  • 11. Data: 2006-02-18 10:22:19
    Temat: Re: Faktura dla żony?
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości

    > niezle bzdury, a od kiedy to urzednik skarbowy decyduje o tym ile kosztuje
    > strona internetowa?? Na cene koncowa ma wiele czynnikow i np taka wizytowka
    > moze kosztowac 100 zl, a portal typu onet.pl moze kosztowac i 100 tys zl

    > Moze normalnie wystawic fakture zonie, a jak zona ma firme to tym bardziej -
    > ja zadnych przeciwskazan nie widze.
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    > Jacek
    Widocznie jeszcze nie miałeś problemu z zakwestionowaniem ceny transakcyjnej
    przez US z powodu tzw. podmiotów powiązanych i dlatego nie widzisz problemu.

  • 12. Data: 2006-02-18 12:30:55
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

> [...]
    > świadczenia, pomniejszonych o podatek, jeżeli okaże się, że przypadki te
    > miały
    > wpływ na ustalenie ceny.
    >
    > 2. Związek, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, istnieje, gdy między
    > kontrahentami lub osobami pełniącymi u kontrahentów funkcje zarządzające,
    > nadzorcze lub kontrolne zachodzą powiązania o charakterze rodzinnym
    > [...]
    > 3. Przez powiązania rodzinne, o których mowa w ust. 2, rozumie się
    > małżeństwo oraz pokrewieństwo lub powinowactwo do drugiego stopnia.

    VAT VATem. Najważniejsze jest to, że jeśli stwierdzą, że cena była
    nierynkowa, mogą Ci oszacować dochód.
    Jak i dlaczego? Ano:

    Art. 25. (UPDOF)
    1. Jeżeli:
    1) podatnik ...
    2) osoba fizyczna lub prawna ...
    3) te same osoby prawne lub fizyczne ...
    - i jeżeli w wyniku takich powiązań zostaną ustalone lub narzucone warunki
    różniące się od warunków, które ustaliłyby między sobą niezależne podmioty,
    i w wyniku tego podmiot nie wykazuje dochodów albo wykazuje dochody niższe
    od tych, jakich należałoby oczekiwać, gdyby wymienione powiązania nie
    istniały - dochody danego podmiotu oraz należny podatek określa się bez
    uwzględnienia warunków wynikających z tych powiązań.
    2. Dochody, o których mowa w ust. 1, określa się, w drodze oszacowania,
    stosując następujące metody:
    1) porównywalnej ceny niekontrolowanej,
    2) ceny odprzedaży,
    3) rozsądnej marży ("koszt plus").
    3. Jeżeli nie jest możliwe zastosowanie metod wymienionych w ust. 2, stosuje
    się metody zysku transakcyjnego.
    4. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio, gdy:
    1) podmiot krajowy ...
    2) te same osoby prawne ...

    5. Przepisy ust. 4 stosuje się również do powiązań o charakterze rodzinnym
    lub wynikających ze stosunku pracy albo majątkowych pomiędzy podmiotami
    krajowymi lub osobami pełniącymi w tych podmiotach funkcje zarządzające lub
    kontrolne albo nadzorcze oraz jeżeli którakolwiek osoba łączy funkcje
    zarządzające lub kontrolne albo nadzorcze w tych podmiotach.

    6. Przez pojęcie powiązań rodzinnych, o których mowa w ust. 5, rozumie się
    małżeństwo oraz pokrewieństwo lub powinowactwo do drugiego stopnia.

  • 13. Data: 2006-02-18 12:39:00
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    > wiadomości

    > No wyglada ze masz racje :P tylko jak urzednik ma unormowac cene przy
    > takiej rzeczy jak strona internetowa. TO IMO jedna wielka bzdura.

    Szacują na co dzień ceny usług niematerialnych (idących w miliony EUR), to
    oszacują również cenę strony.
    Twoja w tym głowa, aby potrafić udowodnić rynkowość zastosowanej ceny. Może
    to być porównanie do wykonywanych przez Ciebie stron o podobnej złożoności
    lub porównanie do podobnych stron wykonywanych przez inne niezależne
    podmioty.

    Pamiętajcie również o tym, że po przekroczeniu pewnych kwot w transakcjach z
    podmiotem powiązanym konieczne jest sporządzenie dokumentacji cen
    transferowych. Te progi wynoszą odpowiednio:
    1) 30.000 EURO - w przypadku świadczenia usług, sprzedaży lub udostępnienia
    wartości niematerialnych i prawnych, albo
    2) 50.000 EURO - w pozostałych przypadkach.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2006-02-18 12:45:03
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    > IMO została wypaczona idea "zapobiegania".
    > Bo jasnym jest, że jeśli jedna ze stron jest opodatkowana ryczałtem
    > (ewidencjonowanym lub kartą) a druga na zasadach ogólnych, to
    > regulacja ma sens.
    > Ale co zrobić... tak zapisali :(

    Wydaje mi się, że intencja była inna.
    Regulacje dotyczące cen transferowych początkowo dotyczyły tylko transakcji
    z podmiotami zagranicznymi.
    W tym przypadku oczywistym było, że istnieje możliwośc osiągania korzyści
    poprzez transfer zysków do krajów o niższym opodatkowaniu.
    Później tę regulację rozszerzono również na transakcje pomiędzy podmiotami
    krajowymi.
    Dlaczego?
    Te przepisy to żyła złota dla firm doradczych. Teraz mogą doradzać również
    polskim grupom kapitałowym :)