  • 1. Data: 2004-07-15 12:39:56
    Temat: Jak rozliczyc strate w malej firmie?
    Od: "acpex" <r...@w...pl>

    Prowadze od niedawna mala 1 os. firme.
    Przez 6 mies. mialem same straty (takze nadplaty vatu).
    W deklaracjach wykazywalem straty.

    W czerwcu pierwszy raz mam wiekszy przychod niz koszty. Czyli zysk.
    Jak w druku podatku dochodowego rozliczyc strate z ub. okresow.
    W tabelce jest tylko przychod/koszty/strata/zysk.
    Dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2004-07-15 12:41:52
    Temat: Re: Jak rozliczyc strate w malej firmie?
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    acpex pisze:

> [...]
    > Jak w druku podatku dochodowego rozliczyc strate z ub. okresow.
    > W tabelce jest tylko przychod/koszty/strata/zysk.

    Bo w deklaracji PIT dane podaje sie narastajaco ZA CALY ROK,
    wiec nadal bedzie pewnie "strata"

    a jesli chodzi o VAT to wynika bezposrednio z deklaracji jak przeniesc.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-07-15 12:45:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "acpex" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak w druku podatku dochodowego rozliczyc strate z ub. okresow.
    > W tabelce jest tylko przychod/koszty/strata/zysk.

    W kolejnej sekcji PITa ustalasz dochod po odliczeniu strat
    (nie wiem jak teraz, kiedyś było w sekcji D)

  • 4. Data: 2004-07-15 12:53:26
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    cef pisze:

    > Użytkownik "acpex" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W kolejnej sekcji PITa ustalasz dochod po odliczeniu strat
    > (nie wiem jak teraz, kiedyś było w sekcji D)

    Jeszce raz...

    po pierwsze odkad to sklada siepit jak siema odpoczatku strate.

    po drugie w sekcji D jest strata Z LAT UBIEGLYCH..

    a wsekcji C wpisuje sie przychod ikoszty odpozcatkuroku i SAMO wychodzi...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-07-15 13:06:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Jeszce raz...
    >
    > po pierwsze odkad to sklada siepit jak siema odpoczatku strate.

    Pisał, że ma zysk i że chce odliczyć stratę z poprzednich okresów.
    Myśłałem, że własnie z lat ubiegłych.

    > po drugie w sekcji D jest strata Z LAT UBIEGLYCH..

    No własnie.

    > a wsekcji C wpisuje sie przychod ikoszty odpozcatkuroku i SAMO
    wychodzi...

    > Boguslaw

    Wydawało mi się, że wtedy nie zadałby ten ktoś pytania,
    gdyby tylko o to mu chodziło

  • 6. Data: 2004-07-15 13:33:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik cef napisał:
    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Pisał, że ma zysk i że chce odliczyć stratę z poprzednich okresów.
    > Myśłałem, że własnie z lat ubiegłych.

    Pisał też:
    "Przez 6 mies. mialem same straty (takze nadplaty vatu).
    W deklaracjach wykazywalem straty.
    W czerwcu pierwszy raz mam wiekszy przychod niz koszty. Czyli zysk."

    Jak w morde gośc nie ma zielonego pojęcia o rozliczaniu podatku
    dochoidowego więc z ostroznościa nalezy traktowac wszystkie, wydawałoby
    sie nam oczywiste, terminy w rodzaju "poprzednich okresów".
    Jak ktos nie wie co jest okresem rozliczeniowym dla podatku dochodowego
    to to może znaczyc wszystko :-)

    A dla mnie to wygląda że pytający uznał poprzednie miesiące tego roku za
    "poprzednie okresy". Tylko kto mu powiedział że trzeba składac
    deklaracje i jak on ją wypełniał skoro zasady "narastająco od początku
    roku" ewidentnie nie znał??

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-07-20 20:23:55
    Temat: Odp: Jak rozliczyc strate w malej firmie?
    Od: "kompart" <k...@w...pl>

    Użytkownik acpex <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cd5u4o$qnl$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > Dzieki za pomoc
    > W deklaracji PIT 5 wykazujesz narastajaco przychody od poczatku roku ,
    koszty od początku roku [od poczatku prowadzenia działalności ] więc
    wyliczony dochód będzie wypadkową całego okresu prowadzonej działalności i
    skonsumuje twoją stratę . Strata odliczana jest jedynie w zeznaniu rocznym
    i to w okresie 5 lat. W trakcie roku deklarujesz zaliczki na podatek
    dochodowy co miesiąc i dopiero po zakończeniu roku po rozliczeniu dochodu z
    uwzględnieniem różnic remanenetowych wychodzi wynik na działanlności dochód
    lub strata. powodzenia