tej pory zwyczajnie takie osoby faktury nie chciały :)
    No tak, może i racja. Zapomniałem, że można sprzedawać na zeszyt :)