  • 1. Data: 2003-11-12 13:32:08
    Temat: Faktura VAT czy zwykly rachunek przy odliczeniach?
    Od: "agata xxxxxxxxxxxx" <a...@g...WYTNIJ.pl>

    Czy biorac potwierdzenia zakupu czegos, co nastepnie odliczam od kosztow
    uzyskania przychodu, to musza byc faktury VAT, czy moga to byc zwykle
    rachunki?
    Pozdr.A

  • 2. Data: 2003-11-12 13:56:05
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "agata xxxxxxxxxxxx" <a...@g...WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:botcoo$7p7$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy biorac potwierdzenia zakupu czegos, co nastepnie odliczam od kosztow
    > uzyskania przychodu, to musza byc faktury VAT, czy moga to byc zwykle
    > rachunki?
    -------------------------
    Jesli bierzesz od płatnika Vat to dostaniesz fakture jesli nie Vatowca to
    dostaniesz rachunek i spokojnie mozesz zaliczyć w kup. Rozumiem ze
    prowadzisz działalność gospodarczą .
    Wiola

  • 3. Data: 2003-11-12 21:35:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Nov 2003, agata xxxxxxxxxxxx wrote:

    >+ Czy biorac potwierdzenia zakupu czegos, co nastepnie odliczam od kosztow
    >+ uzyskania przychodu, to musza byc faktury VAT, czy moga to byc zwykle
    >+ rachunki?

    Zależy od cosia.
    Przykro mi, za mało szczegółowe pytanie :)
    Nadto...nadto zależy od sposobu rozliczania podatku !
    Do tego - musisz objaśnić co za "zwykłe rachunki"
    masz na myśli. Jak kupujesz u nieVATowca to oczywiście
    dostajesz "zwykły rachunek" :) i wtedy nie ma mowy
    o problemie. Każ mu najwyżej napisać "zwolniony
    podmiotowo z VAT" i już.
    *Być może* masz na myśli "inne dokumenty", na
    przykład paragony. Odniosę się do tego przypadku :)
    Nie mam pojęcia jak ma być na PK, *podejrzewam* że zapis
    o którym niżej istnieje - a przynajmniej istniał, bo
    kiedy pracowałem w firmie "PK" to zakupy na paragony
    (z zastrzeżeniem jak niżej) księgowa łykała, warcząc
    tylko że VAT przepada :)
    Ad rem:
    - nie wolno tak kupować materiałów podstawowych i handlowych;
    oczywiście zastrzeżenie nie dotyczy "cosiów" nie podlegających
    pod VAT :)
    - z materiałów pozostałych wolno tak kupować tylko:
    -- materiały i chyba coś jeszcze [1] ;>
    -- tylko w jednostkach handlu detalicznego, czyli "w sklepie"
    możesz nabyć "materiały pomocnicze, biurowe i inne"
    oraz sporządzić DW do paragonu.

    [1]
    oczywiście trzeba przeczytać rozp. ds. KPiR :), bo
    "każdy odpowiada za siebie". Niemniej jestem ciekaw
    czy ktoś ma coś przeciw i czy np. istnieje "w innych
    przepisach" (w ustawie o VAT ?) jakiś zapis
    *zabraniający* praktyk opisanych w rozp. ds. KPiR
    par. 14.2.4
    Oczywiście "z materiałowości" wynika że usługi "na
    paragon" się nie łapią :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)