  • 1. Data: 2003-04-02 23:55:21
    Temat: Oplaty przy przenoszeniu praw autorskich
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    Witam

    Doczytalem sie na pewnej stronie ze:
    "Przy zawieraniu umowy o przeniesienie prawa autorskiego i umowy licencyjnej
    należy pamiętać o obowiązku opłaty skarbowej oraz podatku dochodowego
    (ustawa wprowadza 50% odliczenia kosztów uzyskania przychodów dla twórców i
    artystów wykonawców). Natomiast obrót nośnikami, na których utrwalone są
    utwory podlega opodatkowaniu podatkiem VAT."
    Moje pytania teraz do szanownych grupowiczow to:
    Co to jest wymieniona tutaj oplata skarbowa - gdzie ja uiscic i po co
    (zamierzam zawrzec umowe sprzedazy majatkowych praw autorskich do programu
    komputerowego). Poniewarz ustawa o ochronie praw autorskich wymaga - musze
    ja zawrzec w formie pisemnej, ale po co ta oplata skarbowa...zawieram umowe
    z kupujacym i ... . no i juz ...
    prosze zyczliwych o jakies wytlumaczenie, bo szczerze mowiac nie wiem co
    robic

    --
    Pozdrowionka śle Cray
    ..........::::::::::@::::::::::..........

  • 2. Data: 2003-04-03 13:58:41
    Temat: Re: Oplaty przy przenoszeniu praw autorskich
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    > z kupujacym i ... . no i juz ...
    > prosze zyczliwych o jakies wytlumaczenie, bo szczerze mowiac nie wiem co

    sporządzasz umowę w formie pisemnej(zwykła umowa kupna sprzedaży) i płacisz podatek
    od
    czynności cywilnoprawnych 1% wartości(deklaracja podatkowa PCC-1), nie ma żadnej
    opłaty skarbowej

  • 3. Data: 2003-04-03 17:09:04
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    licencyjnej
    {ciach}
    > i płacisz podatek od czynności cywilnoprawnych 1% wartości(deklaracja
    podatkowa PCC-1)
    No ok czyli oplata skarbowa to jakis feler w tym opracowaniu ... a teraz
    jaki mam podatek zaplacic jesli w umowie bedzie kwota 0,00 zl ? (bo taka ma
    byc) ? to znaczy ze wartosc tez bedzie 0.00zl .... i czy w takim wypadku
    rowniez ma byc wypelnona deklaracja PPC-1 ?

    Pozdrowionka śle Cray
    ..........::::::::::@::::::::::..........
    c...@o...pl

  • 4. Data: 2003-04-03 17:59:44
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Cray" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > byc) ? to znaczy ze wartosc tez bedzie 0.00zl .... i czy w takim wypadku
    > rowniez ma byc wypelnona deklaracja PPC-1 ?
    Wartość transakcji uwidoczniona na deklaracji PPC-1 może zostać
    zakwestionowana przez US i przyjęta w wysokości cennikowej lub podobnych
    transakcji obowiązujących w danej mmiejscowości. Spróbuj zaniżyć za bardzo
    cenę sprzedaży np. samochodu - podatek zostanie wymierzony w oparciu o
    cenniki rzeczoznawców. I podobnie jest w innych przypadkach - US może
    zwrócić sie do odpowiedniego rzeczoznawcy danej specjalności o wycenę.
    Może tak nie będzie - ale US żyje z tych podatków i nie pozwoli sobie na
    takie umowy. Ja tylko przestrzegam.
    WSm

  • 5. Data: 2003-04-03 18:15:20
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
    >Ja tylko przestrzegam.
    Dzieki .... juz sie pare razy przekonalem ze US robi rozne dziwne rzeczy ...
    no ale jak chce przekazac bezplatnie ... no to co mimo ze chce przekazac
    bezplatnie to i tak US mowi ze trzeba zaplacic? ... paranoja (a miala byc
    wolnosc)

    Sprawa tyczy sie przekazania autorskich praw majatkowych do kodow źrodlowych
    pewnego programu co to go napisalem (przekazuje nie program, ale kody
    zrodlowe .... - tak bedzie lepiej dla mnie) to czy nie wiesz jak US wyceni
    wartosc tych kodw zrodlowych ? .... frapuje mnie to szczerze mowiac

    Pozdrowionka śle Cray
    ..........::::::::::@::::::::::..........
    c...@o...pl

  • 6. Data: 2003-04-03 18:43:23
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > No ok czyli oplata skarbowa to jakis feler w tym opracowaniu ...

    opracowanie jest stare, opłata skarbowa od czynnoślci cywilnoprawnych nie obowiązuje
    od 01.01.2001r.

    > jaki mam podatek zaplacic jesli w umowie bedzie kwota 0,00 zl ? (bo taka ma
    > byc) ? to znaczy ze wartosc tez bedzie 0.00zl .... i czy w takim wypadku
    > rowniez ma byc wypelnona deklaracja PPC-1 ?

    US sam określi wartość rynkową, od razu zostanie wszczęte postępowanie podatkowe,
    deklaracja musi być złożona

  • 7. Data: 2003-04-03 18:48:12
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    > zrodlowe .... - tak bedzie lepiej dla mnie) to czy nie wiesz jak US wyceni
    > wartosc tych kodw zrodlowych ? .... frapuje mnie to szczerze mowiac

    czy osoba która sprzedaje prawa jest jednocześnie ich twórcą?

  • 8. Data: 2003-04-03 19:46:32
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    > czy osoba która sprzedaje prawa jest jednocześnie ich twórcą?
    Tak, ja jestem tworca ... wlasnie czy to ma byc sprzedaz czy przeniesienie ?

    Pozdrowionka śle Cray
    ..........::::::::::@::::::::::..........
    c...@o...pl

  • 9. Data: 2003-04-03 20:03:04
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Tak, ja jestem tworca ... wlasnie czy to ma byc sprzedaz czy przeniesienie ?

    taka sprzedaż NIE podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych

  • 10. Data: 2003-04-03 20:07:30
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    wlasnie czy to ma byc sprzedaz czy przeniesienie ?

    pod pojęciem przeniesienia rozumiem darowiznę, jeżeli na rzecz osoby prawnej to nie
    ma
    podatku