  • 1. Data: 2010-04-22 17:20:49
    Temat: Re: FVAT korygująca
    Od: "Dariusz Domagała" <dariusz.domagala@no_spam_innersoft.pl>

    NIP skoryguj notą a nie fakturą korygującą

    Darek

  • 2. Data: 2010-04-22 17:42:04
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Dariusz Domagała w <news:4bd0856f$0$19180$65785112@news.neostrada.pl>:

    > NIP skoryguj notą a nie fakturą korygującą

    Notę może wystawić nabywca

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-04-22 17:48:43
    Od: "Dariusz Domagała" <dariusz.domagala@no_spam_innersoft.pl>

    Fakt - przeoczenie
    Pozostaje czekać aż nabywaca mu ją wystawi :)

    Darek

  • 4. Data: 2010-04-22 18:20:25
    Temat: Re: FVAT koryguj?ca
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Adam w <news:op.vbk0ymlq32wwqh@skylife-laptop>:

    > A jeśli nabywca nie może wystawić noty korygującej bo np. mieszka za
    > wielką wodą?

    Ale jaki masz problem? Bo gdybać, co by było, to można długo.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2010-04-22 18:52:45
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Adam w <news:op.vbk178hi32wwqh@skylife-laptop>:

    > Mam zły NIP na jednej fakturze a na drugiej złą datę wystawienia
    > poprzedniej faktury zaliczkowej. Do ani jednej ani drugiej nie mam
    > możliwości otrzymania noty - jedna z firm znajduje się w USA, druga od
    > dwóch miesięcy "zaraz wysyła" więc chce samemu im wystawić korekty żeby
    > mieć z głowy. Problem w tym że korekt w przyszłości będę miał więcej

    Ja ten problem rozwiązałbym wpisując poprawne dane -- ile razy można źle
    *swój* NIP wpisać? Wyrobiłbym sobie pieczątkę z nipem i kupił zegarek z
    datownikiem ;-)

    > Nie wiem też, czy jeśli nie zmieniło się nic co wpisuję do KPiR,

    A co robisz, gdy się coś w pozycjach kwotowych zmieniło?

    > (i do ewidencji VAT'u) wpisywać.

    Do czego służy ewidencja VAT?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-04-22 18:53:07
    Temat: FVAT korygująca
    Od: Adam <a...@o...pl>

    Błędnie wpisałem swój NIP na fakturze - wystawiam fakturę korygującą która
    poprawia _tylko_ nip.

    Czy przy wystawianiu faktury korygującej musze zawrzeć w niej informację o
    sprzedanych towarach/usługach/cenach jeśli nic w ich temacie się nie
    zmieniło? Rozporządzenie mówi:

    3. Faktura korygująca wystawiana w przypadku pomyłek, o których mowa w
    ust. 1,
    zawiera dane określone w ust. 2 pkt 1 i pkt 2 lit. a, kwoty podane w
    omyłkowej wysokości
    oraz kwoty w wysokości prawidłowej.

    A to jest ustęp 1:

    1. Fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono cenę po
    wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub
    kwocie podatku
    bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.

    Czyli wynika mi z tego że w "przypadku pomyłek, o których mowa w ust. 1" -
    czyli pomyłki "w jakiejkolwiek innej pozycji faktury" muszę zawrzeć "kwoty
    podane w omyłkowej wysokości oraz kwoty w wysokości prawidłowej.", omyłka
    jednak nie następuje. Do tej pory dla bezpieczeństwa zawierałem pełen spis
    z adnotacją "Bez zmian", ale to dość niepraktyczne :)

    Czy muszę taką fakturę wpisywać do KPiR albo ewidencji VAT?

    Adam

  • 7. Data: 2010-04-22 21:07:24
    Od: Adam <a...@o...pl>

  • 8. Data: 2010-04-22 21:34:46
    Od: Adam <a...@o...pl>

[...]
    mieć z głowy. Problem w tym że korekt w przyszłości będę miał więcej i nie
    wiem czy na każdej muszę umieszczać spis sprzedanych towarów i usług. Nie
    wiem też, czy jeśli nie zmieniło się nic co wpisuję do KPiR, to pownienem
    taką fakturę tam (i do ewidencji VAT'u) wpisywać.

  • 9. Data: 2010-04-22 22:59:05
    Od: Adam <a...@o...pl>

    > Ja ten problem rozwiązałbym wpisując poprawne dane -- ile razy można źle
    > *swój* NIP wpisać? Wyrobiłbym sobie pieczątkę z nipem i kupił zegarek z
    > datownikiem ;-)

    Na przyszłość - dzięki, natomiast dalej mnie nurtuje czy w przypadku
    korekt bez zmian kwoty trzeba ujmować wszystkie pozycje faktury :)

    > A co robisz, gdy się coś w pozycjach kwotowych zmieniło?

    Wpisuję z datą korekty i koszten/przychodem równym różnicy kwot, z czym że
    tutaj by było to równe 0, a i żadne "zdarzenie gospodarcze" IMHO nie
    wystąpiło

    > Do czego służy ewidencja VAT?

    Hm, no tak - do poprawnego wypełnienia deklaracji :)

    Adam

  • 10. Data: 2010-04-23 08:01:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Apr 2010, Dariusz Domagała wrote:

    > NIP skoryguj notą a nie fakturą korygującą

    Po co ma się uzależniać od widzimisię odbiorcy, skoro to *ON*
    zauważył niezgodność?
    Po to jest możliwość wystawienia f-ry korygującej żeby poprawić.
    I koncept zakładania, że to odbiorca ma poprawić NIP nadawcy
    wygląda dość... kuriozalnie. Niby odbiorca lepiej wie jaki NIP
    ma wystawca ;)

    pzdr, Gotfryd