  • 1. Data: 2003-04-02 23:57:20
    Temat: Znowu ulga budowlana...
    Od: "Agnieszka" <a...@a...net>

    Jeżeli było to przepraszam, jestem tu nowa i pobieżne przejrzenie ostatnich
    2000
    postów nie zaowocowało natchnieniem...
    Mam taką sprawę: w 2001 kupiłam od spółdzielni mieszkanie, zgodnie z
    przepisami
    mogłam sobie odliczyć 30590 zł. Niestety taaakiego podatku nie miałam, więc
    "trochę"
    zostało na ten rok. W 2002 roku NIE PONOSIŁAM żadnych wydatków związanych
    z kupnem tego mieszkania. Za to ulga za 2002 rok wzrosła do 35910 zł.
    Moje pytanie brzmi: czy mogę w rozliczeniu za 2002 rok odliczyć tylko ten
    "nawis"
    z 2001 roku, czy mogę dodać te ponad 5 tys? I jeżeli mogę, to jak to wpisać
    w PIT/D?
    W rubryce 71 wpisałam 35910, w 72 - 30590 (tyle było odliczenia, choć nie
    wszystko
    znalazło pokrycie w podatku), w 73 wpisałam różnicę 5320. Ale opis do rubryk
    70, 75, 78, 82 sugeruje, że tam nie mogę nic wpisać jeżeli nie miałam
    wydatków w zeszłym
    roku. Co tak naprawdę powinnam wpisać w rubrykę 82??
    Bardzo proszę o pomoc, dla mnie różnica polega na tym, że albo ja dopłacę
    fiskusowi
    ponad 2 tys, albo on mi...
    Z góry dzięki za odpowiedzi,
    Agnieszka

  • 2. Data: 2003-04-03 05:21:51
    Temat: Re: Znowu ulga budowlana...
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Agnieszka" <a...@a...net> wrote in message
> [...]
    > roku. Co tak naprawdę powinnam wpisać w rubrykę 82??
    > Bardzo proszę o pomoc, dla mnie różnica polega na tym, że albo ja dopłacę

    Hej.
    w 71 :35910
    w 72 19% z ceny mieszkanaia, czyli nie wiem co tam miałaś (30590?)
    w 73 wylicza się 71-72
    74 0 - jeśli w tym roku nic nie wydałaś
    w 98 - przepisujesz z poprzedniego roku ile nie odliczyłaś po zabrakło
    podaktu. poz 119
    99 - wylicza się 89+96+98
    101 wylicza się 99-100
    i to co ze 101 przepiszujesz do pit

    w następnym roku analogicznie.

  • 3. Data: 2003-04-03 08:15:53
    Od: "Agnieszka" <a...@a...net>

> [...]
    > 74 0 - jeśli w tym roku nic nie wydałaś
    > w 98 - przepisujesz z poprzedniego roku ile nie odliczyłaś po zabrakło

    No to tak mniej więcej jak myślałam. Ale co z rubryką 82?
    Wpisać tam 0 bo nie ponosiłam wydatków czy 5320 bo wzrosła ulga?
    To jest dla mnie ważne, bo stąd będę wpisywać do rubryki 89 i następnych...
    W sumie to właśnie to pytanie mnie nurtuje: czy mogę skorzystać z faktu, że
    limit
    ulgi wzrósł, skoro w zeszłym roku nie wydałam nic na to mieszkanie...
    Agnieszka