  • 21. Data: 2004-12-03 19:58:15
    Temat: Re: Faktura VAT dziwnie liczona
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Dec 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ >>+ s=22 to wg wzoru wychodzi 22/-21
    >+ >>+ Czy cos nie tak licze?
    [...]
    >+ > Tak, żle liczysz.
    >+
    >+ no bo juz nie wiem jak w tych szkolach ucza,
    >+ ze dorosli ludzie nie wiedza ze 22% to to samo co 0,22

    Boguś, czepiasz się.
    Grześ wcale nie powiedział że 22% to co innego 0,22.
    On do wzoru (pomijając prawidłowość) wziął i wstawił po prostu
    podatek o wysokości 22 RAZY :)
    Biorąc pod uwagę iż podatki dochodowe w wysokości 98% na świecie
    już podobnoż bywały :] - to w przeliczeniu na podatek pośredni
    (czyli JAKBY zamiast dochodowego zaaplikować pośredni i chcieć
    uzyskać taki sam efekt) wychodziłoby to 50 razy (5 000%).
    Znaczy: widać nie jest to takie niemożliwe ;) - jakby nie to
    że VAT kosi WSZYSTKICH :] Do takiej wysokości podatku płaconej
    "powszechnie" społeczeństwa jeszcze nie przywykły ;>
    BTW: przypomnę iż w starożytności bywały bunty spowodowane
    podniesieniem podatku do wysokości 3% (trzech procent).
    Biorąc pod uwagę iż my w liberalnej wersji płacimy 19%
    dochodowego + 22% VAT co daje 31,12% obciążenia - to mamy
    10-krotne przewyższenie.
    Myślę że starożytni TEŻ by nie uwierzyli że to możliwe...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 22. Data: 2004-12-07 18:08:20
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.61.0412032046190.1604@athlon>,

    > Biorąc pod uwagę iż my w liberalnej wersji płacimy 19%
    > dochodowego + 22% VAT co daje 31,12% obciążenia

    Jak to obliczyłeś? U mnie wychodzi 36,82%.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 23. Data: 2004-12-09 21:50:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Dec 2004, Jarek Spirydowicz wrote:

> [...]
    >+ > dochodowego + 22% VAT co daje 31,12% obciążenia
    >+
    >+ Jak to obliczyłeś? U mnie wychodzi 36,82%.

    Hm...
    Teraz mi jeszcze inaczej wychodzi... :]
    Przyjmując narzut "od kwoty bez podatku" przekraczam 50% :>
    Licząc "od kwoty otrzymanej" mam tak:

    Masz 100 zł "dochodu czystego".
    Z tego płacisz 19% dochodowego, zostaje ci "w garści" 81 zł.
    Kupujesz coś "z 22% VAT" - w tym jest 22% VATu, czyli kwota
    netto wynosi ~66,39zł a podatku jest 14,60zł (no, 14,61).
    Razem jest 33,60 zł podatku.

    Mi się zdaje że problem w określeniu co jest kwotą netto: bo
    tak głupio wychodzi że VAT trzeba policzyć "od wszystkiego",
    czyli zakładając że porównujemy że nie byłoby VAT (ale również
    nie byłoby podatków obrotowych :)) w tym co kupujemy VAT
    obejmuje również.... podatek dochodowy zapłacony przez tego
    od którego kupujemy :)
    Zakładając że CAŁA kwota nabycia byłaby dochodem to przy
    kwocie netto 66,40 zł byłoby w nim 10,60 dochodowego zapłaconego
    przez sprzedawcą (który płaci tyle co my - ale my juz policzyliśmy
    podatek "jednakowo dla każdego" :) czyli u niego TEŻ) i ta
    wartość też jest oVATowana - czyli 8,69 podatku dochodowego
    netto :> i 1,91zł dochodowego oVATowane. Czyli 1,91 doliczyć
    do VATu (bo NIE wynika ani z samego VATu ani z dochodowego,
    tylko ze złożenia)...
    Wtedy byłoby 35,51...ale to i tak mniej niż u ciebie :)
    Trzeba byłoby policzyć licząc podatki od kwoty sprzedawcy
    "w górę" - ale to nie byłaby prawda: przecież mamy tylko 100 zł
    i więcej nie wydamy... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 24. Data: 2004-12-10 10:47:14
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.61.0412092233080.1924@athlon>,

> [...]
    >
    > Masz 100 zł "dochodu czystego".
    > Z tego płacisz 19% dochodowego, zostaje ci "w garści" 81 zł.
    > Kupujesz coś "z 22% VAT" - w tym jest 22% VATu,

    Ups. Tu się stuknąłem, z rozpędu wziąłem 22% od 81 zł.

    > czyli kwota
    > netto wynosi ~66,39zł a podatku jest 14,60zł (no, 14,61).
    > Razem jest 33,60 zł podatku.

    Teraz mamy tak samo :)

> [...]
    > nie byłoby podatków obrotowych :)) w tym co kupujemy VAT
    > obejmuje również.... podatek dochodowy zapłacony przez tego

    Eee, tak to się zagonimy - obejmuje też VAT zapłacony przez tego, od
    kogo kupujemy, za towary, które on kupuje prywatnie :D