  • 1. Data: 2005-10-07 19:44:24
    Temat: Faktura z kwietnia... jak zaksięgować
    Od: "Bert" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam oto taki problem...
    znalazłem właśnie nie zaksięgowaną fakturę z kwietnia 2005 jako że mamy już
    wrzesień nie bardzo wiem jak ją teraz zaksięgować. Nie chcę robić korekt VAT
    i PIT.

    Z tego co słyszałem to nie mogę sobie odliczyć VATu.
    Jeżeli tak to czy mogę doKPiR zaksięgować taką fakturę w kwocie brutto?

    Jeżeli inaczej to proszę o podpowiedź...

    Pozdrawiam
    Bartosz

  • 2. Data: 2005-10-07 21:44:17
    Temat: Re: Faktura z kwietnia... jak zaksięgować
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Bert" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > już
    > wrzesień nie bardzo wiem jak ją teraz zaksięgować. Nie chcę robić korekt

    Możesz zaksięgować w dacie otrzymania (może właśnie ją dostałeś?) lub poproś
    o duplikat.

    SIM

  • 3. Data: 2005-10-08 08:04:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Oct 2005, Bert wrote:

    > Jeżeli tak to czy mogę doKPiR zaksięgować taką fakturę w kwocie brutto?

    Nie.
    Najlepsze wyjście - duplikat.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-10-08 12:26:13
    Od: "Bert" <b...@p...onet.pl>

    > Najlepsze wyjście - duplikat.

    Jeżeli dobrze rozumiem to mogę zaksięgować taką fakture z datą otrzymania
    duplikatu?
    Oryginał mam ale przeleżała tych kilka miesięcy między innymi dokumentami.

    --
    Bert

  • 5. Data: 2005-10-08 13:02:58
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Bert <b...@p...onet.pl> wrote:
    > Jeżeli dobrze rozumiem to mogę zaksięgować taką fakture z datą otrzymania
    > duplikatu?

    Tak.

    > Oryginał mam ale przeleżała tych kilka miesięcy między innymi dokumentami.

    Jak otrzymasz duplikat, to oryginał wyrzuć.

    P.

    P.S. Nie pytaj, dlaczego nie można w takim razie zaksięgować od razu
    oryginalnej faktury, skoro wychodzi na to samo...

  • 6. Data: 2005-10-12 07:19:01
    Od: "Beatka" <b...@p...onet.pl>

    > Nie.

    A dlaczego? Urząd Kontroli Skarbowej nie "przyczepił się"jak tak zrobiłam.
    Chodziło tylko o to, żeby nie odliczyć vat-u. Nie odliczyłam. A vat jest
    kosztem uzyk.przychodu, jeśli nie może być odliczony (tak najogolniej
    mówiąc).

    Duplikat też jest dobrym wyjściem
    pozdrawiam BB

  • 7. Data: 2005-10-12 11:17:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Oct 2005, Beatka wrote:

    > A dlaczego?

    Sama piszesz :)

> [...]
    > kosztem uzyk.przychodu,
    > jeśli nie może być odliczony (tak najogolniej mówiąc).
    ^^^^^^^^^^^^

    No właśnie: "nie może".
    A nie "nie został" :)
    A przecież MOŻE być odliczony - wystarczy duplikat wziąć.

    > Duplikat też jest dobrym wyjściem

    Ano.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-10-14 06:02:42
    Od: "Beatka" <b...@p...onet.pl>

    > Sama piszesz :)

    > ^^^^^^^^^^^^
    >
    > No właśnie: "nie może".
    > A nie "nie został" :)
    > A przecież MOŻE być odliczony - wystarczy duplikat wziąć.

    Przecież Bert chciał wpisać do księgi w kwocie brutto (nie odliczając
    vat-u). Zapytał czy może. Wg mnie może.
    A jak chce ten vat odliczyć jednak, to duplikat potrzebny i wtedy wpisze do
    księgi w kwocie netto.
    To są dwie rózne możliwości - zależy no On chce zrobić.
    Beatka

  • 9. Data: 2005-10-14 14:35:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Oct 2005, Beatka wrote:

    > Przecież Bert chciał wpisać do księgi w kwocie brutto (nie odliczając
    > vat-u). Zapytał czy może. Wg mnie może.

    IMO zdecydowanie nie może - bo prawo do zaliczenia VATu w KUP
    istnieje tylko wtedy jeśli podatnik NIE MOŻE odliczyć VATu
    a nie wtedy kiedy NIE CHCE.
    Obowiązku odliczania nie ma - ale nie odliczony "dobrowolnie" VAT
    kosztem nie jest !

    > A jak chce ten vat odliczyć jednak

    Ano właśnie.
    Skoro podanik MOŻE odliczyć VAT - to jakby NIE CHCIAŁ nie przysługuje
    mu prawo do uznania za KUP :)

    > To są dwie rózne możliwości - zależy no On chce zrobić.

    Są.
    Może VAT odliczyć albo z odliczenia zrezygnować.
    Jednak dlatego że MOŻE go odliczyć - nie ma prawa do zaliczenia
    w KUP tylko dlatego że NIE CHCIAŁ odliczyć :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-10-14 19:50:26
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > IMO zdecydowanie nie może - bo prawo do zaliczenia VATu w KUP
    > istnieje tylko wtedy jeśli podatnik NIE MOŻE odliczyć VATu
    > a nie wtedy kiedy NIE CHCE.

    no i nie moze odliczyc, minal okres dany i jeden po - i dupa, VAT przepadl;>

    > Obowiązku odliczania nie ma - ale nie odliczony "dobrowolnie" VAT
    > kosztem nie jest !

    sprobuj odliczyc VAT po obowiazujacych terminach nie robiac korekty -
    ktora rowniez jest prawem nie obowiazkiem;-)

    > Ano właśnie.
    > Skoro podanik MOŻE odliczyć VAT - to jakby NIE CHCIAŁ nie przysługuje
    > mu prawo do uznania za KUP :)

    no nie moze;-)))

    > Są.
    > Może VAT odliczyć albo z odliczenia zrezygnować.
    > Jednak dlatego że MOŻE go odliczyć - nie ma prawa do zaliczenia
    > w KUP tylko dlatego że NIE CHCIAŁ odliczyć :)

    moze go odliczyc jedynie w ramach:
    korekty, ktora jest naprawianiem czegos tam
    duplikatu faktury, o ktory rowniez moze wystapic
    a bezposrednio z danej faktury NIE MOZE
    a mowimy o danym dokumencie i co z niego moze wycisnac;>

    sam pisales kiedys, ze stanowisko urzedow juz sie zmienia
    stanowisko MF rowniez
    jest ponoc jakies orzczecznictwo nawet, ze w takim przypadku podatnik
    nie MOGL odliczyc VATu wiec w kup
    a jak bede w pracy to poszukam jakiegos wyroku;>