  • 1. Data: 2007-02-15 18:17:29
    Temat: Faktura VAT na małżeństwo
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Cześć,

    Może to pytanie wyda się głupie, ale spróbuję
    bo naszły mnie wątpliwości.
    Czy można wypisać fakturę VAT na małżeństwo
    tzn. Nabywca: Adam i Ewa Kowalscy?

    Piotr

  • 2. Data: 2007-02-15 18:28:12
    Temat: Re: Faktura VAT na małżeństwo
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 15.02.2007 PiotrB. <p...@n...pl> napisał/a:
    > Może to pytanie wyda się głupie, ale spróbuję
    > bo naszły mnie wątpliwości.
    > Czy można wypisać fakturę VAT na małżeństwo
    > tzn. Nabywca: Adam i Ewa Kowalscy?

    Moim zdaniem nie. Rozporządzenie mówi, że na fakturze mają być dane
    odbiorcy. Nie odbiorców. Ale np. TPSA tak wystawia. Skoro tak robi, to
    muszą mieć jakąś podstawę, bo taka firma raczej nie pozwala sobie na
    fuszerkę.

    Jeśli nabywców jest kilku, bo np. kupują rzecz na współwłasność, to moim
    zdaniem należy zażądać od nich oświadczenia w jakim stosunku udziałów
    nabywają rzecz i wystawić osobne faktury dla każdego z nich. W razie braku
    takiego oświadczenia wystawić 'po równo'.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2007-02-15 18:49:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 15 lutego 2007 19:28
    (autor Samotnik
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@s...zagle.org.pl>):

> [...]
    > odbiorcy. Nie odbiorców. Ale np. TPSA tak wystawia. Skoro tak robi, to
    > muszą mieć jakąś podstawę, bo taka firma raczej nie pozwala sobie na

    Wiesz, taka faktura jest ponoć wręcz wymagana przez US do odliczeń internatu
    od podatku...

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 4. Data: 2007-02-15 19:00:28
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 15.02.2007 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:

    > Wiesz, taka faktura jest ponoć wręcz wymagana przez US do odliczeń internatu
    > od podatku...

    Jaka faktura? Faktura w ogóle (śmiem wątpić, bo trzeba udokumentować
    poniesione wydatki, a nie otrzymane dokumenty księgowe, nie ma powodu, aby
    nie odliczać sobie wydatków na dostęp do Internetu u usługodawcy, który nie
    ma obowiązku ewidencjonowania kasą i nie wystawił faktur na życzenie), czy
    też faktura na małżeństwo?
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2007-02-15 19:10:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Samotnik,

> [...]
    > ma obowiązku ewidencjonowania kasą i nie wystawił faktur na życzenie), czy

    Faktura na małżeństwo.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2007-02-15 19:19:23
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 15.02.2007 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał/a:

    > Faktura na małżeństwo.

    A na jakiej podstawie jest wymaga i przy jakiej okazji? Bo ja niestety nie
    widzę podstaw prawnych do wystawienia jej w ten sposób. A ostatnio to za
    błędne wystawienie faktury grożą spore kary ;-)
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2007-02-15 19:23:21
    Temat: [OT]Re: Faktura VAT na małżeństwo
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-02-2007 o 20:19:23 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    A ostatnio to za
    > błędne wystawienie faktury grożą spore kary ;-)

    Tak na marginesie poziom penalizacji dochodzi powoli do absurdu,
    gdy osły majstrowały podniesienie kary maksymalnej w KKS z 3 do 5 lat,
    to się okazało że nie ma takiej potrzeby gdyż kara 3 lat w sprawach
    podatkowych
    została wymierzona w liczbie policzalnej na palcach jednej ręki, nawet
    mocno okaleczonej...
    Ale wiadomo, osioł upartym jest a podatnik zniesie wszytsko.

    Polecam poczytać od czego wychodziliśmy w latach 90. - nazywało się to
    bodajże Ustawa karna skarbowa

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 8. Data: 2007-02-15 19:25:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Samotnik,

    [...]

    [...]

    > A na jakiej podstawie jest wymaga i przy jakiej okazji? Bo ja niestety nie
    > widzę podstaw prawnych do wystawienia jej w ten sposób. A ostatnio to za
    > błędne wystawienie faktury grożą spore kary ;-)

    Takie jest oficjalne stanowisko MF w sprawie odliczeń opłat za
    Internet. "Dzięki" takiej interpretacji w zeszłym roku straciłem jedno
    odliczenie :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2007-02-15 22:04:59
    Od: p <r...@b...pl>

    Samotnik napisał(a):
> [...]
    > odbiorcy. Nie odbiorców. Ale np. TPSA tak wystawia. Skoro tak robi, to
    > muszą mieć jakąś podstawę, bo taka firma raczej nie pozwala sobie na

    Z małżeństwem jest ponoć podobnie (współwłasność) jak ze spółką cywilną...

  • 10. Data: 2007-02-15 22:17:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 15.02.2007 p <r...@b...pl> napisał/a:

    > Z małżeństwem jest ponoć podobnie (współwłasność) jak ze spółką cywilną...

    Ale spółka cywilna jest podmiotem podatkowym. Posiada NIP. Małżeństwo nie
    jest.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/