  • 1. Data: 2009-01-24 11:51:27
    Temat: Faktura na 50 tys. - jak zapłacic najmniejsdzy podatek?
    Od: "AF" <w...@i...pl.to>

    Witam

    Mam firmę usługową i wystawiłem fakturę na 50 tys. zł. Jest to płatność z
    góry za 8 miesięcy. W tych 8 miesiącach będę miał małe dochody ok. 500-1000
    zł.
    Jak zrobić aby zapłacić najmniej podatku za tą fakturę 50 tys. zł?
    Mogę kupić jakieś śrubokręty itd., ale to max na kwotę 1 tys., bo więcej mi
    nie potrzeba.

    Proszę o informacje jak można zmniejszyć ten podatek.

    Pozdrawiam
    AF

  • 2. Data: 2009-01-24 12:45:59
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    AF pisze:
> [...]
    > Jak zrobić aby zapłacić najmniej podatku za tą fakturę 50 tys. zł?
    > Mogę kupić jakieś śrubokręty itd., ale to max na kwotę 1 tys., bo więcej mi
    moze zaliczki?

    --
    pozdros
    icek

  • 3. Data: 2009-01-24 13:31:43
    Od: "AF" <w...@i...pl.to>

    > moze zaliczki?

    np. na wypłatę?

    Bo zapomniałem dodać że od lutego jednego pracownika będę miał.
    Więc co miesiąc ponoszę koszty za niego.

  • 4. Data: 2009-01-24 14:08:23
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    AF pisze:

    > np. na wypłatę?
    nie - zaliczkowe płacenie podatkowu dochodowego na podstawie ostatniego
    zamkniętego roku,
    czyli albo 2007 albo 2008

    jesteś na skali czy na liniówce?

    --
    pozdros
    icek

  • 5. Data: 2009-01-24 14:24:46
    Od: "AF" <w...@i...pl.to>

    > nie - zaliczkowe płacenie podatkowu dochodowego na podstawie ostatniego
    > zamkniętego roku,
    > czyli albo 2007 albo 2008
    >
    > jesteś na skali czy na liniówce?

    skali

  • 6. Data: 2009-01-24 14:26:55
    Temat: Re: Faktura na 50 tys. - jak zap?acic najmniejsdzy podatek?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-01-2009 o 15:24:46 AF <w...@i...pl.to> napisał(a):

    > skali

    A ja malder (sorry, nie mogłem się powstrzymać :-) )

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-01-24 14:33:25
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    AF pisze:

    > skali
    to poczekać, aż ktoś życzliwy odpowie
    czy możesz przejść na zaliczki
    i jeśli Ci by sie to opłacało, to masz problem (cześciowo) z głowy.

    --
    pozdros
    icek

  • 8. Data: 2009-01-24 15:23:48
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    icek2 w <news:glf8rt$5p0$1@news.onet.pl>:

    > to poczekać, aż ktoś życzliwy odpowie
    > czy możesz przejść na zaliczki
    > i jeśli Ci by sie to opłacało, to masz problem (cześciowo) z głowy.

    Art. 44. PDoF?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2009-01-24 17:38:19
    Od: "AF" <w...@i...pl.to>

    > Art. 44. PDoF?

    Tomku możesz zacytowac art. 44 lub podać linka?

    pozdrawiam
    AF

  • 10. Data: 2009-01-24 18:31:51
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    AF w <news:glfk72$2pi$1@mx1.internetia.pl>:

    > Tomku możesz zacytowac art. 44

    6b. Podatnicy, o których mowa w ust. 1 pkt 1, mogą wpłacać zaliczki
    miesięczne w danym roku podatkowym w uproszczonej formie w wysokości
    1/12 kwoty obliczonej, z zastrzeżeniem ust. 6h i 6i, przy zastosowaniu
    skali podatkowej obowiązującej w danym roku podatkowym określonej w
    art. 27 ust. 1, od dochodu z pozarolniczej działalności gospodarczej
    wykazanego w zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej
    straty), o którym mowa w art. 45 ust. 1, lub w zeznaniu o wysokości
    osiągniętego dochodu (poniesionej straty) z pozarolniczej działalności
    gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej, opodatkowanych
    na zasadach określonych w art. 30c, o którym mowa w art. 45 ust. 1a
    pkt 2, złożonym:

    <http://www.przepisy.gofin.pl/5,36,28354,8.html>

    I jeszcze linki:
    <http://evil.pl/pip/OE.html> -- zastosuj proszę.