  • 1. Data: 2003-04-02 21:35:30
    Temat: zwrot za delegację na umowę zlecenie?
    Od: "cuba" <j...@p...onet.pl>

    osoba nie będąca pracownikiem podpisała UZ i przeprowadziła badania
    marketingowe. W U|Z ma zapisane, że przysługuje jej zwrot kosztów z
    tyt.diet, ryczałtów za nocleg i in.kosztów podróży. Czy konieczny jest drug
    delegacji, skoro to nie pracownik i czy od diet i i in.kosztów potrąca się
    zaliczkę na podatek doch.od os. fiz.
    Co ze składkami ZUS?
    dzięki za pomoc
    Qyb

  • 2. Data: 2003-04-03 07:32:26
    Temat: Re: zwrot za delegację na umowę zlecenie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2003, cuba wrote:

    >+ osoba nie będąca pracownikiem podpisała UZ i przeprowadziła badania
    >+ marketingowe. W U|Z ma zapisane, że przysługuje jej zwrot kosztów z
    >+ tyt.diet, ryczałtów za nocleg i in.kosztów podróży.

    Jak-na-mój-gust :), to po prostu powinno podwyższyć wartość umowy
    ponad kwotę wyrażoną w treści.

    >+ Czy konieczny jest drug
    >+ delegacji, skoro to nie pracownik i czy od diet i i in.kosztów potrąca się
    >+ zaliczkę na podatek doch.od os. fiz.

    O ile wiem, to od UZ są koszty uzyskania !
    Zleceniobiorca może w rachunku wystawić ryczałtowe 20% lub oświadczyć
    że ma rachunki na określoną kwotę (i ową kwotę potraktować jako koszty).

    >+ Co ze składkami ZUS?

    A to się nie mieszam, OiW - są i odlicza się je przed wyliczeniem
    podatku.

    pzdr, Gotfryd