  • 1. Data: 2003-04-03 00:17:09
    Temat: Faktura VAT
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Witam

    Mam klienta który chce żeby na fakturze VAT (a kupił komputer) umieścić dane
    zony (imie, nazwisko, NIP, adres) oraz jego (jak siędomyślacie inne imie,
    nazwisko, nip i adres). Co mam klientowi powiedzieć, czy jest jakiś przepis
    mówiący ile nipów i adresów może być na fakturze VAT? Czy to prawda że jak
    będą 2 NIPy to on więcej odliczy?

    Pozdr

    MI

  • 2. Data: 2003-04-03 06:13:41
    Temat: Re: Faktura VAT
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > będą 2 NIPy to on więcej odliczy?

    Cozdzielnosc majatkowa ma ? ;-) Moze zonie sprzedaj monitor, a jemu
    jednostke ? Jedno dziecko klawiature, drugie mysz ... ;)

  • 3. Data: 2003-04-03 18:12:02
    Od: "Jacek" <c...@p...onet.pl>

    Michał Ickiewicz chwycił(a) pióro i napisał(a):
> [...]
    jakiś
    > przepis mówiący ile nipów i adresów może być na fakturze VAT?

    To ja może metodą zaprzeczenia.A znasz jakiś przepis zabraniający
    umieszczania więcej niż jednego nabywcy?
    A tu masz świeżutką informację

    http://webapp01.ey.com.pl/eyp/web/newsletters.nsf/ht
    ml/B0821EFBB2DD3B23C1
    256CFD00416391

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 4. Data: 2003-04-03 20:00:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Apr 2003, Jacek wrote:
    [...]
    >+ To ja może metodą zaprzeczenia.A znasz jakiś przepis zabraniający
    >+ umieszczania więcej niż jednego nabywcy?
    >+ A tu masz świeżutką informację

    O, skorzystam :)
    Bo ja ostatnio musiałem przekonywać dookoła świata (sprawy
    oczywiste nie dla wszystkich są oczywiste :)), mianowicie:
    "a da się kupić samochód na współwłasność ? No to jak, dostają
    faktury na pół samochodu każdy ??"
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-04-04 06:00:11
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Bo ja ostatnio musiałem przekonywać dookoła świata (sprawy
    > oczywiste nie dla wszystkich są oczywiste :)), mianowicie:
    > "a da się kupić samochód na współwłasność ? No to jak, dostają
    > faktury na pół samochodu każdy ??"

    A ja jestem zywym dowodem "mania" faktury z komisu na jednym formularzu
    wspolnie z zona ;-)

  • 6. Data: 2003-04-04 15:15:12
    Od: "Jacek" <c...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > "a da się kupić samochód na współwłasność ? No to jak, dostają
    > faktury na pół samochodu każdy ??"

    O, tak się nie da,bo wystąpi problem z kołem zapasowym-:)))

  • 7. Data: 2003-04-04 23:34:39
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > O, tak się nie da,bo wystąpi problem z kołem zapasowym-:)))
    a tak na poważnie to jak 5 osób kupuje auto na współwłasność, każdy dostaje
    rozumiem oryginał faktury? Czy to jest jeden dokument? Jeżeli jeden to kto
    ma prawo sobie go odpisać? może wszyscy a może po kawałku?

    Pozdr
    Icek

  • 8. Data: 2003-04-05 10:27:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Apr 2003, it was written:
    [...]
    >+ a tak na poważnie to jak 5 osób kupuje auto na współwłasność, każdy dostaje
    >+ rozumiem oryginał faktury? Czy to jest jeden dokument?

    Jeden.

    >+ Jeżeli jeden to kto
    >+ ma prawo sobie go odpisać? może wszyscy a może po kawałku?

    Jeśli jest potrzeba "odpisania" to należy nanieść info na
    oryginale (o sposobie "podziału") i sporządzić kopie.
    Wyrok z którego cytowałem (tu czy na prawo ?) dotyczył m.in.
    przypadku, kiedy taka faktura była użyta do odliczenia VAT
    przez 2 podatników; US oczywiście zakwestionował (bo jeden
    z nich nie miał oryginału), ale NSA uznał że podatnik
    nie musi mieć oryginału faktury - wystarczy jak może
    go okazać :), u siebie może mieć kopię[1] albo kopię[2] :)
    [1] - np. kserokopię oryginału
    [2] - kopię faktury. Nie zauważyłem żeby był zakaz wystawiania
    kilku kopii :)

    pzdr, Gotfryd