  • 21. Data: 2003-09-06 10:51:23
    Temat: Re: Faktura VAT po 7 dniach - zagrożenia
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.56.0309051451280.-37432111@k6-2.port
    ezjan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > Jasne. Idę do kiosku i mówię: "ENTERA poproszę" ;), jak
    > rzeczono w KC: "przez każde zachowanie się...które ujawnia
    > wolę..." :)

    Jest kilka rodzjaow kioskow o ktorzych mowi sie "kiosk RUCH-u"
    Byly kioski, w ktorych sprzedajacy jest pracownikiem
    RUCH S.A. - moze jeszcze sa, ale na pewno w zaniku.

    Sa kioski, w ktorych dziala Agent

    Sa kioski kroe maja umowe z RUCH o wspolprace
    i kioski ktore biora od RUCH prase na sasadzie wylacznosci.

    W kazdym wypadku sprawa wyglada troche inaczej.

    Boguslaw

  • 22. Data: 2003-09-06 13:23:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Sep 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Jest kilka rodzjaow kioskow o ktorzych mowi sie "kiosk RUCH-u"

    Owszem :)

    [...]
    >+ W kazdym wypadku sprawa wyglada troche inaczej.

    ...w przypadku "sprzedaży *w kioskiu*" (a nie prenumeraty) IMHO
    za każdym razem wygląda tak samo (nie licząc szczegółów pozycji
    "sprzedawca" na fakturze :)), a o to się kłócimy :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 23. Data: 2003-09-08 14:09:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > za każdym razem wygląda tak samo (nie licząc szczegółów pozycji
    > "sprzedawca" na fakturze :)), a o to się kłócimy :)

    Ano o to "co robi RUCH S.A."

    A mozna powiedziec to tylko w tych przypadkach kiedy na FV jako
    "sprzedajacy" jest RUCH S.A.

    W innych przypadkach robia to maliprzedsiebiorcy i robia to na wlasne
    ryzyko.

    Boguslaw

  • 24. Data: 2003-09-08 20:44:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Sep 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ Ano o to "co robi RUCH S.A."
    >+
    >+ A mozna powiedziec to tylko w tych przypadkach kiedy na FV jako

    No to mam na fakturze sprzedawcę: "RUCH S.A. w Warszawie",
    oddział....zespół terenowy...
    Może być dla przykładu ? ;)

    Poza tym - chodziło o kwestię merytoryczną (prawidłowość
    księgowania) z której poszły odpryski do kwestii "jak
    Ruch księguje sprzedaż paragonową" - niemniej *nie*
    chodziło merytorycznie o sam Ruch (owszem, podparłem
    się RUCHem S.A. w kwestii przykładu *nie* księgowania
    indywidualnych pozycji obrotu paragonowego) - ale
    IMHO jeśli *dowolny* kiosk wystawia fakturę "za całokształt"
    to wygląda to tak samo :)

    >+ W innych przypadkach robia to maliprzedsiebiorcy i robia
    >+ to na wlasne ryzyko.

    ...pomijam kwestię kto się podpisuje, bo być może robi to ktoś
    na podstawie art. 758 K.C. :)
    Nim zostanę zagryziony przez wszystkich leniwców którym nie
    chce się zajrzeć do K.C. (no, *teraz* dopiero mi się oberwie
    od grupy ;)) to zapodam hasło: "agencja" i wycineczek:
    "przy zawieraniu z klientami umów na rzecz dającego zlecenie
    przedsiębiorcy albo do zawierania ich w jego imieniu."
    Przy zastosowaniu drugiej częsci alternatywy sprzedawcą
    jest *ewidentnie* zlecający.

    PS: cały czas wiszą i czekają na przydział czasu procesora
    inne propozycje "uprawomocnienia" koncepcji "jedna
    faktura" - choć też mało przekonujące :[

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 25. Data: 2003-09-09 08:05:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]

    > oddział....zespół terenowy...
    > Może być dla przykładu ? ;)
    >
    > Poza tym - chodziło o kwestię merytoryczną (prawidłowość

    Wiesz... Wg mnie to wszystko jest chore.
    Jesli jest sprzedz i wystawiene FV na koniec iesiaca nie zmienia daty
    "obowiazku podatkowego" to ustawodawcy POWINNO byc obojetne ktorego to
    konkretnie
    dnia zostla dokonana sprzedaz. Zamiast tych wszystkich glupot POWINNA wg
    mnie byc
    zasada, ze na FV mozna podac date w posteci mm-rr pod warunkiem ze FV jest
    wystawiona
    w tym samym miesiacu. A tak mamy co mamy. sklepy wydaja towary na WZ,
    biora pieniadze (nie wiem czy to dokumentuja) a ksieguja to wszystko jak
    wystawia FV.

    Z drugiej strony odbiorca tez naciska by wystwawic FV bo dopiero wtedy
    wydatek staje sie kosztem...
    Wiec wlasciciwie fiskus niepotrzebnie sie czepia o te (czasem) pare groszy
    wczesniej.

    Boguslaw

  • 26. Data: 2003-09-09 09:38:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Sep 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
> [...]
    >+ "obowiazku podatkowego" to ustawodawcy POWINNO byc obojetne ktorego to
    >+ konkretnie dnia zostla dokonana sprzedaz.

    ...i z tym to się zgadzam od samego początku.
    Włos się jeży od wszystkich interpretacji szczegółów :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 27. Data: 2003-09-10 13:24:16
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bjk1jv$2nf$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Jesli jest sprzedz i wystawiene FV na koniec iesiaca nie zmienia daty
    > "obowiazku podatkowego"

    W kwestii formalnej:
    Data sprzedaży ma zwykle bezpośredni wpływ na datę powstania obowiązku
    podatkowego, natomiast często nie wpływa na zobowiązanie podatkowe.

    Z różnych przyczyn - także podatkowych - wydaje się, że precyzyjne
    określenie daty sprzedaży może być konieczne (remont środka trwałego dzień
    po jego sprzedaży nie będzie kosztem).

    Nie sądzę jednak, aby umożliwienie wystawienia faktury w ciągu miesiąca, w
    którym dokonano sprzedaży LUB 7 dni od daty sprzedaży miała jakiś negatywny
    wpływ na należności wobec budżetu.

    Pozdrawiam,
    BaLab