  • 1. Data: 2004-07-15 17:23:26
    Temat: Faktura bez NIP ? - prośba o poradę
    Od: Lech <"path_finderUSUŃ"@TOo2.pl>

    Witam i proszę o pomoc.
    Mam wystawić fakturę za usługę kontrahentowi z Malty (VAT 22%). Od tego,
    podczas dzisiejszej rozmowy, dowiedziałem się, że... nie posiada "VAT
    register number". W ustawie, wśród wymienionych cech jakie powinna posiadać
    faktura, wymienione są m.in. NIP wystawcy i NIP nabywcy. Jak więc postapić
    w tej sytuacji?
    Wiem, że ta sama firma wystawia innemu polskiemu podmiotowi faktury
    ("invoices") na których nie tylko nie ma wskazanego ich adresu, ale także
    nie ma podanego ani zagranicznego "VAT reg. no." (no bo podobno go nie
    posiada), ani NIPu polskiego partnera. Na mocy jakich przepisów jest to
    możliwe?

    Pzdr.
    Lech