  • 1. Data: 2003-11-12 14:08:38
    Temat: podpisywac umowe kontraktowa czy nie?
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Jak myslicie, czy jest sens podpisywac umowa kontraktowa z pracodawca czy
    lepiej wystawaic faktury co miesiac bez umowy (za jakies wykonanie uslugi).
    Czy mozna tak wystawaic faktury - regularnie, co miesiac, na stala kwote bez
    umowy. Nie majac umowy nie podpadam chyba pod dzialanosc wykonywana
    osobiscie. Czy mial ktos z Was podobne problemy?

    pozdrawiam

    Chris

  • 2. Data: 2003-11-12 21:41:49
    Temat: Re: podpisywac umowe kontraktowa czy nie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Nov 2003, CHRIS wrote:
    [...]
> [...]
    >+ umowy. Nie majac umowy nie podpadam chyba pod dzialanosc wykonywana

    Ja bym się zastanawiał czy "kontrakt" raczej nie ograniczy
    pola kwalifikacji owych umów: zresztą i tak "regularnie
    co miesiąc" rodzi podejrzenie że to może być umowa "staranności"
    (zlecenie) co pociąga za sobą ZUSy i inne takie...
    A przyjmując że masz umowę zlecenia - to nie byłoby w tym
    nic dziwnego że obowiązuje czas jakiś (hmmm.... "do odwołania" ??)

    >+ Czy mial ktos z Was podobne problemy?

    Mam umowę ramową (poza i oprócz DG) z regulacjami typu
    "zakaz konkurencji" i innymi. Ale bynajmniej nie polegającą
    na "wykonywaniu miesiąc w miesiąc" :)
    Co się naużerałem żeby pousuwać zapisy które mogły robić
    z niej zlecenie lub (co gorsza) agencję - to moje :> :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)