  • 1. Data: 2006-09-15 14:29:26
    Temat: Pytanie do grupowych sepeców - jaka umowa ?
    Od: kosio21 <k...@i...pl>

    Mam następujące pytanko. Siostra pracowała dla firmy budowlanej jako
    pośrednik !! Szprzedawała szeregowce. Bez umowy (na gebę) miała ustaloną
    prowizję. I teraz pytanko jaką umowę powinna podpisać, żeby firma
    (ona)zapłaciła najniższy podatek ?? W grę wchodzi umowa o dzieło, ale
    czy są tu jakieś różnice w kosztach uzyskania przychodu etc.. Np .Jesli
    umowa dotyczyłaby ekspertyzy rynku nieruchomości oraz skonstruowania
    planu marketingowego , a nie zwykłej sprzedaży (jako pośrednik) to czy
    tu istnieje jakas róznica w opodatkowaniu.

    Jestem trochę wiuecej niż lajkonikiem w tej dziedzienie stąd pytanie na
    grupie

    pozdr.

    Piotr

  • 2. Data: 2006-09-15 20:38:39
    Temat: Re: Pytanie do grupowych sepeców - jaka umowa ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Sep 2006, kosio21 wrote:

    > Mam następujące pytanko. Siostra pracowała dla firmy budowlanej jako
    > pośrednik !!

    Czyli "dokonywała czynnosci prawnych", tak?

    > W grę wchodzi umowa o dzieło

    Zgodnie z prawem "dokonywanie czynnosci prawnych" (na rzecz
    zleceniodawcy) jest umową zlecenia - i tyle.
    Nie wnikam w sprawę pt. "ale na umowie bedzie napisane co innego",
    bo to chyba oszustwo :>, tylko w to co stanowi Kodeks Cywilny.
    +++ cytat +++
    Art. 734.
    1. Przez umowę zlecenia przyjmujšcy zlecenie zobowišzuje się
    do dokonania okreœlonej czynnoœci prawnej dla dajšcego zlecenie.
    2. W braku odmiennej umowy zlecenie obejmuje umocowanie do wykonania
    czynnoœci w imieniu dajšcego zlecenie.
    Przepis ten nie uchybia przepisom o formie pełnomocnictwa.
    ---

    > dotyczyłaby ekspertyzy rynku nieruchomości oraz skonstruowania planu
    > marketingowego , a nie zwykłej sprzedaży (jako pośrednik) to czy tu istnieje
    > jakas róznica w opodatkowaniu.

    Pasuję, nie wiem czy to podpada pod "autorskie".

    pzdr, Gotfryd