  • 1. Data: 2002-08-08 20:47:25
    Temat: Faktura eksportowa - termin 90 dni i zaplata w ratach
    Od: "Michal" <m...@i...pl>

    Jezeli faktura jest placona przez klienta w czesciach wg. jakiego kursu
    rozliczac czesc zaplacona, i czy ujmowac ta fakture do VAT'u jezeli nie jest
    w calosci zaplacona przed ustawowym terminem 90 dni?

    No i jeszcze male pytanko o ten termin 90 dni na zaplate - czy liczyc go od
    daty faktury, czy od daty SAD'u/opuszczenia kraju?

    pozdrawiamichal

  • 2. Data: 2002-08-08 20:55:35
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michal" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    > w calosci zaplacona przed ustawowym terminem 90 dni?

    AFAIR ustawe o VAT to nie ma dokladnego przepisu o kursie waluty.
    Ja rozliczam wg kursu z dnia wystawienia faktury (uslugi) i ujecia jej w
    ksiegach dla celow podatku dochodowego.
    Istnieje powszechny poglad, ze nalezy rozliczac dla potrzeb VAT wg kursu z
    dnia powstania obowiazku podatkowego w VAT.
    Tym niemniej podobno moja metoda tez jest do obrony, gdyby doszlo do sporu z
    US.

    > No i jeszcze male pytanko o ten termin 90 dni na zaplate - czy liczyc go
    od
    > daty faktury, czy od daty SAD'u/opuszczenia kraju?

    AFAIR to od momentu wykonania uslugi.
    Dlaczego u Ciebie wystepuje SAD?
    Wydawalo mi sie, ze opisana sytuacja (zaplata w ciagu 90 dni) dotyczy
    exportu uslug.

    Karol

  • 3. Data: 2002-08-08 21:43:29
    Od: "Michal" <m...@i...pl>

    > AFAIR to od momentu wykonania uslugi.
    > Dlaczego u Ciebie wystepuje SAD?
    > Wydawalo mi sie, ze opisana sytuacja (zaplata w ciagu 90 dni) dotyczy
    > exportu uslug.

    niby tak, ale mam SAD bo z faktura wysylam plytke z projektami (kurierem) i
    to przechodzi normalna odprawe - czasem pisza ze spradzali zawartosc, albo
    nie.
    Jak mozna cos sprzedac, wystawic fakture eksportowa na usluge nie majac
    potwierdzenia z granicy? Pomijam juz fakt, ze to co robie nie jest zgodne z
    definicja eksportu uslug - pracuje w Polsce.

  • 4. Data: 2002-08-08 21:45:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    liczyc go od
    > daty faktury, czy od daty SAD'u/opuszczenia kraju?

    Jeśli masz SAD, to obowiązek podatkowy w VAT jest w dniu
    przekroczenia granicy - zapłaty może wcale nie być ;-)
    Jeśli to usługi, to też nie wszystkie podlegają pod ten termin.
    Może być też w dniu wystawienia.

    CEZ

  • 5. Data: 2002-08-08 21:50:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    zgodne z
    > definicja eksportu uslug - pracuje w Polsce.

    No to chyba się do Ciebie kiedyś dobiorą :-(
    Towarem jest płytka. Wartość 0,5 euro?
    Reszta niestety nie. I to jest Twój problem :-((
    Będziesz musiał coś z tym zrobić, ale
    dzisiaj nie mam dość sił :-((

    CEZ

  • 6. Data: 2002-08-08 21:53:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Jak mozna cos sprzedac, wystawic fakture eksportowa na usluge nie
    majac
    > potwierdzenia z granicy?

    A po co? Przecież to usługa.

    Pomijam juz fakt, ze to co robie nie jest zgodne z
    > definicja eksportu uslug - pracuje w Polsce.

    No właśnie.
    Bezprawnie stosujesz preferencyjną stawkę.

    CEZ

  • 7. Data: 2002-08-08 21:55:04
    Od: "Michal" <m...@i...pl>

    > No to chyba się do Ciebie kiedyś dobiorą :-(
    > Towarem jest płytka. Wartość 0,5 euro?
    > Reszta niestety nie. I to jest Twój problem :-((
    > Będziesz musiał coś z tym zrobić, ale
    > dzisiaj nie mam dość sił :-((

    Wiem, ale zgodnie z ustawa projektowanie arch. na rzecz rezydenta zagr. itd
    jest objete stawka VAT0%. Zreszta mam to na pismie z US, opisalem im co
    robie i oczywiscie pokretnie, ale zgodzili sie ze mna.

    michal

  • 8. Data: 2002-08-08 22:00:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    co
    > robie i oczywiscie pokretnie, ale zgodzili sie ze mna.

    Skoro masz na piśmie, to po co mieszasz
    z tymi SADami. Chyba jednak masz to wszystko
    bardzo naciągane i dlatego się zabezpieczasz
    dodatkowo. Jeśli masz prawo do stawki zerowej
    wystawiasz normalną fakturę dla kontrahenta zagranicznego
    z zerowym VAT. Przekroczenie granicy do niczego tu nie jest
    potrzebne,
    ponieważ odprawa celna dotyczy towarów, a nie usług.

    CEZ

  • 9. Data: 2002-08-08 22:23:40
    Od: "Michal" <m...@i...pl>

> [...]
    > potrzebne,
    > ponieważ odprawa celna dotyczy towarów, a nie usług.

    tez bys sie zabezpieczal, jakby Ci kobieta w US powiedziala ze "wyprzedzil
    Pan czas, przepisy za tym nie nadazaja":)

  • 10. Data: 2002-08-08 22:28:21
    Od: "Michal" <m...@i...pl>

    > Bezprawnie stosujesz preferencyjną stawkę.

    nieprawda, patrz 2 posty wyzej.

    to przy okazji co ja eksportuje? nie usluge i nie towar - co to jest???
    juz wiem! ja nie eksporuje - ja projektuje!:))