  • 1. Data: 2002-08-08 20:30:25
    Temat: Faktura eksportowa - czy musi byc po Polsku?
    Od: "Michal" <m...@i...pl>

    Witam! Wykonuje projekty budowlane dla f-my z Niemiec.
    Wystawiam im faktury w euro, stosuje VAT0% (ale na fakturach nie ma VAT'u,
    sa po niemiecku, a klienta niemieckiego VAT nie interesuje, a wrecz jest na
    slowo VAT uczulony:)
    Moje faktury US juz nie raz ogladal i nie mial zastrzezen. Ale ostatnio
    uslyszalem, ze powinienem wystawiac na swoje potrzeby (oprocz tych dla
    Niemca) faktury VAT po polsku w zlotych, z VAT 0% itd. (tez w US).

    Czy tak jest? I jesli tak to jaki kurs przeliczenia stosowac - z dnia
    wystawienia, z dnia Sad-u (tam jest kwota w zl - cos by sie przynajmniej
    zgadzalo).

    z gory dzieki,
    michal

  • 2. Data: 2002-08-08 20:35:49
    Temat: Re: Faktura eksportowa - czy musi byc po Polsku?
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michal" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uslyszalem, ze powinienem wystawiac na swoje potrzeby (oprocz tych dla
    > Niemca) faktury VAT po polsku w zlotych, z VAT 0% itd. (tez w US).

    Po polsku tak (jako tlumaczenie), ale w walucie. I z VAT 0%. IMHO na
    fakturze dla kontrahenta, tez trzeba to wpisac.

    > Czy tak jest? I jesli tak to jaki kurs przeliczenia stosowac - z dnia
    > wystawienia, z dnia Sad-u (tam jest kwota w zl - cos by sie przynajmniej
    > zgadzalo).

    A do tej pory jak przeliczales fakture exportowa z waluty na PLN?

    Karol

  • 3. Data: 2002-08-08 21:36:28
    Od: "Michal" <m...@i...pl>

    > Po polsku tak (jako tlumaczenie), ale w walucie. I z VAT 0%. IMHO na
    > fakturze dla kontrahenta, tez trzeba to wpisac.

    brzmi to sensownie:)

    > A do tej pory jak przeliczales fakture exportowa z waluty na PLN?

    bralem (i biore) zlotowki z Sad-u, a potem roznice z Sad-u.
    wlasciwie to robi to moja ksiegowa, ale widze, ze glowe ma juz od tego
    malutka - ciagle jej cos innego powiedza w US, a przepisy sa niejasne.

    michal

  • 4. Data: 2002-08-08 21:38:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    dnia
    > wystawienia, z dnia Sad-u (tam jest kwota w zl - cos by sie

    A te projekty to towar, że masz SAD?

    CEZ

  • 5. Data: 2002-08-08 21:49:18
    Od: "Michal" <m...@i...pl>

    > A te projekty to towar, że masz SAD?

    mam SAD, bo zeby miec jakies potwierdzenie z granicy razem z faktura
    przesylam CD z projektami.

  • 6. Data: 2002-08-09 09:47:20
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > brzmi to sensownie:)

    A ja się wtrące (może trochę ni z gruszki ni z pietruszki ale co tam), że
    zastanawiam się dlaczego nikt nie wynalazł jeszcze faktur dwujęzycznych.
    W nagłówce wołami napisać "rechnung" a w nawiasie małymi literkami "faktura
    VAT", wołami "Verkaufer" a malutkimi "Sprzedawca" itd
    Chyba taka faktura była by zgodna z przepisami?

  • 7. Data: 2002-08-09 09:48:46
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    "faktura
    > VAT", wołami "Verkaufer" a malutkimi "Sprzedawca" itd
    > Chyba taka faktura była by zgodna z przepisami?

    Pewnie ktos wynalazl, tylko my na to nie wpadlismy :-(
    Jesteś pierwszy.

    Karol

  • 8. Data: 2002-08-09 09:54:34
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > W nagłówce wołami napisać "rechnung" a w nawiasie małymi literkami
    "faktura
    > VAT", wołami "Verkaufer" a malutkimi "Sprzedawca" itd
    > Chyba taka faktura była by zgodna z przepisami?

    zgodne, ale:
    - często nie mieści się na A4
    - księgowa dostaje oczopląsu ;-)

    Piotr

  • 9. Data: 2002-08-09 12:33:09
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    ...>
    > zgodne, ale:
    > - często nie mieści się na A4
    > - księgowa dostaje oczopląsu ;-)

    Dobra księgowa nie potrzebuje oczu i rozpracuje fakturę VAT węchem, słuchem
    a zwłaszcza sercem...ups...organu nie stwierdzono...wątrobą.

  • 10. Data: 2002-08-09 12:39:47
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Dobra księgowa nie potrzebuje oczu i rozpracuje fakturę VAT węchem,
    słuchem
    > a zwłaszcza sercem...ups...organu nie stwierdzono...wątrobą.

    :-))

    muszę sobie to zapisać, tekst jest super :-)

    Piotr