  • 11. Data: 2002-08-09 06:15:31
    Temat: Re: Faktura eksportowa - termin 90 dni i zaplata w ratach
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > nieprawda, patrz 2 posty wyzej.

    Ja miałbym wątpliwości, czy projektowanie
    budowlane jest architektonicznym.
    To też jest naciągane.

    > to przy okazji co ja eksportuje? nie usluge i nie towar - co to
    jest???
    > juz wiem! ja nie eksporuje - ja projektuje!:))

    Sam sobie udzieliłeś odpowiedzi.
    Nic nie eksportujesz , bo wykonujesz usługę w Polsce.
    O towarze też nie ma raczej mowy (pomijam ten CD :-))
    Conajwyżej korzystasz z obniżonej stawki dla pewnych usług,
    ale prawa do obniżenia tej stawki sam nie jesteś pewny,
    skoro musisz tak kombinować :-)).

    CEZ

  • 12. Data: 2002-08-09 08:03:55
    Od: "Michal" <m...@i...pl>

> [...]
    > budowlane jest architektonicznym.
    > To też jest naciągane.

    > Ja miałbym wątpliwości, czy projektowanie

    jestem architektem, napisalem budowlane bo nie mialo to znaczenia dla mojego
    pytania. ksiegowosc nie jest moja mocna strona - wiec moglbys byc bardziej
    uprzejmy.

> [...]
    > Conajwyżej korzystasz z obniżonej stawki dla pewnych usług,
    > ale prawa do obniżenia tej stawki sam nie jesteś pewny,

    Czyli twoim zdaniem, powinienem przesylac Niemcom fakture poczta w kopercie,
    tak???
    Zaznaczam, ze robie to co robie od 5 lat i nikt, wlacznie z US i UC nie mial
    zastrzezen.

  • 13. Data: 2002-08-09 08:05:56
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michal" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli twoim zdaniem, powinienem przesylac Niemcom fakture poczta w
    kopercie,
    > tak???

    Ja wysyłam emailem jako załacznik.

    Karol

  • 14. Data: 2002-08-09 08:08:31
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Sam sobie udzieliłeś odpowiedzi.
    > Nic nie eksportujesz , bo wykonujesz usługę w Polsce.

    Sa przepisy rozporzadzenia, ktore dopuszczaja taka mozliwosc.
    Dlatego ja bym w to nie mieszal SADu.
    Jezeli jest umowa z kontrahentem, faktura, kopia projektu i zaplata na
    konto to IMHO wszystko jest OK.
    Moze Michał powinien wziac krotka porade jakiegos doradcy podatkowego?

    Karol

  • 15. Data: 2002-08-09 14:59:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    dla mojego
    > pytania. ksiegowosc nie jest moja mocna strona - wiec moglbys byc

    Wydaje mi się, że byłem uprzejmy,
    ale czujesz się urażony, to przepraszam.
    Czasami jestem złośliwy, ale żeby nieuprzejmy...?
    Jeszcze raz przepraszam.

> [...]
    kopercie,
    > tak???
    > Zaznaczam, ze robie to co robie od 5 lat i nikt, wlacznie z US i UC

    Karol odpowiedział Ci dość wyczerpująco.

    Pzdr
    CEZ

  • 16. Data: 2002-08-12 08:47:29
    Od: <p...@y...co.uk>

    Wspolpracuje z firma, ktora wykonuje tlumaczenia dla zagranicznych
    kontrahentow. Aby nie naliczac im 22% VAT-u, wysyla te tlumaczenia na
    dyskietkach, ktore ida do odprawy celnej, i na podstawie SAD-u nalicza 0% VAT.
    Towarem jest "dokumentacja zapisana na dyskietce".

    I to wszystko za namowa ich doradcy podatkowego :-)

    Pracus