  • 1. Data: 2004-08-21 09:11:19
    Temat: Faktura, Faktura VAT, paragon i pare innych
    Od: Kris <k...@o...pl>

    Witam!

    1.) Jak jest obecnie z tymi dokumentami sprzedaży? Jaki dokument mogę
    wystawić z danymi kupującego nie będąc Vatowcem? Na paragonie nie ma
    tych danych a w programie, który używam (FAMA) pozostaje mi tylko
    Faktura VAT (której wystawić nie mogę). Kiedyś był jeszcze rachunek
    uproszczony, ale z tego, co wiem już go nie ma.

    2.) Czy prowadząc księgarnię opłaca się być Vatowcem? Vat na książki
    wynosi 0%. Klientami będą głównie osoby fizyczne.

  • 2. Data: 2004-08-21 11:52:13
    Temat: Re: Faktura, Faktura VAT, paragon i pare innych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Aug 2004, Kris wrote:

> [...]
    > + danych a w programie, który używam (FAMA) pozostaje mi tylko Faktura VAT

    A *rachunek* to co, pies ? ;)
    Jak "program nie umie" to co stoi na przeszkodzie aby ręcznie
    wypisać ?
    BTW: tak sobie kombinuję: jak nieVATowiec ma sfiskalizowaną kasę
    rejestrującą - to czy na konieczność "podpinania paragonu pod
    kopię rachunku" się łapię ? :)

    > + Kiedyś był jeszcze rachunek uproszczony, ale
    > + z tego, co wiem już go nie ma.

    Przecież RU to VATowcy wystawiali... ??!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-08-23 05:48:06
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Faktura VAT (której wystawić nie mogę). Kiedyś był jeszcze rachunek
    > uproszczony, ale z tego, co wiem już go nie ma.

    Pozostał jeszcze "rachunek" zwykły - nie uproszczony.

    > 2.) Czy prowadząc księgarnię opłaca się być Vatowcem? Vat na książki
    > wynosi 0%. Klientami będą głównie osoby fizyczne.

    Generalnie tak - księgarnie są działalnościami VAT-zwrotogennymi: masz
    sprzedaż 0%, a nie zwolnioną i z tego tytułu masz prawo do odliczenia i
    zwrotu nadwyżki vatu naliczonego.
    Przy zakupach go nie będzie, ale większość pozostałych kosztów jest
    'ovatowana' - jeżeli już, to możesz tylko zyskać.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński