  • 1. Data: 2003-09-01 13:04:51
    Temat: Faktura VAT po 7 dniach - zagrożenia
    Od: "Karol" <a...@W...onet.pl>

    Co może grozić (ustawa karna skarbowa) za wystawienie faktury VAT w terminie
    późniejszym niż 7 dni od dnia wydania towaru, bez opóźnienia w terminie zapłaty
    VAT należnego (ten sam miesiąc) ?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 2. Data: 2003-09-03 08:08:44
    Temat: Re: Faktura VAT po 7 dniach - zagrożenia
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    terminie
    > późniejszym niż 7 dni od dnia wydania towaru, bez opóźnienia w terminie
    Nie wiem czy można wystawienie z opóznieniem zaliczyć do nierzetelności to
    może ten art.

    Art. 62. § 1. Kto wbrew obowiązkowi nie wystawia faktury lub rachunku za
    wykonanie świadczenia albo odmawia ich wydania, podlega karze grzywny do 180
    stawek dziennych.
    § 2. Kto fakturę lub rachunek, określone w § 1, wystawia w sposób
    nierzetelny albo takim dokumentem posługuje się,
    podlega karze grzywny do 240 stawek dziennych.
    Pewnie nie o to chodzi ale spróbowłam.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-09-03 08:17:40
    Od: "Karol" <a...@W...onet.pl>

> [...]
    > nierzetelny albo takim dokumentem posługuje się,
    > podlega karze grzywny do 240 stawek dziennych.

    To może z innej beczki:

    Czy ktoś w swojej dotychczasowej dzialalnosci VATowskiej spotkał się z
    informacjami o karach za "opóźnione wystawienie" FVAT, oczywiście przy
    zalożeniu, ze nie nastapilo uszczuplenie w zobowiazaniach wobec budzetu ?

    Ja pamietam tylko jedna kontrole, kiedy pokazalem rej. sprzedazy VAT za miesiac
    X, zawierajacy fakture z miesiaca X+1. Kontroler to odpuscil. Przyjal
    wyjasnienie ustne, ze wystawilem z opoznieniem, ale wykazalem w miesiacu za
    ktory powstal obowiazek podatkowy.

    Postudiowalem troche literatury fachowej i tez nic nie znalazlem. Czyzby przez
    tyle lat istnienia VAT nie było takich wpadek, a co za tym idzie jakichs kar.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 4. Data: 2003-09-03 08:20:13
    Od: "Karol" <a...@W...onet.pl>

    > No dobrze.. wyobrazmy sobie, ze kupujacy umuwil sie ze dane tytuly bedzie
    > odbieral CIAGLE,
    > a na koniec miesiaca dostanie na wszystko fakture z data wystawienia na
    > koniec miesiaca i z data
    > sprzedazy mm-rrrr
    >
    > Co jet nie w porzadku ?

    > Boguslaw

    IMHO nic.

    Ja to wiem i Ty to wiesz, ale sa tacy co "wymyślają" rożne takie rzeczy :-)

    Pozdrawiam,
    Karol

    PS.

    Dlaczego te niusy.onet nie wstawiaja tekstu naglowka wiadomosci?

  • 5. Data: 2003-09-03 08:20:47
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

  • 6. Data: 2003-09-03 08:45:25
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik Karol

> [...]

    > informacjami o karach za "opóźnione wystawienie" FVAT, oczywiście przy
    > zalożeniu, ze nie nastapilo uszczuplenie w zobowiazaniach wobec budzetu ?

    Z mojej praktyki nic takiego nie spotkałam nie miałam takiej sytuacji ale
    nie kojarze żebym gdzieś spotkała jakiś wyrok lub kare US na przewinienie z
    opóżnieniem fakturowania .
> [...]
    przez
    > tyle lat istnienia VAT nie było takich wpadek, a co za tym idzie jakichs

    Jak nie ma uszczuplenia to może nie karali nie wiem.

    Wiola

  • 7. Data: 2003-09-03 10:16:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Karol napisał:

    > IMHO nic.

    IMHO wiele.
    Czy gazeta jest towarem o charakterze ciągłym?

    Ja bym polimeryzowała, chyba że to bardzo dłuuuuuga gazeta. ;-)

    > PS.
    >
    > Dlaczego te niusy.onet nie wstawiaja tekstu naglowka wiadomosci?

    Bo to byle jaka usługa. A nie lepiej pisać spod czytnika, jak pan bóg
    przykazał?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-09-03 18:21:37
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bj47v0$3f6$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
> [...]
    > odbieral CIAGLE,
    > a na koniec miesiaca dostanie na wszystko fakture z data wystawienia na

    to że za każdym razem dochodzi do sprzedaży,
    czyli udokumentowania PA + WZ + KP
    gdyby ktoś kto to sprzedaje nie wystawiał PA + WZ
    a tylko pobierał pieniądze do kasy (KP) można
    by to na koniec miesiąca potraktować FA
    a wszystkie KP z danego miesiąca potraktować jako
    zaliczki.

  • 9. Data: 2003-09-03 18:49:34
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a tylko pobierał pieniądze do kasy (KP) można
    > by to na koniec miesiąca potraktować FA
    > a wszystkie KP z danego miesiąca potraktować jako

    I co dalej ?
    Jaka jest kara za to "przestepstwo" ?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 10. Data: 2003-09-03 19:13:16
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > I co dalej ?
    > Jaka jest kara za to "przestepstwo" ?

    sądzę, że żadna, gdyż nie jest to żadnym wykroczeniem,
    a sam 7 dniowy termin to poprostu termin dający
    nabywcy prawo do zmiany PA na FA (a raczej nie zmiany,
    ale Fa do PA). W tym przypadku wystawca jest niejako,
    zobligowany do wystawienia FA do PA.

    Nie sądzę aby nawet 2-3 miesięczny (albo i większy),
    termin pomiędzy PA i FA miał jakiekolwiek konsekwencje
    na wystawcy. Problem jednak mógłby się pojawić na przełomie
    roku (osoba fizyczna dokonująca zakupu w np. gdudniu,
    następnie w marcu zmienia PA na FA).