  • 11. Data: 2006-09-16 18:34:06
    Temat: Re: Faktura dla klienta z UE ale bez numeru VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Sep 2006, t wrote:

    > bo mnie to intryguje mocno - przykałdowo - podatnik VAT zwolniony też jest
    > podatnikiem VAT

    No jest. Zwolniony właśnie :)
    Dlatego ma ewidencję przychodów VAT prowadzić, nie? ;)

    > A przecież prawie każda firma niebędąca czynnym VATowcem jest
    > VATowcem zwolnionym

    Ano.

    > (i niekoniecznie musi mieć VAT-5 na potwierdzenie tegoż).

    Hm... i co? A jak jesteś podatnikiem PCC bo np. samochód
    "posiadany osobiście" sprzedajesz, to też masz jakiś "papier"
    stwierdzający "X.Y. zam. w Z. ul. A jest podatnikiem PCC" ?

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2006-09-18 10:06:52
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Od ministra mam książeczki :)
    > Zajrzałem przed chwilą i faktycznie coś musiałem pomieszać bo takiej
    > sytuacji nie ma
    > tam.

    minister nie przewidział ? :)

    >Jest natomiast sytuacja w której transport na rzecz 'niepodatnika' VAT
    > jest popdatkowany w kraju w którym się zaczyna przewóz

    co wynika oczywiście z art.28
    a swoja drogą - czytam art.97 .ust.1-3 i zastanawiam się, czy podatnicy
    zwolnieni przedmiotowo lub podmiotowo, mogą importowac usługi np. transportu
    i zarajestrowac sie jako podatnicy vat ue. Wyglada na to, że nie.
    Tłumaczyłoby to brak możliwości zmiany miejsca świadczenia usługi
    transportu, czyli opodatkowania jej w innym kraju niż ten, w którym
    transport się zaczyna. Minister ma rację :)

    > Inna sprawa że pamiętam że jeszcze gdzieś coś na ten temat było i zaraz
    > poszukam
    > bo mnie to intryguje mocno - przykałdowo - podatnik VAT zwolniony też jest
    > podatnikiem VAT
    > czy nie jest? A przecież prawie każda firma niebędąca czynnym VATowcem
    > jest VATowcem zwolnionym
    > (i niekoniecznie musi mieć VAT-5 na potwierdzenie tegoż).

    ale w przypadku stosowania art.27 nie ma rozróżnienia na podatników czynnych
    i zwolnionych

    pozdrawiam